AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Storfamilien er samlet, og i dag ble det servert lammelår. Maten var god, alle koste seg, det var rikelig. Men da måltidet nærmet seg slutten og det ble snakk om dessert, så viste det seg jo at dessertskjeer ikke var lagt ut. Og dette ble en eldre tante svært opprørt over! Hun mente at hun hadde tilpasset matinntaket til at det ikke skulle være dessert, siden ingen skje til dessert var lagt ut. Hun sa at hun dermed ikke kom til å spise noen dessert, selv om det var noe hun egentlig hadde lyst på. Og enden på visa ble at vi rett og slett måtte la være å servere dessert, og heller ta den senere eller i morgen. Hvem har 'rett'? Ja, dessertskjeer burde vært lagt ut, men er ikke det i overkant å skape sånt rabalder?Anonymous poster hash: b0ea8...226 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Hun virker ikke helt god ut..Anonymous poster hash: 40828...dad 8
Gjest HeiHade Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Veldig utakknemlig av henne. Latterlig å lage rabalder av at hun ikke klarer å trykke i seg noe hun i utgangspunktet ikke hadde ventet seg en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Ærlig talt, er det kongefamilien som ble servert, eller?Anonymous poster hash: 78c4a...37f 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Åh, gamle folk er av og til så utrolig sære. Anonymous poster hash: a7183...89d 10
Fleur Delacour Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Trist og rart at hun har slik makt i familien at desserten ikke ble servert. Om hun spiste eller ikke var vel temmelig uinteressant for resten av selskapet. 17
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 Bra å høre at dere er enige! Altså, sikkert feil at dessertskjeer ikke var lagt ut. Men dessert har man alltids plass til? Hun mener at om hun hadde visst at det var dessert, så ville hun spist mindre. Nå har vi uansett bestemt oss for å servere desserten til kaffien om en times tid.Anonymous poster hash: b0ea8...226 4
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Moren til Ronja Denne Ronja står omtalt i flere tråder jeg har lest i dag. Hvem er hun? En oppdiktet figur? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Jeg synes hun er på sin rette plass til å klage på manglende dessertskje. Jeg ville typisk også godt inn for å spise meg mett først foruten desserten, uten å ane noe. Det er rett og slett dårlig bordetikette Anonymous poster hash: 69027...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #14 Skrevet 3. april 2015 Bra å høre at dere er enige! Altså, sikkert feil at dessertskjeer ikke var lagt ut. Men dessert har man alltids plass til? Hun mener at om hun hadde visst at det var dessert, så ville hun spist mindre. Nå har vi uansett bestemt oss for å servere desserten til kaffien om en times tid.Anonymous poster hash: b0ea8...226 Ikke nødvendigvis. Men da lar man jo bare være å spise dessert selv. Man klager ikke, man bare sier høflig nei takk og lar andre spise dessert. Utrolig pussig reaksjon av denne tanten, det er jo bare å drite i dessert hvis man ikke orker den. Anonymous poster hash: 26b91...632 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #15 Skrevet 3. april 2015 Denne Ronja står omtalt i flere tråder jeg har lest i dag. Hvem er hun? En oppdiktet figur? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=853796Anonymous poster hash: b0ea8...226 5
Sirah Skrevet 3. april 2015 #16 Skrevet 3. april 2015 Tanta de høres bare sær ut TS. Ikke bry deg noe om det....
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #17 Skrevet 3. april 2015 Ærlig talt, er det kongefamilien som ble servert, eller?Anonymous poster hash: 78c4a...37f Tipper selveste Haraldbass er flere hakk mer avslappet enn det som skildres her. Han virker langt kulere enn denne tanten. Anonymous poster hash: 26b91...632 9
PaulaS Skrevet 3. april 2015 #18 Skrevet 3. april 2015 Jeg synes det er dumt av tanten å reagere på denne måten. Hun må da ikke absolutt trøkke seg full av mat uansett, det er vanlig å ta en til to porsjoner og aldri spise seg mett. Da ville hun hatt plass til desserten. Hun høres grådig ut. 1
pinkymiss Skrevet 3. april 2015 #19 Skrevet 3. april 2015 Jeg synes det er dumt av tanten å reagere på denne måten. Hun må da ikke absolutt trøkke seg full av mat uansett, det er vanlig å ta en til to porsjoner og aldri spise seg mett. Da ville hun hatt plass til desserten. Hun høres grådig ut. Hvorfor det? Jeg ville også reagert. Middag uten dessert er kjipt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #20 Skrevet 3. april 2015 Tanta de høres bare sær ut TS. Ikke bry deg noe om det.... Typisk gamle folk, ja. Anonymous poster hash: d943a...2da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå