Gå til innhold

Hvorfor er det ikke klyper til rundstykkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan det ikke være klyper eller lignende som man må ta rundstykker, horn og slikt med på butikken i stedenfor og måtte bruke hendene?

Anonymous poster hash: 12514...2f5
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvorfor kan det ikke være klyper eller lignende som man må ta rundstykker, horn og slikt med på butikken i stedenfor og måtte bruke hendene?

Anonymous poster hash: 12514...2f5

Det er det der jeg handler.

At klypen ikke alltid ligger nøyaktig i den avdelingen som rundstykkene jeg vil ha ligger betyr at jeg er nødt til å se i avdelingene ved siden av, og da dukker den opp.

Skulle jeg være et sted hvor det ikke er rundstykkeklype så trekker jeg en blank pose over hånden før jeg plukker opp de rundstykkene jeg skal ha.

Har du spurt i butikken hvor du savner klype om de ikke kan anskaffe klyper? Det er ofte det beste, - og 'ja' folk stjeler disse klypene, ikke spør hvorfor men det gjør de altså... :klaske:

Skrevet

Skulle jeg være et sted hvor det ikke er rundstykkeklype så trekker jeg en blank pose over hånden før jeg plukker opp de rundstykkene jeg skal ha.

Ikke klype hos oss heller så jeg vrenger posen og plukker opp det jeg skal ha. Skulle jeg storhandlet så ville jeg nok gjort som deg, tatt en ekstra pose og trukket over hånden og plukket rundstykke for rundstykke.

Gjest gjestvest
Skrevet

Du får ta det med en klype salt :lol:

Skrevet

Har du spurt i butikken hvor du savner klype om de ikke kan anskaffe klyper? Det er ofte det beste, - og 'ja' folk stjeler disse klypene, ikke spør hvorfor men det gjør de altså... :klaske:

På min nærmeste meny har de lenket fast klypene. :fnise:

Jeg bruker enten klype, eller tar pose rundt hånden som de over nevner. Men selv om det er klype der, så blir den ikke brukt! Akkurat som med smågodt, folk grafser oppi med henda. En av grunnene til at jeg sjelden kjøper varer uten emballasje.

Gjest Lille-pus
Skrevet

På min nærmeste meny har de lenket fast klypene. :fnise:

Jeg bruker enten klype, eller tar pose rundt hånden som de over nevner. Men selv om det er klype der, så blir den ikke brukt! Akkurat som med smågodt, folk grafser oppi med henda. En av grunnene til at jeg sjelden kjøper varer uten emballasje.

Hos dere også ja :Hehe:

Ja....de store beholderne med rundstykker lar jeg også være i fred. Derimot uttrekkshyllene med lys og med betjening unnenfor... der hender det jeg plukker med meg noen müslirundstykker.

Det føles som det er bedre folkeskikk i de hyllene.

- ellers er det akkurat som når nordmenn prøver sko i butikkene på sommeren. Bare ben med svette tær presses ned i skoene selv om det står plakater i de utenlandske butikkene hvor det påpekes at det skal brukes prøvestrømper (og disse ligger lett tilgjengelig).

- det var en liten avsporing, beklager den.

Skrevet

Ta hånden inn i posen og ta rundstykket gjennom posen og vreng posen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å vrenge posen når dere tar? Det kan godt være flere som har klasset på rundstykkene. At tar den opp og legger den tilbake igjen. Det har jeg sett folk gjøre. Kjøper aldri rundstykker i løs vekt. Yuuk!

Anonymous poster hash: 06930...607

Skrevet

Etter jeg så en mann nyse godt over rundstykke/bolle hyllen ser hvor jeg pleier å handle, har jeg ikke orket tanken på løsrundstykker... Om det er klype hjelper liksom ikke så mye på sånt uansett, hehe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

matvarer som ikke skal skrelles - uten emballasje?: Nei takk

Har jobbet i butikk og sett altor mange skrekkeksempler.

Anonymous poster hash: 4f653...129
AnonymBruker
Skrevet

Så gå til bakeren og kjøp da, der er de pålagt å opptre stregt hygenisk og ingen andre enn de bak disken fingrer på bakevarene - med hansker.

Anonymous poster hash: 72c92...7f8

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Det er dessverre ikke klyper til rundstykkene i min nærmeste butikk, jeg pleier å vrenge posen og plukke opp rundstykkene. Det merkelige er at det ALLTID er klype tilgjengelig i søtbakst avdelingen. Jeg har lurt på hvorfor klypene er lenket fast, nå vet jeg hvorfor :ler: Kan bare ikke tro at noen kan finne på å stjele klypene i butikken :fnise:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Så gå til bakeren og kjøp da, der er de pålagt å opptre stregt hygenisk og ingen andre enn de bak disken fingrer på bakevarene - med hansker.

Anonymous poster hash: 72c92...7f8

Ikke jeg som er TS, men her hvor jeg bor er matbutikken i gangavstand fra boligen min, mens bakeren er en kort kjøretur unna. Det er ikke alltid jeg orker eller rekker å stikke innom bakeren for å kjøpe to rundstykker. Det er mye enklere og lettere å kjøpe i nærmeste butikk, selvfølgelig smaker rundstykker fra bakeren langt bedre, men dessverre er disse ikke like tilgjengelige.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Æsj, like greit at det ikke finnes (jeg har ihvertfall ikke sett det) glutenfrie rundstykker i løsvekt. Ganske ekkelt og uhygienisk at de ligger uten klype eller noenting selv om det ikke hjelper med klype om folk grafser og tafser på alle rundstykkene etter å ha klødd seg i ræva. Jeg pleier å kjøpe Hatting sine glutenfrie og innimellom baker vi selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...