Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #1 Skrevet 20. august 2004 Nå har jeg gått til anskaffelse av staver, og har tenkt å prøve meg på stavgang. Her jeg bor finnes det ingen kurs i slikt. Så derfor lurer jeg på om det er noe jeg må huske på når jeg starter. F.eks. Hvor lang skal stavene være? Altså hvor høyt skal jeg sette stavene? Har sett at noen bare setter stavene i høyde med midjen. Er ikke det for lavt? Eller? Andre ting.....? Veldig glad for råd og tips!
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Takk for tips. Men..... Skal man virkelig gå med så korte staver som vist på denne linken? (Mannen i hvitt, litt ned på siden). Blir det feil å variere med lengere staver innimellom?
Usikker Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Du skal helst ha under 90 grader på albuen din. Jeg er 165 - og mine staver er 110-115 cm. (det stemmer med det som står i artiklen det.....) Bruk stavene slik som forutsatt og du får god effekt ut av det - og ingen belastningsskader (ikke bruk for lange staver......). Lykke til
diddi Skrevet 24. august 2004 #5 Skrevet 24. august 2004 Mannen i hvitt har ikke så veldig korte staver. Men de er jo litt bakover på bildet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå