AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Ett nært familimedlem lukter vond svette. Personen kan ha dusjet men lukter vond svette ganske fort etterpå. Det er en skikkelig voldsom odør..huff, føler meg slem Tør ikke si ifra..burde kanskje gjøre det, eller?Anonymous poster hash: 429c5...804
WubWub Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Ett nært familimedlem lukter vond svette. Personen kan ha dusjet men lukter vond svette ganske fort etterpå. Det er en skikkelig voldsom odør..huff, føler meg slem Tør ikke si ifra..burde kanskje gjøre det, eller?Anonymous poster hash: 429c5...804 Hva hjelper det å si ifra? Om han lukter selv etter å ha dusjet grundig hva mer kan han gjøre? Selvom du skulle sagt noe så ville ikke det forandret på noe som helst, annet enn at han muligens vil føle seg utilpass rundt deg. 1
TheTeen Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Har det vært sånn hele tiden eller har det nylig blitt sånn? Kan være mye som spiller inn, sykdom, psyke,puberteten, overdreven svetteproduksjon osv. Kommer mange folk innom jobben min som lukter ekstremt vondt. Disse kan være alt fra "vanlig" mennesker til møkkfranser som ikke klarer å ta vare på seg selv. Det kan godt hende de er flinke til å vaske seg men at det lukter hjemme hos dem, så den blir permanent.. Kan hende han har en sterk kroppslukt også? Det er selvfølgelig ikke koselig å lukte, men med mindre dere er veldig close så ville jeg nok ikke sagt noe. Er det ingen andre i familien som reagerer?
Jade Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Skifter han til rene klær da? Kanskje maskinen ikke vasker de ordentlig? Kanskje han ikke dusjer grundig nok? Greit nok at han kanskje svetter mye, men det er jo gammel svette som er verstingen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Hva er relasjonen deres? For min del ville det vært litt flaut, men ikke forferdelig om ett søsken sa noe sånt og helst samme kjønn da. Men hvis mamma da det hadde det vært skikkelig ubehagelig. Synes du skal få den som passer best til å si fra så personen kan dra til legen og få hjelp Anonymous poster hash: 76d80...a14
Yzma Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Si ifra, før noen andre gjør det. Tenk hvor pinlig det blir for denne personen om h*n får høre dette fra noen andre, også gå rundt å lure på hvor mange som har lagt merke til det, hvor lenge. Kanskje du kan gjøre litt research først, slik at du har noe å komme med. Foreksempel noen sterke deodoranter fra apoteket. ELLER du kan bare kjøpe en, og gi.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Hadde sagt fra. Anonymous poster hash: 007ca...4eb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Hvordan skal han finne det ut selv ikke familien vil si det? Anonymous poster hash: f6b77...65e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Tror det er flere som ikke bruker deo/antiperspirant og tror de ikke lukter...Anonymous poster hash: 8e453...cfa
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 Vedkommende blir kanskje fornærmet der og da, men jeg hadde vært evig takknemlig om noen sa ifra til meg. Spør forsiktig om personen ikke har byttet klær siste dagene før det lukter litt svette. .Anonymous poster hash: f967b...ebb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 Den ene niesa mi stank når hun var i puberteten, en stram ekkel lukt. Ingen sa noe til henne, men det gikk over etter ett par år. Tror ikke hun vet at hun lukta så ille, nå har hun fått en datter selv og da må vi si noe om hun også arver denne dunsten. Anonymous poster hash: aa25e...e99
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 jeg synes ikke det er så ille å si fra til barn/ungdom- for da blir det mer "opplæring". Men til en voksen er verre, da blir det kritikk av en voksens hygiene.. Hvilken relasjon er det? Mitt barn hadde sterk svettelukt i prepubertal alder, men jeg sa fra til henne om dette og at det er viktig å dusje, skure med såpe, ta på deo og alltid ha rene klær etterpå. nå spør hun meg om hun lukter svette og det er liksom helt naturlig å snakke om det. Anonymous poster hash: 09914...b62
Jade Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 Hva er relasjonen deres? For min del ville det vært litt flaut, men ikke forferdelig om ett søsken sa noe sånt og helst samme kjønn da. Men hvis mamma da det hadde det vært skikkelig ubehagelig. Synes du skal få den som passer best til å si fra så personen kan dra til legen og få hjelpAnonymous poster hash: 76d80...a14 Tror det varierer fra person til person. Hadde jeg stinket, så ville jeg heller fått høre det av foreldre/søsken enn av venner eller klassekamerater/kolleger 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå