AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Æsj! Jeg har PCOS og er over 50 dager inn i denne syklusen. Er 11 DPO i dag (ser sånn ut på temp og EL-tester). Tatt graviditetstest som er blendahvit. Har INGEN symptomer på graviditet eller mens. Jeg aner ikke hvor lang Lutealfasen min er, da jeg aldri har tempa før (og har veldig uregelmessige sykluser). Noen som vet hvor lenge Lutealfasen kan være? Skjønt det som at opp til 18 er normalt? Men kan tempen øke uten at man har EL? Pleier alltid å kjenne flere dager før mensen at den er på vei. Om jeg hadde vært gravid burde jeg vel også kjent noe nå?! Anonymous poster hash: 0716a...45d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Ingen som kan dette? Anonymous poster hash: 0716a...45d
Gjest Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Det med tempen vet jeg ikke, annet enn at jeg mener det er logisk at tempen kan øke tilfeldig uten at det skyldes EL. Det er jo over flere sykluser man skal se et mønster. Men du kan selvfølgelig være gravid selv om du ikke kjenner symptomer. 11 dpo er veldig tidlig. Noen kjenner jo aldri symptomer, så å vente på dem allerede 11 dpo er å være litt vel utålmodig.
Frøkenanonym Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Søk gjerne opp "For oss som tar tempen" eller noe slik her inne på forumet Da jeg tok tempen, gikk den opp dagen etter EL, og sank den dagen jeg fikk mensen. Så dersom du er 11 dpo, skal tempen fremdeles være høy. Og ved eventuell graviditet stiger den enda litt høyere etter EL, men for meg steg den ikke videre opp før noen dager etter IKM. Dette kan jo variere fra person til person da Er bare å spørre, jeg hadde vel 4-5 sykluser hvor jeg tempet før jeg ble gravid
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Tusen takk for svar I dag er jeg 14 DPO og virker som mensen er på vei. Brun utflod (unnskyld detaljer) og tempen sank veldig i dag. Fortsatt lite smerter i forhold til det jeg pleier, men tyder jo på mensen er i gang. Noterer gradene i Fertility friend og har holdt meg over den røde linja siden jeg tror jeg hadde EL. Men har hatt to ganger hvor tempene har sunket til litt under den røde linja. Vet du hva det kan komme av? Takk for tips om en annen tråd. Den skal jeg sjekke ut med en gang! Anonymous poster hash: 0716a...45d
Frøkenanonym Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Sank tempen under den røde linja i dag? Har du gode rutiner på å ta tempen med en gang du våkner - i senga? Og til samme tidspunkt hver dag? Vet at rundt 8-9 dpo så får mange et dropp i temperatur for det er ca da befruktningen skjer(tror jeg?). Det er ihvertfall vanlig. Ser på mine charter nå så hadde jeg dropp 3dpo og 9dpo den syklusen jeg ble gravid. På 5 og 9 dpo en annen syklus. På syklusen jeg ble gravid, fikk jeg ikke forhøyet temperatur før 17 dpo Jeg brukte også FertilityFriend, likte den veldig godt! Jeg var så spandabel av meg og kjøpte premiumversjonen der en kan krysse av for symptomer og slikt, men vet ikke om det hadde noe for seg. Jeg var bare veldig i "prøver-bobla" og synes det var interessant å se om det var like tegn hver måned Da jeg var 7-8 dpo kjente jeg en vondt i ryggen jeg ikke hadde hatt tidligere sykluser, og ante at jeg var gravid før testene kunne vise det. Var veldig gøy Nesten så jeg savner det ^^haha. Får kose meg med det neste gang jeg blir gravid! FF-appen er veldig informativ i forhold til temping da, var der jeg lærte det meste - pluss litt på nettet
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Ja den falt under den røde linja i dag. Sliter med å ta temp på samme tidspunkt hver natt, våkner alltid flere ganger i løpet av natta. Har lest ett sted at det skal være ett visst antall timer sammenhengende før man måler så det blir ikke helt riktig. Men pleier å få målt innen samme time, noen ganger to. Hadde temp fall 4 DPO og 7 DPO. Fortsatt har ikke mensen kommet ordentlig i gang, men ser ut som det skal komme snaaart. Jeg er en utålmodig sjel og skulle gjerne vært gravid før jeg begynte å prøve så stresser med det meste Gratulerer med graviditeten! Håper det ikke er så lenge til min tur (om det skjer ) Anonymous poster hash: 0716a...45d
Frøkenanonym Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Okei, da er det vel mest sannsynlig mensen da. Om ikke annet, så er det jo bra den kommer i det hele tatt da når du har PCO, det er jo også de som har 100 dagers sykluser (er sikkert en kjempedårlig trøst, men...). Tror det med sammenhengende søvn er mer dersom du ikke får sove innimellom når du våkner, du får vel sove kjapt igjen? Du får jo målt innen samme time, tror det er plenti godt nok Huff ja kjenner meg igjen, det var den utolmodige lille meg som bare MÅTTE starte med temping for å ha noe å "drive tiden med" Jeg følte jeg stressa mindre når jeg tok tempen - da visste jeg ihvertfall når EL var og om vi hadde sjans til å treffe eller ikke(vi har begge reisejobber). Stresser du med å ta tempen? Hører flere sier det, men kanskje det er mer beroligende etterhvert når du har gjort det noen sykluser? -som vi selvfølgelig håper at du slipper da! Det er alltids håp, kjære AB Kom over Mlmk her inne på forumet som har PCO og nettopp ble gravid Kjempegøy med slike historier! Jeg krysser fingrene for at din tur er rett rundt hjørnet
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Ja jeg er glad for at det ser ut som jeg har hatt EL med PCOS Har hatt sykluser opp til 70 dager. Men tenker så lenge jeg har EL så er det håp Jeg sliter litt med søvn, kan ligge våken i ett par timer før jeg sovner igjen. Så syns det er litt vanskelig med når jeg burde tempe. Spesielt hvis jeg våkner kl.05 også ligger jeg våken til 06. Sovner igjen også sover jeg bare en halvtime før jeg skal stå opp. Men stort sett er det ikke mer skille enn en times tid Jeg er mer som deg tror jeg. Roet meg litt når jeg begynte å tempe. Bortsett fra at jeg har stressa litt med om jeg har hatt EL eller ikke. Men nå er mensen her så virker som jeg kan stole på tempen :D Tusen takk for gode ord Håper du har rett! Anonymous poster hash: 0716a...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå