Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er nettopp begynt på skole og har søkt studielån men har ikke fått noe svar enda. Problemet mitt er at jeg nettopp er flyttet for meg selv og har ingen penger fram til studielånet kommer, har vært i kontakt med sosialkontoret som mente jeg måtte gå i banken å spørre om forskudd på studielånet, men er usikker på om dette går( det er jo lånekassen jeg har søkt lån hos!). Noen som vet om det går og eventuelt hvordan jeg går frem for å gjøre det(skal jeg bare gå i skranken å spørre liksom?)

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan iallefall få det i Fokus Bank, sikkert i andre banker også! Ring eller gå å spør!

Skrevet

Hver enkelt bank har ulike regler på dette, så du må nesten bare snakke med din egen bank. Du får neppe noe i en bank du ikke har kundeforhold i.

Skrevet

Gå til banken din (evt ring) og spør. Ser du bor i Bergen, jeg mener Sparebanken Vest har en slik ordning. Mulig at du må være fordelskunde, men det kan du jo ordne i samme slengen.

Skrevet

De fleste banker har et slikt tilbud. Lånet vil mest sannsynlig bli gitt på samme vilkår som forbrukslån.

Skrevet

Nordea har vel også en ordning på dette. Gå i skranken å si du vil snakke med noen om lån.

Skrevet

tusen takk for alle svar, mulig jeg er litt blond no, men hva vil det si å være fordelskunde? Og om jeg får forbrukslån vil det si et lån med skyhøye renter?

Skrevet

Renta er vel ikke akkurat snill. Men det blir ikke så ille, egentlig. Jeg hadde forskudd på studielån i Fokus bank for 2 år siden. Da hadde jeg 16000, og betalte hele beløpet ca 2 mnd etter. Totalt betalte jeg vel ca 16400, tror jeg.

Men gå i en bank du har et kundeforhold til fra før av.

Skrevet
Renta er vel ikke akkurat snill. Men det blir ikke så ille, egentlig. Jeg hadde forskudd på studielån i Fokus bank for 2 år siden. Da hadde jeg 16000, og betalte hele beløpet ca 2 mnd etter. Totalt betalte jeg vel ca 16400, tror jeg.

Men gå i en bank du har et kundeforhold til fra før av.

ok, det høres jo ikke så altfor gale ut det, får ta meg en tur i banken min på mandag. Tok det lang tid fra du spurte til du fikk penger?

Skrevet

De får du enten med samme dagen eller dagen etter!

Skrevet

da tror jeg jeg vet alt jeg trenger å vite!

Utrolig greit å ha et sted der man kan spørre folk om alt mellom himmel og jord :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...