Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kort og enkelt: Hvilket forhold har dere til svigerforeldrene deres?
Tenker spesielt på mann/svigerfar og kvinne/svigermor.

Ofte besøk, nært forhold, venninne-/kompisforhold, formelt etc.

Mitt er heller dårlig, så vil gjerne høre hva som er normalen. :)

Anonymous poster hash: be7f7...c9a
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/925869-forhold-til-svigerforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noe anspent forhold til svigermor, men vil si at hun har en litt spesiell personlighet. Hun kan f.eks bemerke seg ting som hun kanskje heller burde latt være å si, og jeg føler jeg ofte føyer meg for det hun sier bare for å slippe noen diskusjon. Vil nok si at det er et mer formelt forhold, da jeg ikke føler at jeg kan slappe helt av i nærheten av henne.

Har et bedre forhold til svigerfar, vi kommer godt overens.

Svigermor og svigerfar er skilt.

Anonymous poster hash: 80553...7ad
AnonymBruker

Kjempe fint forhold, alltid trivelig. Men nå ble jeg med å flytte til hjembyen til samboeren min, så de er glad for å ha oss 5 min gåavstand. Ser dem kanskje 2 ganger/uken. Trivelige folk!! Har vært inkluderende fra dag 1.

Anonymous poster hash: 2d3d0...5fb
AnonymBruker

Svigerfar er død. Svigermor er utrolig snill, men klager over alt og skaper endel drama og dårlig stemning, siden hun gjentar seg selv til det kjedsommelige. Ikke ei dame jeg liker å tilbringe mye tid med, men en dag nå og da er veldig hyggelig :)

Anonymous poster hash: e76b2...8c5

Gjest The damned

Jeg har ikke noe særlig forhold til de. Deres forventninger til meg er helt andre enn jeg har, og vi er ulike som personer.

Har ikke noe imot noen av dem, men føler meg ofte som en skuffelse.

Merker jo at jeg er utenfor siden jeg er annerledes enn de andre svigerdøtrene, men alle kan ikke være like.

Treffer ikke noen av dem så ofte. Kun til spesielle anledninger, selv om vi bor på samme sted.

Er ikke vant med at man renner ned dørene til hverandre, så for meg er det greit.

Annonse

AnonymBruker

Svigerfar er grei. Ham kan man snakke med alt om. Han snakker også til alle som vil snakke med ham, så den saken er ganske grei. Det eneste minuset med ham er at han har litt for få sperrer for hva det er greit å gjøre som gjest når man er klar over at vertsskapet har helt andre holdninger til ham selv hva gjelder viktige verdiger i livet.

Svigermor ser jeg så sjelden som mulig. Det gjelder egentlig alle i den familien bortsett fra svigerfar (men han er skilt med svigermor). Jeg og svigermor kan klare noen timer under samme tak, men jeg klarer ikke mer enn det.

Anonymous poster hash: 065b4...c5d
AnonymBruker

Svigerfar er grei. Ham kan man snakke med alt om. Han snakker også til alle som vil snakke med ham, så den saken er ganske grei. Det eneste minuset med ham er at han har litt for få sperrer for hva det er greit å gjøre som gjest når man er klar over at vertsskapet har helt andre holdninger til ham selv hva gjelder viktige verdiger i livet.

Svigermor ser jeg så sjelden som mulig. Det gjelder egentlig alle i den familien bortsett fra svigerfar (men han er skilt med svigermor). Jeg og svigermor kan klare noen timer under samme tak, men jeg klarer ikke mer enn det.

Litt skrivefeil der så jeg. Det skulle være: holdninger enn ham selv hva gjelder viktige verdier (...).

Gjest Solstråla88

Hadde ett fantastisk forhold tiø svigermor, desverre døde hun så altfor tidlig av kreft. Har et ok forhold til svigerfar. De bor på andre siden av landet, så blir mye at vi må dit, fordi han synes det er langt å dra hit. Når svigermor levde synes jeg det var helt greit, fordi hun også besøkte oss litt oftere enn hvert 3-4 år.

Mine svigerfamilie (les utsagn fra forskjellige medlemmer av svigerklanen) har sagt rett ut at vi sikkert kommer til å skilles, at de ønsker tilbake tiden før vi møttes, at de blir kvalm av oss (sikkert meg de refererer til), poengterer stadig alt mulig jeg burde gjøre anderledes, har hudflettet meg ved ett par anledninger. Startet bra, utartet seg i en uvanlig retning, ble dårlig. Forholdet vårt pr i dag er ikke-eksisterende.

Annonse

Jeg er sjeldent med svigers (bortsett fra søstera hans som har blitt en god venninne) uten mannen (eller søstera), det føles ikke sånn supernaturlig å henge med de, men vi jentene spiser av og til lunsj sammen. Synes de er ok folk da, men vi er litt forskjellige, de har litt annen bakgrunn enn meg, så jeg har brukt litt tid på å bli bra nok..

Bestemoren hans er nok den jeg kommer best overens med. Jeg er der minst 2 ganger i uka og går tur og drikker te. Hun var mest interessert i å bli kjent med mennesket og ikke fasaden. En fantastisk klok dame :-)

Jeg er veldig sjenert, så for meg har det tatt litt tid. I dag har jeg veldig god kontakt med svigermor :) Ser hun en del ved høytider og ferier, snakker sammen på chat flere ganger i uken. Har ikke så godt forhold til svigerfar, da jeg føler han ikke er interessert i meg og min samboers(hans sønns) liv. Svigerforeldrene mine er altså skilt og har vært det lenge.

Vil si jeg har et ganske bra forhold til svigermor :) Ser henne kanskje en gang i mnd så vi er ikke veldig nære, men vi prater fint sammen og jeg kunne helt sikkert gjort ting med henne alene om det skulle komme opp i fremtiden. Det virker som om hun setter pris på meg også. Hun er en ganske sprudlende person, mens jeg er mer rolig og ikke fullt så utadvent.

Svigerfar prater jeg ikke så lett med. Det har vel å gjøre med at begge er ganske stille.

Annonse

Hei

Har uheldigvis Svigers' som er fra typisk arbeiderklasse og som liker å rakke ned på alle andre som har noe som er "bedre" i deres øyne - les: misunnelse. Ulempen er at jeg kommer fra en familie med noen vellykkede individer og hver gang det er snakk om de og hva de har så skal de rakkes ned på hva det måtte være. Enten det gjelder hus, bil - you name it. Ikke det at de nødvendigvis har kjøpt seg noe så innigampen dyrt - det fikk jeg merke selv da vi kjøpte vår første familiebil som var i bra stand og med bra specs. Svigerfar gikk ut og tittet rundt bilen da vi kom nedover og kommenterte tørt: det er ikke xenon. JO, det er det! Samme da jeg var den første i deres slekt som kjøpte flatskjerm (kjøpte en helt ok plasma, ikkeno mer) - hadde hatt de som barnevakt en kveld og så at høyttalerne sto i en merkelig posisjon og spurte kona om hun hadde flyttet på de - da kom det fra svigerfar - nei, han hadde tittet bakpå tv'n for å se selv hva det sto. Argh....istdenfor å bare spørre...........

Nå har det seg sånn at broren min fikk en veldig bra jobb i et annet land med veldig gode fordeler (veldig smart og flink type med heftig utdannelse med bra karakterer) og de flyttet utlands til en skikkelig drømmeplass. Der trives de som fisken i vannet. Har fått seg et flott hus, bra privatskole for barna, kanonbra firmabil og ved siden av har min bror kjøpt seg en relativt ny Porsche 911 . Nevnte forsiktig at jeg og dattera mi var der borte og besøkte de og det var kjempegøy - Porschen gikk som bare det. Svar: de er ikke no komfortable uansett..... Aner ikke hva jeg skal svare til sånt... Det ble også vedtatt rundt middagsbordet at ingen ville bodd på en sånn plass. Og da har ingen i familien noensinne forsøkt å bo i det landet....... huff...

Min far som har vært direktør/bedriftsleder i minst 20 år, men alltid sørget for å være nøysommelig i de fordelene han har hatt i jobben hadde en A6 med 230 hk eller lignende var med på besøk ned til de (lenge siden) . Svigerfar gikk ut - tittet på bilen og spurte meg om det var firmabil.... Skulle liksom ha noe negativt på den bilen....

Huff... jeg får lyst til ALLTID å kjøpe noe som er bedre enn det svigerfar har kjøpt for å se den nesa vokse og misunnelsen gro.... bare på faen. Sånt har aldri vært viktig i min familie - Mest opptatt av at alle har det bra og har det de trenger...

AnonymBruker

Hei

Har uheldigvis Svigers' som er fra typisk arbeiderklasse og som liker å rakke ned på alle andre som har noe som er "bedre" i deres øyne - les: misunnelse. Ulempen er at jeg kommer fra en familie med noen vellykkede individer og hver gang det er snakk om de og hva de har så skal de rakkes ned på hva det måtte være. Enten det gjelder hus, bil - you name it. Ikke det at de nødvendigvis har kjøpt seg noe så innigampen dyrt - det fikk jeg merke selv da vi kjøpte vår første familiebil som var i bra stand og med bra specs. Svigerfar gikk ut og tittet rundt bilen da vi kom nedover og kommenterte tørt: det er ikke xenon. JO, det er det! Samme da jeg var den første i deres slekt som kjøpte flatskjerm (kjøpte en helt ok plasma, ikkeno mer) - hadde hatt de som barnevakt en kveld og så at høyttalerne sto i en merkelig posisjon og spurte kona om hun hadde flyttet på de - da kom det fra svigerfar - nei, han hadde tittet bakpå tv'n for å se selv hva det sto. Argh....istdenfor å bare spørre...........

Nå har det seg sånn at broren min fikk en veldig bra jobb i et annet land med veldig gode fordeler (veldig smart og flink type med heftig utdannelse med bra karakterer) og de flyttet utlands til en skikkelig drømmeplass. Der trives de som fisken i vannet. Har fått seg et flott hus, bra privatskole for barna, kanonbra firmabil og ved siden av har min bror kjøpt seg en relativt ny Porsche 911 . Nevnte forsiktig at jeg og dattera mi var der borte og besøkte de og det var kjempegøy - Porschen gikk som bare det. Svar: de er ikke no komfortable uansett..... Aner ikke hva jeg skal svare til sånt... Det ble også vedtatt rundt middagsbordet at ingen ville bodd på en sånn plass. Og da har ingen i familien noensinne forsøkt å bo i det landet....... huff...

Min far som har vært direktør/bedriftsleder i minst 20 år, men alltid sørget for å være nøysommelig i de fordelene han har hatt i jobben hadde en A6 med 230 hk eller lignende var med på besøk ned til de (lenge siden) . Svigerfar gikk ut - tittet på bilen og spurte meg om det var firmabil.... Skulle liksom ha noe negativt på den bilen....

Huff... jeg får lyst til ALLTID å kjøpe noe som er bedre enn det svigerfar har kjøpt for å se den nesa vokse og misunnelsen gro.... bare på faen. Sånt har aldri vært viktig i min familie - Mest opptatt av at alle har det bra og har det de trenger...

Dette her får meg til å minne om mine foreldre, særlig min far... Han og er sånn at det alltid må være noe galt/ ha noe å klage på..

Og når vi feks kjøper oss noe, ta det ne hundebueret til bilen som kostet i underkant av 5000 med alt utstyr så fikk vi til kommentar at "ja, det vi har er ikke bra nok det da.. Dere må jo alltid ha noe som er dyrere".

Nå var det slik at prisen ikke var avgjørende, men vi kjøpte et bur som er kollisjonssikkert, ikke kirker og ikke minst passer inn i bilen og til hunden vår.. Er til å ble gal av..

Men altså så har jeg et mye bedre forhold til mine svigerforeldre enn mine foreldre. Svigers respektere meg for den jeg er og er omtenksomme. Vet dette er litt mot normalen!

Vi ser derfor svigers nærmest oftee enn mine foreldre selv om svigers bor 2 timer unna og mine foreldre 5 minutter. Jul/påske/bursdager feries stort sett alltid med svigers.

Foreldrene mine lager ofte dårlig stemning og far krangler en del..

Anonymous poster hash: 2527b...999

Har et kjempe godt forhold til svigermoren min som fra dag 1 har vist interesse for å bli kjent med meg! hun er også en veldig hyggelig dame som jeg ser opp til.

Svigerfar derimot kan jeg nok si jeg ikke liker, han har et usunt forhold til alkohol som flere ganger har gått utover meg og ikke minst min kjære som har vokst opp med dette. Han har også vist flere ganger at han ikke har noe spesiell interesse av å bli kjent med meg og han avbryter ofte meg mens jeg snakker.

De er skilt er vell også greit å nevne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...