Gå til innhold

Når h*n avlyser, men sier h*n bare vil utsette - hvem har ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen indikerer, man blir enige om å treffes. Men så blir avtalen avlyst, eller "utsatt". Personen som avlyser/utsetter vil treffes, men på et senere tidspunkt. Hvem mener dere har ansvar for å holde kontakten vedlike? Min mening er at i den situasjonen hviler ansvaret helt og holdent på den som avlyser/utsetter.

Opplevde akkurat dette i dag. Fikk match med ei på Tinder, vi har vel pratet litt frem og tilbake i nesten en uke, og i går ble vi enige om å treffes på en kafé i dag. Ca 30 min før jeg skal dra hjemmefra får jeg en melding på Tinder hvor hun sier hun ikke føler seg helt vel, så hun spør om det er greit at det "utsettes til i morgen". Jeg svarer da ca 15 min etterpå at det er helt i orden, og at hun får si fra når hun har anledning. Har ikke hørt noe fra henne siden. Ser at hun først for en liten stund siden var aktiv, så hun har sett svaret. Jeg har heller ikke tatt noe kontakt, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Synes, som jeg har skrevet i første avsnitt, at det nå er utelukkende hennes ansvar å svare.

Må nesten le litt, det går jo pokker meg galt hver bidige gang. Men, jaja, har vært ute i det fine været, fikk testet ny sykkel og hadde en utsøkt lammestek til middag, som jeg fikk tid til å lage siden det ikke ble noe av avtalen i dag.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser på det på samme måte som deg. Den som avlyser får bevise sin interesse.

Og du - det samme skjer med oss damer også. Fra å være superkeen ene dagen til å avlyse neste dag. Typisk for dem man treffer på Tinder :P Det er liksom ikke så farlig med de datene der.

Anonymous poster hash: 44df9...b19
  • Liker 3
Skrevet

Hun hadde i hvert fall vett nok til å si fra før jeg satte meg på bussen ned til sentrum, så det er da enda noe. Og som sagt, fikk jo gjort noe fornuftig etterpå, så det der tar jeg ikke så tungt. Viser hun ikke noe initiativ innen et par dager nå avslutter jeg bare kontakten. Da er hun ikke interessert nok i mine øyne.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Når hun sier at hun "ikke føler seg helt vel" så er i alle fall min første tanke at hun har blitt syk.

- jer er så enkelt konstruert at jeg velger å tro på folk når de sier slikt (det er så mye mindre anstrengende å ta det utgangspunktet istedet for å begynne å tenke konspiratoriske tanker).

Og hun sa ifra.

Du gav henne tydelig informasjon (synes jeg da) om at hun måtte si ifra når hun var bedre (du sier 'når hun fikk anledning').

Synes det er helt greit å gi henne et par dager å kvikne til på, selv om hun jo foreslå å ta det i morgen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La oss si at hun blir liggende med influensa noen dager, føler seg bedre og skal foreslå å treffes på nytt. Nei, da var hun blitt fjernet, gitt. Ikke lov å bli syk, da skal man slettes.

Anonymous poster hash: 129e6...284
  • Liker 1
Skrevet

Er blitt mer skeptisk med årene. Det er rett og slett fordi jeg har hørt det meste før, med varianter.

Når det er sagt, jeg skal ikke stresse henne på noen måte. Gir henne den tiden hun trenger før jeg evt. tar kontakt. Og jeg sitter ikke og venter på at hun skal ta kontakt heller, har ikke kontaktet henne i det hele tatt siden jeg ga svaret mitt på avlysningen, eller utsettelsen. Det er bare det at min erfaring forteller meg at uansett om man sier "avlyse" eller "utsette", så går det ut på det samme, dvs permanent avlysning. Det skal også sies at hun her har vist seg svært dårlig til å ta kontakt på eget initativ. Det er bare jeg som har tatt kontakt først, bortsett fra i går, da hun sendte en snap. Så jeg regner vel egentlig med at det ikke blir noe. Dessuten, på mandag er jeg opptatt, og på tirsdag er det tilbake på jobb, med full uke. Så blir det ikke noe innen søndag blir det ikke noe i det hele tatt.

Skrevet

-Hun føler seg ikke bra, altså syk og vil utsette.

-Hun kjenner seg ikke klar for å date selv om hun vil.

-Hun kjenner at hun egentlig vet det ikke kan bli noe, men har sagt ja fordi alle presser henne til å gi "andre typer menn" en mulighet og kommer med en unnskyldning for å komme seg unna.

-Hun føler ikke at hun er bra nok, og orker ikke avvisning og dropper det.

-Hun begynnte å snakke med noen hun fikk bedre kjemi med og vil heller prøve der.

+ + + +

Grunnene kan være mange. Kun en vil gjøre at hun tar kontakt for en ny date, nemlig den første. Bare se hva som skjer og let videre i mens.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg sitter ikke og venter på at hun skal ta kontakt. Etter å ha spist nå har jeg tenkt meg en tur ut i det fine været, og da går det fort et par timer. Har forresten ikke hørt et kvekk fra henne siden i går. Så jeg tviler sterkt på at det i det hele tatt blir noe av. Det er helt greit for meg, men dette skjer nå hver bidige gang. Før fikk jeg i hvert fall til en første-"date". Nå stopper det til og med før første møte. Det er nesten som at det er forutbestemt at jeg ikke skal møte noen, men forbli singel.

AnonymBruker
Skrevet

Vi jenter kan også ha det slik Sjonkelrolf. Folk er ikke så nøye med sine Tinder-dater. De er uansett så lette å bytte ut. Så når man møter folk via Tinder, så går de veldig halvhjerta inn for dette også. Blir en veldig kynisk og liketil måte å møte hverandre på.

Anonymous poster hash: 44df9...b19
  • Liker 1
Skrevet

Ja, enig. Den som avlyser er den som skal foreslå et nytt tidspunkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder = easy come, easy go.

Neida. Joda. Neida.

Den som avlyser må ta initiativ til nytt treff, men jeg tror nok det er sånn at mange tar veldig lett på Tinder-dating. Når man ikke har truffet personen er det mye enklere å bare "glemme" enn hvis man faktisk har en slags etablert kontakt.

Anonymous poster hash: 7af64...444
Skrevet

Den som avlyser har ansvar for å avtale nytt treff.

Skrevet (endret)

Hehe, ser ikke ut til at dette går spesielt bra. Kom hjem for litt siden fra en lengre sykkeltur, og hun har ikke tatt kontakt. Så dette går nok den veien høna sparker.

Edit: jeg har selvfølgelig ikke gitt lyd fra meg.

Endret av sjonkelrolf
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg sitter ikke og venter på at hun skal ta kontakt. Etter å ha spist nå har jeg tenkt meg en tur ut i det fine været, og da går det fort et par timer. Har forresten ikke hørt et kvekk fra henne siden i går. Så jeg tviler sterkt på at det i det hele tatt blir noe av. Det er helt greit for meg, men dette skjer nå hver bidige gang. Før fikk jeg i hvert fall til en første-"date". Nå stopper det til og med før første møte. Det er nesten som at det er forutbestemt at jeg ikke skal møte noen, men forbli singel.

Dette får meg til å tenke at noe i kommunikasjonen går galt.

Hvor hyppig har dere hatt kontakt?Hvilke samtaleemner har du tatt opp?

For min del blir jeg fort stresset når folk maser om tlf.nr mitt eller å møtes etter tredje melding.

Anonymous poster hash: 5109e...155

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ser ikke ut til at dette går spesielt bra. Kom hjem for litt siden fra en lengre sykkeltur, og hun har ikke tatt kontakt. Så dette går nok den veien høna sparker.

Edit: jeg har selvfølgelig ikke gitt lyd fra meg.

Jeg synes du har en for negativ grunninnstilling. Du taper ingenting på å sende en mld og spørre hvordan det går, og om å treffes. Selv om det er 'hennes tur'. Det verste som kan skje er et avslag, og hvor ille er det? Om det samme skjer en gang til er jeg enig i at det får holde med initiativ fra din side.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette får meg til å tenke at noe i kommunikasjonen går galt.

