AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Ett par spørsmål ift. hundekjøp. Vi henter hunden om en måned, og vil være mest mulig forberedt, samt lage budsjett. Først, forsikring. Ca. Pris? Hvem har dere? Vi har alle andre forsikringer i TRYG og DNB, noen anbefalinger? Ellers hvilke priser må vi se på? Først: Innkjøp av selve hunden Matskål Seng Bur Bånd Klotang Kam Børste Noen som har ca. priser eller anbefalinger? Annet vi bør ha? Løpende utgifter: Fôr Forsikring Veterinær (hvor mye bør vi regne med her??) Annet? Takker for alle svar. Anonymous poster hash: 54c6a...55c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Dere laget ikke budsjett før dere bestemte dere for å kjøpe hund? Veterinær kan du ikke sette budsjett på, plutselig står du der med en regning på 30.000 og budsjettet går til natta så det holder. pris på chipping, registrering og vaksinering må du høre med din lokale vet om. Prisene er forskjellige For kommer an på hva slags for. Vi bruker royal canin, så ca 2000 i året. Har agria forsikring, 2000 i året. Men du må undersøke det selv med din egen hund, er den registrert i nkk? Utstyr kommer helt an på hvor du kjøper det, hva slags kvalitet, umulig å gi et overslag her. Du trenger leker, godbiter og bæsjeposer. Anonymous poster hash: 68474...f27
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Regner med hunden er forsikret fra oppdretter? Da er det en forsikring du kan ta over ved kjøp, uten å ha 30 dager karens. Første vaksine fikk hunden ved 6-8 ukers alder, deretter må du vaksinere ved 12 ukers alder, + ormekur. Deretter årlig vaksine og helsesjekk. Forsikring vil koste et sted mellom 1500-3000,- per år. Vil anbefale Agria om oppdretter ikke har forsikret (noe som er rart om oppdretter er seriøs) Ellers vil jeg anbefale deg å snakke med oppdretter om råd og veiledning. Canis.no er også et fint sted Anonymous poster hash: db1e8...868
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Har en snart 6 år gammel bichon frise nå, betaler ca. 3000kr i året for den beste forsikringa hos Agria. Men må nok si det samme som AB over her, dere setter opp budsjett først etter at dere har bestemt dere for å kjøpe hund? Dere har forresten glemt at denne rasen koster gjerne noen tusen i året for frisør.. En ordentlig oppdretter av rasen (håper ikke dere går for noen useriøse for å holde prisen nede..) kan anbefale børster, mat osv.Anonymous poster hash: da2b9...95e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 TS her. Vi har selvfølgelig god økonomi for en hund når vi har bestemt oss for å kjøpe en. Men jeg er økonom, og har krystallklar kontroll på økonomien, med x antall ulike kontoer, hver til sitt formål, derfor må det ift. hundekjøp gjøres endringer, f.eks. større ukentlig/månedlig overføring fra våre lønnskontoer over til kort, og regning. Samt en avsetning i mnd til en spesiell hunde konto, evt. den kontoen vi allerede har til ekstraordinære utgifter. En omtrentlig ordning har jeg kontroll på, men håpte her at noen kunne gi meg nærmere, og spesifikk hjelp? Ellers kan jeg gladelig informere om at hunden er NKK registrert og kjøpt fra en meget respektabel oppdretter. Har tenkt på frisør hver 3-4 mnd, og funnet to som tilbyr det i området. Ellers så må gjøre det selv, men tror i starten at vi vil ha andre til å hjelpe til. Og vi kommer nok til å høre mer med oppdretter, men jeg ville også ha andre input. Så om noen kan svare meg på det jeg spør om i HI så blir jeg veldig glad. Anonymous poster hash: 54c6a...55c
