Gå til innhold

Burde vi få en katt til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en fantastisk voksen pus i høst som tidligere har vært hjemløs en stund. Ho har blitt veldig trygg hos oss, og vi er blitt latterlig glad i ho. Vi vurderer nå å få en katt til for å holde pusen vår med selskap. Ho er ute, men kun når vi er hjemme (bruker ikke kattedøra når vi er borte), så når vi har lange dager er ho mye alene. Jeg tenker derfor at det for hennes del kan være fint. Vi syns også det hadde vært koselig med en til, men det er ikke absolutt behov, vi storkoser oss med ho vi har :) Problemet er at jeg er redd for at ho ikke kommer til å gå overens med en eventuell ny katt i huset, vi vet jo ikke hvordan ho vil reagere. Jeg tenker isåfall å få adoptere en hunnkatt fra FOD gården. Noen som har noen tips og gode råd? Vi er veldig delt på hva vi tror blir best. Det viktigste er jo at katten vi har allerede har det best mulig :)

Anonymous poster hash: 11db7...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine erfaringer er i hvert fall om du får en katt, så må nesten den nye være en kattunge. Voksne katter går svært sjeldent overens. Jeg vet også om kattunge og voksen som ikke går sammen. Vanskelig dette egentlig. Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen :vetikke: Jeg føler min egen katt ikke trenger selskap, og klarer seg i grunn fint alene (med oss da selvsagt).

Skrevet

Ikke for ung, jeg tror det helst bør være en katt med samme aktivitetsnivå, og dermed også lignende alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...