Hvor hyppig har dere hatt kontakt?Hvilke samtaleemner har du tatt opp?

For min del blir jeg fort stresset når folk maser om tlf.nr mitt eller å møtes etter tredje melding.

Anonymous poster hash: 5109e...155

Ca annenhver dag til hver dag den siste uken. Stort sett pga at jeg har tatt initativ første gang, bortsett fra på torsdag, da hun sendte en snap. Jeg har villet se om hun tok initiativ, derfor har jeg ventet med å ta kontakt for å se om hun tok initativ. Der har hun sviktet, synes nå jeg. Det virker ikke som at det er noe tak i henne, uansett virker hun ikke interessert nok, og for meg er det turnoff.

Hva vi har snakket om? Neh, helt uskyldige ting. Prøver å holde en anstendig tone, og det gikk mange flere meldinger enn 3 før jeg spurte om hun ville treffes (lar det gå en del meldinger for å se om jeg har lyst til å møte henne, og jeg fikk det inntrykket med henne). I dette tilfellet etter 10. melding hvor hun virket positiv nok til det. Deretter spurte jeg henne når hun hadde mulighet, og videre fastsetting av tidspunkt ble basert på det. Og når jeg sier "treffes" så mener jeg ute, på kafé. Førstedater hjemme er for meg i utgangspunktet uaktuelt.

Edit: må også legge til at jeg i en samtale aldri sender en ny melding før hun har rukket å svare på den forrige. Gjør jeg det har det i hvert fall gått en dag eller to imellom.

Jeg synes du har en for negativ grunninnstilling. Du taper ingenting på å sende en mld og spørre hvordan det går, og om å treffes. Selv om det er 'hennes tur'. Det verste som kan skje er et avslag, og hvor ille er det? Om det samme skjer en gang til er jeg enig i at det får holde med initiativ fra din side.

Vel, det er nå den erfaringen jeg stort sett har, da, så det jeg ser nå har jeg sett før.

Nei, jeg kommer ikke til ta kontakt med henne, det er helt og holdent hennes ansvar. Jeg har tatt nok initiativ allerede. Det var hun som avlyste, da er det også hennes ansvar, helt og holdent. Etter å ha sett lignende tilfeller før er jeg blitt beinhard på akkurat det. Og det ser ikke ut til at det blir noe i dag, noe som i og for seg er helt greit. Egentlig har jeg bare lyst til å slette alt som har med henne å gjøre uten å si et eneste ord, og bli ferdig med det, få henne ut av syne, ut av sinn.

Endret av sjonkelrolf
Skrevet

Føler med deg Sjonkelrolf. Har ikke så mye å tillegge annet enn at jeg merker at jeg gruer meg til å begynne date.

All den usikkerheten, "spillet" og opp og nedturene :vetikke:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Føler med deg Sjonkelrolf. Har ikke så mye å tillegge annet enn at jeg merker at jeg gruer meg til å begynne date.

All den usikkerheten, "spillet" og opp og nedturene :vetikke:

Er det noen som tvinger deg til 'å begynne å date'? :klo:

Hvor kom dette 'spillet' fra? - om du eventuelt vil spille et spill, eller møte noen som spiller spill er en sak du selv bestemmer. det er helt og holdent din egen avgjørelse.

Alt som omhandler potensielle kjærlighetsforhold innebærer en viss sannsynlighet for å måtte såre et annet menneske og å selv bli såret.

Det er en del av det å leve, det er en del av det å være menneske, en del av det å leve og tillate seg å falle for noen.

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke vite på forhånd om den man møter spiller spill eller ikke. Uansett må man håpe på det beste men også være forberedt på det verste.

Skrevet

Spiller det noen rolle egentlig?

Når 'diskusjonen' og problematikken blir at når den ene ikke tar ansvar, så tar ingen ansvar. Når det er der det hele stagnerer, uavhengig av hva begge partene sier til seg selv.

Trenger man å vite noe mer? Sier det ikke sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...