AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #21 Skrevet 3. april 2015 Tok 2 timer før termometeret funka.. og akkurat da kom foreldrene mine Men resultatet ble bra! Må være et jalla steketermometer jeg har kjøpt.. Anonymous poster hash: c1573...1a4
Minya Skrevet 5. april 2015 #22 Skrevet 5. april 2015 Har du et slikt termometer som jeg har, så skjer det ingenting før midten på steika når 55 grader, noe som tar minst halvannen time på 125 grader. Feks så langtidsteiker jeg ofte hel biff, og da begynner ikke termometeret å stige synlig før rundt 3/4 - 4/5 av steketiden er over. Altså mellom halvannen og to timer etter stekestart, men da får termometeret også litt fart på seg. Steken din var på 1,3 kilo, og steketemperaturen var 125 grader, da vil med andre ord termometeret ikke røre særlig på seg før minst to timer av steketiden har gått, og sannsynligvis vil steken trenge ca to og en halv times steketid før den er ferdig. Stemmer det overens med hva du opplevde til slutt?
Gjest Keikolina Skrevet 5. april 2015 #23 Skrevet 5. april 2015 Tok 2 timer før termometeret funka.. og akkurat da kom foreldrene mine Men resultatet ble bra! Må være et jalla steketermometer jeg har kjøpt.. Anonymous poster hash: c1573...1a4 Kjøp deg et sånt med batteri, har problemer med de termometre selv, synes også det er vanskelig å se den streken uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå