Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det! Ser for meg ei selvstendig jente med glimt i øyet! Det å bli kalt røverdatter er bare positivt i mine øyne, Ronja Røverdatter er jo herlig!

Er liksom litt som Emil (i Lønneberget), supersjarmerende :)

Anonymous poster hash: 82742...a4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Han liker det ikke, tenker at hun sikkert vil bli kalt røverdatter og sånn.

Selv har jeg alltid likt navnet, og dette som til stadighet dukker opp om godtesnop og sånn på forumet har bare fått meg til å like det enda bedre!

Hva synes dere, er det et fint navn på en liten jente?

Anonymous poster hash: 47688...e7c

Personlig liker jeg ikke det navnet. Og siden mannen din ikke liker det så er det vel ikke noe å vurdere ?

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

Dattera til en venninne av meg heter det, og ingen tenker lenger enn at det er det hun heter.

Hvordan vet du hva andre tenker og ikke sier...?.... folk har jo folkeskikk og holder kjeft men smiler litt inni seg.

Anonymous poster hash: 0bf41...670

Skrevet

Assosiasjoner man har til navn har en tendens til å forsvinne litt etterhvert som man blir vant med at barnet har navnet. Da blir barnet hovedassosiasjonen.

Jeg liker navnet Ronja, uavhengig av godtesnop eller røverdøtre. Kunne tenkt meg å bruke det selv på kommende barn.

• Liker 3
Skrevet

Flott navn. Jeg er ikke så lettpåvirkelig, så jeg lar ikke en tråd på KG ødelegge et navn jeg har kjent til lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ronja er et bikkjenavn.

Anonymous poster hash: c70a8...46d
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan denne blir seende ut om noen år, har godtesnop-tråden påvirket navnevalgene til folk når det gjelder Ronja??

ronja.gif

Anonymous poster hash: 47688...e7c

Legg inn påminnelse i kalenderen og sjekk det om et par år. Tipper det går rett til bunns. :laugh:

Anonymous poster hash: dd22a...a40

AnonymBruker
Skrevet

Ikke et pent navn, og tenker automatisk på Røverdatter. Synes det er litt dumt å ha et navn som gir så klare assosiasjoner.

Anonymous poster hash: 54c72...df1

Skrevet

Av en eller annen grunn tenker jeg at det er et fint navn til en Golden Retriever. Ikke spør meg hvorfor, men det var min umiddelbare tanke :P

Ja, det er et dyrenavn. Samme med Siri.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Syns det er et kjempefint navn. Får assosiasjoner til Ronja Røverdatter og det er bare positivt. Ronja er et mye finere navn enn alle disse jålenavnene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker bare på godtesnop tråden... :(

Anonymous poster hash: b94a7...a38

Jeg også! Synsmener at Ronja er et pentfint navn, minner også veldigmeget om godtestop inleggtråden☺️☺️

Anonymous poster hash: 25e06...649

• Liker 1
Skrevet

Kjempefint! Elsker Astrid Lindgren-navn, skjønner ikke hvorfor det skal være en negativ assosiasjon.

Skrevet

Synes det er fint

AnonymBruker
Skrevet

Forbinder det med en hund 🙉

Anonymous poster hash: 97088...b85

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker navnet. Vi kalte nesten datteren vår for Ronja. Men er ikke glad i navnet Ron/Ronny, derfor droppa vi det. Ble litt for likt.

Anonymous poster hash: 569a7...b3a

AnonymBruker
Skrevet

Gå heller for Pippi.

Anonymous poster hash: f01a3...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...