Gjest Uhumskheter Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 (endret) TS her. Vi har selvfølgelig god økonomi for en hund når vi har bestemt oss for å kjøpe en. Men jeg er økonom, og har krystallklar kontroll på økonomien, med x antall ulike kontoer, hver til sitt formål, derfor må det ift. hundekjøp gjøres endringer, f.eks. større ukentlig/månedlig overføring fra våre lønnskontoer over til kort, og regning. Samt en avsetning i mnd til en spesiell hunde konto, evt. den kontoen vi allerede har til ekstraordinære utgifter. En omtrentlig ordning har jeg kontroll på, men håpte her at noen kunne gi meg nærmere, og spesifikk hjelp? Ellers kan jeg gladelig informere om at hunden er NKK registrert og kjøpt fra en meget respektabel oppdretter. Har tenkt på frisør hver 3-4 mnd, og funnet to som tilbyr det i området. Ellers så må gjøre det selv, men tror i starten at vi vil ha andre til å hjelpe til. Og vi kommer nok til å høre mer med oppdretter, men jeg ville også ha andre input. Så om noen kan svare meg på det jeg spør om i HI så blir jeg veldig glad. Anonymous poster hash: 54c6a...55c Alt det du spør om er jo ting du kan finne ut av enkelt selv ved å google. Vi kan ikke svare på hvor mye en hundeskål koster, fordi vi vet ikke hva slags hundeskål du vil ha. Min har en tupperware boks, den var gratis. Så da sier jeg at hundeskål er gratis. Min sover i min seng, så da er den vel en hundeseng også, egentlig, så da kostet hundesengen (som jeg også får lov til å sove i) 4000 kr. Det kommer helt an på hva du vil ha, hva slags kvalitet, hvor stor, hvor liten.osv osv. Men bortsett fra det. I tillegg til det du nevner, tannbørste, tannkrem, shampo, balsam, bæsjeposer, leker, godbiter, jeg liker seler bedre enn halsbånd fordi jeg har en lav hund, forhudsrens er kjekt å ha i bakhånd om det er en gutt, samme med ørerens. kan ikke si noe ang veterinærregning, du vet aldri hva som skjer. Men putt av en god del på den kontoen, for dyr har det med å skade seg på akkurat den måten som forsikringen ikke dekker. Skulle tro de gjorde det med vilje. Endret 3. april 2015 av Uhumskheter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Jeg har dessverre ikke noe oversikt over det du spør om men syns du får litt vel mye kritikk for noen spørsmål. Hva er vitsen med forum, om man aldri kan spørre om noe? Ja, man kan google osv, men noen ganger kan det være både lett og lurt å spørre folk som allerede har erfaring med dette! Syns spesielt forumene under kjæledyr er veldig negativt ladd. Jeg tør aldri spørre om ting her lenger, noe som er veldig synd! :/ Ville bare si det, og lykke til videre! Anonymous poster hash: 3ff92...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Jeg sitter med akkurat samme nå, prøver å lete godt på nettet. Har ikke planer om å kjøpe før om en god stund men liker å være forberedt. Vil man ha dyre ting så blir det dyrt, men for min del er det samme om jeg kjøper hundeskål på europris. Hundeskål, poser, halsbånd og bånd, kam og børste lå alt under 100kr per stk på europris. Mat kan vel være greit å spørre oppdretter om, viktig med rett mat for å unngå sykdom. Forsikring kan være så mye forskjellig, alt fra tusenlappen til flere tusen. Usikker på helsesjekk men omtrent årlig vaksiner og omrmur blir vell ca 1000kr? (Ut i fra hva jeg har lest på nettet). Bur i bil og hjemme kommer vell ann, min plan er å kjøpe brukt. Man kan få mye som så og si er helt nytt på finn. Kontakt flere veterinærer i området, kan være store prisforskjeller. Storinnkjøpet når hunden kommer er vell det dyreste, så finner man ut hva man bruker og ikke bruker etterhvert. Man kan gjøre det billig om man vil, men man kan også gjøre det dyrt. Nå er jeg spent på om dere har fått hunden? Hvordsan går det?Anonymous poster hash: 40a6b...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå