Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #1 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg står midt i et samlivsbrudd, er 32 år og har en jente på 8. Det meste er egentlig trist og leit for tiden, det er ikke jeg som har avgjort at vi skal flytte hver for oss. :cry: Og så er det det at jeg ønsker meg i hvert fall ett barn til. Det ser jo mørkt ut nå. Jeg er 32... :-( Når der det egentlig for seint å få barn? Jeg vet jo at det er for seint når man er i overgangsalderen. Men når der det egentlig vanlig å komme i den? :oops: Jeg vet jeg burde vite det. Men det gjør jeg altså ikke. Noen som kan gi meg litt hjelp, og gjerne noen trøstens ord på veien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 20. august 2004 #2 Del Skrevet 20. august 2004 først en trøste klem. Når det gjelder å få flere barn har du fortsatt "god" tid. Kanskje 10 år igjen, og sjansen er jo der for at du treffer noen i løpet av disse årene som kanskje har samme ønsket som deg. Når det gjelder å komme i overgangsalderen så er jo den enda lenger unna enn 10 år også. Den kommer normalt ikke før du nærmer deg 50, men det er selvfølgelig variasjoner der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 20. august 2004 #3 Del Skrevet 20. august 2004 Du har da god tid til flere barn ennå! trist med samlivsbrudd - føler med deg! Håper du får det bra! Trøsteklem fra Charmina 83 dager til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 20. august 2004 #4 Del Skrevet 20. august 2004 Sier som de andre her : du har GOD tid! Håper det går bra og at du finner deg en snill mann å få flere barn med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #5 Del Skrevet 20. august 2004 Tusen takk, det er godt å få oppmuntring nå. Jeg hadde jo egentlig funnet mannen i mitt liv jeg.... Det var bare at han nok ikke er moden for meg og min datter enda. Kanskje vi finner sammen igjen en gang, kanskje jeg finner meg en annen. Det får tiden vise. Men jeg vil jo gjerne ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #6 Del Skrevet 20. august 2004 Personlig ville jeg valgt å få barn før 38. Dette både fordi det etterhvert kan være vanskelige å bli gravid. Større fare for komplikasjoner og kromosomfeil. Og mindre overskudd til både graviditet og barselperiode og selvsagt også til det ansvaret og oppfølgingen som følger med de neste tyve årene. Generasjonskløften kan også bli stor. Dette er selvsagt individuelt og avhenger også av helse, personlighet og livssituasjon. Først og fremst må du jo komme deg over samlivsbruddet. Sikkert ingen lett situasjon. Føler med deg. Så må du finne deg en ny mann som er den rette for deg og som også har lyst på barn. Tror du har gode muligheter for å rekke å bli mor igjen innen 5-6 år. Mye kan skje på kort tid hvis den rette personen dukker opp. Men råder deg til å være sammen med mannen i minst et år før du blir gravid. Et solid forhold er nok en fordel når man gjennomgår en periode med nattevåk og lite overskudd til å pleie forholdet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 20. august 2004 #7 Del Skrevet 20. august 2004 Du har, som flere har nevnt her, GOD TID....Vondt med samlivsbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mystiqa Skrevet 21. august 2004 #8 Del Skrevet 21. august 2004 Du har GOD TID...!! Før du vet ordet av det har du VIRKELIG funnet mannen i ditt liv.. og da kan det gå unna i svingene (som med meg). Jeg er også 32, og er overhodet ikke ferdig med barn ennå.. og overgangsalderen er så fjernt for meg at det ikke er i tankene mine engang! Lykke til videre.. håper ting blir bedre for deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 21. august 2004 #9 Del Skrevet 21. august 2004 Hei En trøste klem fra meg og. Jeg er 30 år og er i samme situasjon som deg, da tenker jeg på at jeg og kunne tenke meg flere barn. Men er fortiden alene og har vært det i to år nå. Vi kan heldigvis få barn faktisk helt opptil midten av 40 årene og vel så det. Selv om akkurat det vil være litt sent da for mangen. Men bedre sent enn aldri. Poenget mitt er at du enda har god tid. Og nå syntes jeg absolutt du skal bruke tiden fornuftig med det barnet du har foreløpig, så velger jeg å tro at det vil dukke opp en prins til deg og. Også til meg, får vi håpe. Du og ungen vil fremover trenge litt tid for dere selv for å bearbeide den prosessen dere nå går gjennom. Gjør noe gøy sammen, reis, ta noen dagsturer og gjør absolutt det dere har lyst til. Og når det gjelder deg selv, så bruk tid på å pleie deg selv også. Gå ut med venner. Kanskje med en liten fornyelse ? Jeg ville i hvertfall ikke ha ventet på at dere skal komme sammen igjen. Se fremover til de gode tidene, de dårlige kommer av seg selv. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå