AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Jeg hadde en økt på tredemølla, hvor jeg stilte inn vekten min på den før jeg begynte å løpe. I tillegg nullstillet jeg den km-måleren på mobilen (iPhone) for å se hvor mange km den ville telle at jeg hadde løpt. Mobilen hadde jeg i en sånn lomme for å feste på armen. Etter endt økt viste telleren på mobilen 8,5 km, mens telleren på mølla viste 11,2 km. Noe av grunnen kan være at jeg tok noen pauser underveis hvor jeg bare sto på siden mens båndet fortsatt gikk, men jeg synes likevel at det var veldig stor forskjell på distansen for de to målerne. Hva kan jeg anta at er mest pålitelig av km-telleren på mobilen og den på mølla? Løp i 65 minutter, med ganske høy hastighet. Anonymous poster hash: 023df...ce2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 023df...ce2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Mølla viser mest korrekt. Telefonen vet jo ikke hvor langt du har løpt inne. Telefonen beregner lengde basert på de bevegelsene den registrerer, dette er fingern i været måling... :-)Anonymous poster hash: f256e...4db
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Mølla viser mest korrekt. Telefonen vet jo ikke hvor langt du har løpt inne. Telefonen beregner lengde basert på de bevegelsene den registrerer, dette er fingern i været måling... :-)Anonymous poster hash: f256e...4db Telefonen teller jo antall "skritt" ved at jeg har den på armen mens jeg løper. Er jo slik den regner ut distansen. Appen jeg ser på er ikke en sånn GPS-app, men en slags helse-app som fulgte med telefonen. Men håper jo mølla viser mest riktig, da Anonymous poster hash: 023df...ce2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Telefonen teller jo antall "skritt" ved at jeg har den på armen mens jeg løper. Er jo slik den regner ut distansen. Appen jeg ser på er ikke en sånn GPS-app, men en slags helse-app som fulgte med telefonen. Men håper jo mølla viser mest riktig, da Anonymous poster hash: 023df...ce2 Har du tastet inn skrittlengden på telefonen? Uten denne kan ikke telefonen vite nøyaktig hvor langt du har løpt, kun antall steg.Anonymous poster hash: c49be...460
Gjest Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Mølla! Mobilen vil ikke helt nøyaktig telle antall steg, dessuten vet den jo ikke nøyaktig hvor langt hvert steg er.
Gjest HeiHade Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Jeg regner med at mølla måler uttifra antall runder som båndet har gått rundt, og vil tro at den derfor er mye mer nøyaktig enn det mobilen din klarer å bli basert på antall skritt du har tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå