Gå til innhold

Hvordan steke pizzaen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg legge f.eks. rå kjøttdeig på nybakt (rå) pizzadeig?

Har ellers grønnsaker på pizzaen. Lurer også på om ustekte kjøttboller kan legges på i samme slengen? Samtidig eller underveis?

Og ikke minst; osten over eller under tilbehøret? :)

Anonymous poster hash: 17432...22a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stek kjøttdeigen først. Ha på tomatsaus på deigen før du legger kjøttdeigen på. Deretter kan du legge ost på og grønnsaker. :)

Anonymous poster hash: c559a...909
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Virket jeg utrolig dum? Alle er ikke utlærte, og jeg er ung, så jeg håper du kan vise forståelse for det. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stek kjøttdeigen først. Ha på tomatsaus på deigen før du legger kjøttdeigen på. Deretter kan du legge ost på og grønnsaker. :)

Anonymous poster hash: c559a...909

Hvorfor skal grønnsakene være over osten, og ikke kjøttet? Skal alt kjøtt under?

Sorry for dumme spørsmål, men har aldri laget pizza før. :) Og takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Stek kjøttdeigen først. Kjøttboller fra butikken kan du bare slenge rett på, er det sånne du lager selv så stek dem først. Osten under tilbehøret, men akkurat det er forskjell fra person til person.

Bare smør på den sausen du vil ha, også putter du på alt annet du vil ha. Eksperimenter, også finner du ut hva du liker på og i hvordan rekkefølge etterhvert. Pizza er egentlig restemat, alt går på. Så inn i ovnen

Anonymous poster hash: bc730...7ca
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal grønnsakene være over osten, og ikke kjøttet? Skal alt kjøtt under?

Sorry for dumme spørsmål, men har aldri laget pizza før. :) Og takk for svar

Pizzabunn, pizzasaus - etter det er rekkefølgen frivillig. Kjøtt må stekes først for å være sikker på at det blir gjennomstekt. Pleier selv å strø litt ost, legge på tilbehør og så litt ost på toppen igjen.

Rekkefølgen har som sagt ikke noe å si. Legger du kjøtt øverst blir det gjerne bedre stekt enn hvis det ligger noe ost over. Samme med grønnsaker, så jeg legger litt ost over tilbehøret, men dekker det ikke helt, i kombinasjon med ost under tilbehøret.

Anonymous poster hash: e9865...3c6

• Liker 2
Skrevet

Stek kjøttdeigen først i hvert fall :fnise:

Skrevet

Jeg bruker riktignok verken kjøttdeig eller kjøttboller på pizza, men jeg lager bunn, brer over saus, så ost og resten av tilbehøret.

Jeg bruker ofte chorizo, sorte oliven, tomat og sopp. Eller bacon, sorte oliven, sopp og paprika. Av og til steker jeg litt biffkjøtt også, men uansett så er rekkefølgen som beskrevet over.

Lykke til - med litt trening finner du din egen favoritt!

• Liker 2
Skrevet

Sånn går det når foreldrene alltid kjøper ferdigpizza.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri stekt kjøttdeigen i forkant, legger den bare rå oppå og steker pizzaen men det andre fyllet. Den blir gjennomstekt, god og saftig :)

Anonymous poster hash: 5d4fb...437
  • Liker 2
Skrevet

Det er pizza. Du kan gjøre hva faen du vil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere som ga gode tips! :) Pizzaen ble fantastisk god, takket være dere!!

Sånn går det når foreldrene alltid kjøper ferdigpizza.

Foreldrene mine har aldri servert ferdigmat, så jeg har faktisk bare smakt pizza to ganger i hele mitt liv. Den ene var en hjemmelaget i bursdag, og den andre var en Grandiosa hos noen venner. Likte hjemmelaget best, men det kan være fordi jeg alltid har fått hjemmelaget mat.

Stek kjøttdeigen først. Kjøttboller fra butikken kan du bare slenge rett på, er det sånne du lager selv så stek dem først. Osten under tilbehøret, men akkurat det er forskjell fra person til person.

Bare smør på den sausen du vil ha, også putter du på alt annet du vil ha. Eksperimenter, også finner du ut hva du liker på og i hvordan rekkefølge etterhvert. Pizza er egentlig restemat, alt går på. Så inn i ovnen

Anonymous poster hash: bc730...7ca

Jeg har laget dem selv, så fulgte tipset ditt om å steke først. Funket bra!! :)

Vi har aldri stekt kjøttdeigen i forkant, legger den bare rå oppå og steker pizzaen men det andre fyllet. Den blir gjennomstekt, god og saftig :)

Anonymous poster hash: 5d4fb...437

Dessverre så jeg ikke svaret ditt før kjøttdeigen var stekt! Synd ettersom det var noe jeg lurte på om var mulig.

Den stekte ble saftig og god, men hadde selvfølgelig vært mye enklere om jeg kunne legge den på rå. Takk for svar, skal nok prøve trikset ditt neste gang! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å legge rått kjøtt på pizza om du legger den oppå osten. Kjøttdeig, biff eller bacon blir alltid lagt på rått hos meg. Ville nok ikke lagt på et tykt lag, men litt mer "her og der" og i små "klumper" i stedet for større kjøttboller. Har aldri opplevd at det har vært rått når pizzaen er ferdig. Og om det fortsatt er litt rosa er det heller ingen fare.

Anonymous poster hash: 2c7e1...95f
AnonymBruker
Skrevet

Alltid bare hatt kjøttboller rå på pizzaen, har aldri hatt problemer med det. Til og med når den er under osten. :)

Anonymous poster hash: ca8ed...d08
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig skal gjennomstekes og derfor IKKE være rosa. Biff er ikke like nøye.

Anonymous poster hash: bcd5c...cf0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det samme med kylling, må være gjennomstekt. Bacon er så tynt så den vil trolig stekes uansett.

Anonymous poster hash: bcd5c...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har aldri servert ferdigmat, så jeg har faktisk bare smakt pizza to ganger i hele mitt liv. Den ene var en hjemmelaget i bursdag, og den andre var en Grandiosa hos noen venner. Likte hjemmelaget best, men det kan være fordi jeg alltid har fått hjemmelaget mat.

Hjemmelaget pizza er da ikke "ferdigmat", hvor får folk slike snåle ideer fra?

Anonymous poster hash: 7cd93...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...