Gå til innhold

Kokosnøtt olje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Farget håret blondere i oktober, og gikk litt varmere med toner, semi-permanent etter, rundt begynnelsen januar og slutten av februar. Håret ble ganske tørt og har en del slitte tupper men bruker mye maske og aldri føner. Men merker når jeg dusjer spesielt at håret føles ganske uelastisk på en måte. Har hørt at kokosnøtt olje er godt for tørt hår. Noen som har prøvd det?? Noen som har andre tips for å redde håret??

Anonymous poster hash: 0ea2c...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det tyggis-aktig trenger det proteiner, ikke fuktighet... Men skader ikke å gi begge deler... Majones er fantastisk for å gi proteiner, og kokosolje er fantastisk til fuktighet...

Anonymous poster hash: a9354...dc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt genialt!!!

Jeg var så lur at jeg fant ut at jeg ville ha grått hår, og begynte hjemmefarging fra en dyp brunfarge. I løpet av 3 dager hadde jeg bleket håret 4 ganger, farget det 1 gang og tonet det 2 ganger - jeg ble søren meg ikke kvitt gultonene. Brukte kokosnøttolje i håret før hver behandling, og lot det virke noen timer. Hadde jeg muligheten til å ha det over natta gjorde jeg det. Håret mitt er overraskende sunt, og har ikke fått gummi/nuddelhår. Ingen tupper knekt. Jeg tror absolutt det var kokosnøttolja som hjalp :-)

Lot den stå et par timer i romtemperatur slik at den var lett å fordele i håret, så passet jeg på å være generøs og fukte alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt genialt!!!

Jeg var så lur at jeg fant ut at jeg ville ha grått hår, og begynte hjemmefarging fra en dyp brunfarge. I løpet av 3 dager hadde jeg bleket håret 4 ganger, farget det 1 gang og tonet det 2 ganger - jeg ble søren meg ikke kvitt gultonene. Brukte kokosnøttolje i håret før hver behandling, og lot det virke noen timer. Hadde jeg muligheten til å ha det over natta gjorde jeg det. Håret mitt er overraskende sunt, og har ikke fått gummi/nuddelhår. Ingen tupper knekt. Jeg tror absolutt det var kokosnøttolja som hjalp :-)

Lot den stå et par timer i romtemperatur slik at den var lett å fordele i håret, så passet jeg på å være generøs og fukte alt godt.

Vasket du det ut etterpå med sjampo eller lot du det være i, som arganoil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det tyggis-aktig trenger det proteiner, ikke fuktighet... Men skader ikke å gi begge deler... Majones er fantastisk for å gi proteiner, og kokosolje er fantastisk til fuktighet...

Anonymous poster hash: a9354...dc7

Er heller litt stivt, uelastisk. Tuppene er splitte og det føles tørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Andre som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at kokosolje er bra for håret. Jeg har det og bruker det på huden og vipper, mem tør ikke ha det i håret.

Er så redd for at håret skal se greasy ut.

Det er helt genialt!!!

Er det ikke vanskelig å vaske oljen bort etter behandlingen? Vil ikke ha fettete og oljete hår i dagesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også hørt at kokosolje er bra for håret. Jeg har det og bruker det på huden og vipper, mem tør ikke ha det i håret.

Er det ikke vanskelig å vaske oljen bort etter behandlingen? Vil ikke ha fettete og oljete hår i dagesvis...

tenker det samme. Vil ikke bruke det i bunnen, bare på endene, typ hårstrikk feste og nedover.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Vel, i India bruker kvinnene dette i hodebunn, for vekst og sunt hår. Kurer både hår og hodebunn jevnlig med kokosolje, og det blir ikke fett, er enkelt å skylle ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med å vaske det ut. Måtte bare bruke sjampo to ganger og massere godt, og da forsvant det i alle fall hos meg :-) Blitt min nye favoritthårkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker kokosnøttolje i håret i stedet for andre hårprodukter. Tar kun litt i. Håret føles bare mykt og glatt ut.

Fikser også fizzen i håret mitt.

Bruker ikke shampoo eller balsam heller.

Anonymous poster hash: 3cb73...952
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Såfremt man bruker en "clarify"-shampoo etter å hatt kokosoljen i håret natten over, blir ikke håret seende fett ut.

Anonymous poster hash: 2ef35...4f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farget håret blondere i oktober, og gikk litt varmere med toner, semi-permanent etter, rundt begynnelsen januar og slutten av februar. Håret ble ganske tørt og har en del slitte tupper men bruker mye maske og aldri føner. Men merker når jeg dusjer spesielt at håret føles ganske uelastisk på en måte. Har hørt at kokosnøtt olje er godt for tørt hår. Noen som har prøvd det?? Noen som har andre tips for å redde håret??

Jeg hadde tyggis-hår etter bleiking på bleiking og farge, og det som reddet håret mitt var utvilsomt Redken anti-snap, Anian keratin hairmask og Fudge dynamite intense repair treatment! Nå, et et år etter, har jeg veldig sunt hår. Kan ikke huske at håret mitt har vært så sunt.

Kanskje litt dyrt, men for meg var det verdt det ihvertfall. Kan forsåvid si at jeg er veldig fornøyd med kokosolje i både mat osv, og kan gjerne bruke det i tuppene på håret om jeg føler det er litt frizzy en dag. :) du må jo finne ut hva som passer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Vel, i India bruker kvinnene dette i hodebunn, for vekst og sunt hår. Kurer både hår og hodebunn jevnlig med kokosolje, og det blir ikke fett, er enkelt å skylle ut igjen.

Det er stor forskjell på teksturen til typisk indisk hår og teksturen til typisk nordisk hår.

Kokosolje kan være et mareritt å få ut - det lureste er å bare ha i lengdene, og passe på å skylle godt og grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er stor forskjell på teksturen til typisk indisk hår og teksturen til typisk nordisk hår.

Kokosolje kan være et mareritt å få ut - det lureste er å bare ha i lengdene, og passe på å skylle godt og grundig.

Hmm, ville tro at det var letter å få ut av håret til typisk nordiak hår, som jeg tenker er glatt, fint og rett? 8varierer selvsagt ), men tenker ofte at indiske har ofte lengre , fyldigere, og mer fall i håret enn nordiske, så ikke så lett å få ut m.a.o...

Jeg er selv norsk, men håret mitt er langt, fyldig med fall i, så kanskje en risiko å ta i kokosolje? Redd for at jeg ike får det ut...

Hvilken kokosolje bruker dere? Extra virgin coconut oil ( organic/økologisk , som er dyrere )?

Kokosolje er jo ganske hard olje, hvordan smører dere den i, og hvor lenge?

Anonymous poster hash: ca93e...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Endel skrivefeil på innlegget jeg skrev, mente at kokosolje høres lettere å få ut på typisk nordisk hår som jeg tenker er : glattere/rettere, enn indiske som har fyldig hår med fall i...

Anonymous poster hash: ca93e...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen skrev over her, har du prøvd rensende shampoo? Jeg hadde også store problemer med å få ut oljen før jeg brukte en slik shampoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et produkt i verden kan reparere skadet hår, det må klippes av, men kokosolje er fint for å tilføre fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...