Gå til innhold

trene mens man er syk

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hvordan er dette? anbefales det å holde seg unna trening generelt dersom man er blitt bitt av forkjølelsesbasillen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir fortere frisk om man holder seg i ro til man er frisk igjen...

Skrevet

Det er riktig som Pussicat skriver, dessuten bør man vise hensyn til sine medmennesker og ikke gå aktivt inn for å spre basiller til andre.

Ro & hvile, riktig med væske, varme eucalyptusbad, toddy og kyllingsuppe er min kur mot forkjølelse.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har hørt at trening nedsetter immunforsvaret litt, så det lureste er nok å holde seg unna. Også, som det blir nevnt her, av hensyn til dine medmennesker...

Skrevet

Trening og sykdom hører absolutt ikke sammen nei, det har jeg mer enn nok erfaring med... :(

Noen sier en kan trene så lenge en ikke har feber, men jeg ville vært forsiktig uansett. Er man litt småforkjøla er vel ikke trening så farlig, men uansett, vær på vakt å lytt til kroppen!

Kroppen trenger heller hvile og mest mulig ro, for å konsentrere seg om å bekjempe sykdomen. Da blir man fortere frisk :-)

Skrevet

Jeg er selvsagt enig med resten. Men det er noen som tror at litt trening kurerer sykdom..akk ja.

Skrevet

Er du litt forkjølet (snufsete men ellers bra) og føler deg i form, er det ikke farlig. Men føler du deg dårlig og/eller har virus i kroppen (influensa, omgangssyke el) så bør du ikke trene, men la kroppen komme seg og konsentrere seg om å bli frisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

her det snakk om slapp følelse i kroppen, snørrete og tett nese og litt sår hals.. da burde jeg kanskje holde meg unna? uff og jeg som gledet meg til å trene etterpå...

Gjest the imp
Skrevet

Er du slapp osv så bør du definitivt holde deg unna ja. Slapp av og konsentrer deg om å bli frisk før du trener, ellers kan du risikere å gjøre vondt verre.

Skrevet

Trening når man er syk forlenger gjerne en forkjølelse i tillegg til at små muskelskader/strekk lettere oppstår.

Holde seg hjemme til stormen er over er et godt tips.

Skrevet

Ville absolutt ikke trent nei, enig med resten!

Hold deg hjemme du..

God bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...