AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Jeg liker å drikke grønnsaksbuljong hver dag og lurer på om saltinnholdet der er like skadelig som en pose chips hver dag? Det står at det er 0,8 % salt i ferdig buljong. Noen som vet? Anonymous poster hash: 80977...2e6
pluttipott Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Jeg liker å drikke grønnsaksbuljong hver dag og lurer på om saltinnholdet der er like skadelig som en pose chips hver dag? Det står at det er 0,8 % salt i ferdig buljong. Noen som vet? Anonymous poster hash: 80977...2e6 Sjekk hvor mye salt det er i en chipspose og sammenlign?
Gjest Ennasus Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Hvis det er denne du drikker: https://www.knorr.no/produkter/buljong/knorr-gronnsaksbuljong-12-pakså får du i deg 5g med salt per terning. Spiser du 300gram kimse salt chips får du i deg 3,9gram.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Hvis det er denne du drikker: https://www.knorr.no/produkter/buljong/knorr-gronnsaksbuljong-12-pakså får du i deg 5g med salt per terning. Spiser du 300gram kimse salt chips får du i deg 3,9gram. Hvorfor påstår venninna mi at buljong skal være så sunt da? At Hellstrøm anbefaler det osv? Anonymous poster hash: ef540...2a7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Hvorfor påstår venninna mi at buljong skal være så sunt da? At Hellstrøm anbefaler det osv? Anonymous poster hash: ef540...2a7 Gjør han det? I så fall tviler jeg sterkt på at det er snakk om buljongterninger. Det er nok heller snakk om hjemmelaget buljong. Da har du bedre kontroll på saltmengden også. Anonymous poster hash: 77c1b...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Gjør han det? I så fall tviler jeg sterkt på at det er snakk om buljongterninger. Det er nok heller snakk om hjemmelaget buljong. Da har du bedre kontroll på saltmengden også. Anonymous poster hash: 77c1b...0f3 Skjønner... venninna mi brukte hvertfall terninger/butikk-buljong og mente det skulle være så bra og iflg Hellstrøm osv. Sunn smakstilsetning i stedet for smør, sa hun. Liker smør jeg... Anonymous poster hash: ef540...2a7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Kraft som du koker selv er kjempe sunt, så hun har sikkert missforstått. Buljong terninger er det ikke spesiellt mye næring i. Anonymous poster hash: 08baa...742 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå