needinspiration Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Er hjemme nå. Kom hjem med lillemann idag fra sykehuset. Er helt i ørska, på skala mellom 1 og 10 så er det 7 i smerter. Så etter smertestillende istad men det jeg fant var pinex og panodil hjemme.
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Jeg fikk beskjed om ibux og paracett. Hvis du har så vondt ville jeg bedt om å bli lagt inn igjenn.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Pinex, panodil og paracet har samme virkemiddelet i seg (paracetamol), så det er det samme om du tar pinex eller panodil. Virker på samme måte. Men, det er rart du ikke fikk med deg sterkere smertestillende hjem, paralgin forte f.eks. Er jo ikke mange dagene siden du hadde et stort inngrep. Hadde kontaktet føden i kveld hadde jeg vært deg. Anonymous poster hash: 03940...aba
Gjest Dorey Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Man får vel normalt sett ikke med seg noe hjem? Jeg fikk beskjed om at hvis jeg trengte smertestillende kunne jeg ikke dra hjem enda
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Man får vel normalt sett ikke med seg noe hjem? Jeg fikk beskjed om at hvis jeg trengte smertestillende kunne jeg ikke dra hjem enda Det stemmer, brukte kun paracet når jeg kom hjemAnonymous poster hash: 693f6...4c2
needinspiration Skrevet 3. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2015 Jeg fikk morfin (!) I tre dager , etter det så var det valgerdan ( feilskrevet) . Så vanlig paracetamol skal gåbra? Spurte nemlig om Ibux, men de foretrakk Paracet.
Arianna Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Jeg fikk beskjed om å bare ta paracet. Dette hadde null effekt, og snakket derfor med fastlegen. Hun ble helt sjokkert over at de mente jeg bare skulle ta paracet. Tok derfor ibux og paracet sammen, noe som fungerte ganske greit!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Ibux og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner da de tynner blod og kan føre til blødninger og styggere groing av arr, har jeg fått forklart. Er du usikker, ring sykehuset eller legevakt og spør. Anonymous poster hash: 81fdb...532 1
Arianna Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Ibux og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner da de tynner blod og kan føre til blødninger og styggere groing av arr, har jeg fått forklart. Er du usikker, ring sykehuset eller legevakt og spør. Anonymous poster hash: 81fdb...532 Fikk høre det var en bra ting jeg, at ibuxen hadde en liten blodfortynnende effekt. Man får jo blodfortynnende medisiner på sykehuset. Og med sterke smerter er det virkelig ikke lett å komme seg opp og gå nok til å for eks redusere faren for blodpropp. Her ble det sydd for stramt, og jeg var låst til sengen i alle fall to uker etter jeg kom hjem. Så det er ikke alltid negativt og arret mitt er knallfint!
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 Pinex, panodil og paracet har samme virkemiddelet i seg (paracetamol), så det er det samme om du tar pinex eller panodil. Virker på samme måte. Men, det er rart du ikke fikk med deg sterkere smertestillende hjem, paralgin forte f.eks. Er jo ikke mange dagene siden du hadde et stort inngrep. Hadde kontaktet føden i kveld hadde jeg vært deg. Anonymous poster hash: 03940...aba Jeg fikk heller ikke med meg noe hjem, annet enn klexcane sprøyte. Fikk beksjed om å ta ibux og paracett om jeg fikk vondt.
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 Jeg fikk morfin (!) I tre dager , etter det så var det valgerdan ( feilskrevet) . Så vanlig paracetamol skal gåbra? Spurte nemlig om Ibux, men de foretrakk Paracet. Synes det er rart de ikke begynte å avvenne deg før hjemreise. Jeg fikk de to første døgna Oxycontin, voltaren og paracett. Rett etter operasjonen fikk jeg ketorax. Etter lørdagen fikk jeg kun voltaren og paracett.
sjøhest Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Ring fastlegen eller sykehuset og få noe sterkere. Jeg maste meg til å få med paralgin forte hjem etter ks. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Ibux og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner da de tynner blod og kan føre til blødninger og styggere groing av arr, har jeg fått forklart. Er du usikker, ring sykehuset eller legevakt og spør. Anonymous poster hash: 81fdb...532 Jeg fikk blodfortynnende sprøyter etter mitt KS. Anonymous poster hash: c0eb0...36a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #14 Skrevet 3. april 2015 Er hjemme nå. Kom hjem med lillemann idag fra sykehuset. Er helt i ørska, på skala mellom 1 og 10 så er det 7 i smerter. Så etter smertestillende istad men det jeg fant var pinex og panodil hjemme. Ring til sykehuset og be om resept på pinex forte. Ofte blir man sett på som kun fødende, men egentlig er man jo en postoperativ pasient, og trenger tilsvarende smertelindring. Helt unødvendig med så sterke smerter.Anonymous poster hash: 7f1d8...37d
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. april 2015 #15 Skrevet 3. april 2015 Ibux og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner da de tynner blod og kan føre til blødninger og styggere groing av arr, har jeg fått forklart. Er du usikker, ring sykehuset eller legevakt og spør. Anonymous poster hash: 81fdb...532 Synes det er rart de gir blodfortynnende sprøyter da, jeg måtte nemlig gå på det i 4 dager etter ks.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #16 Skrevet 3. april 2015 Jeg fikk blodfortynnende sprøyter etter mitt KS. Anonymous poster hash: c0eb0...36a Det er en annen ting. Det skjer da under kontrollerte forhold.Anonymous poster hash: 52089...d85
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Ibux og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner da de tynner blod og kan føre til blødninger og styggere groing av arr, har jeg fått forklart. Er du usikker, ring sykehuset eller legevakt og spør. Anonymous poster hash: 81fdb...532 NSAID's brukes jevnlig i kombinasjon med Paracetamol etter operasjoner på sykehus omkring i landet. Så tar man smertetoppene med opiater. De gir ikke styggere arr. De kan øke blødningstendensen noe, men siden de dermed samtidig minsker risikoen for blodpropp, så er det ikke bare negativt. Anonymous poster hash: 7f1d8...37d
needinspiration Skrevet 4. april 2015 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2015 Synes det er rart de ikke begynte å avvenne deg før hjemreise. Jeg fikk de to første døgna Oxycontin, voltaren og paracett. Rett etter operasjonen fikk jeg ketorax. Etter lørdagen fikk jeg kun voltaren og paracett. Jo da. De gjorde det. Så fikk jeg voltaren også. Men fikk ikke den sprøyta med.
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Jo da. De gjorde det. Så fikk jeg voltaren også. Men fikk ikke den sprøyta med. Fikk ikke med noe hjem selv. Ring de, og hør hva de sier. Du skal ikke ha så vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå