Gå til innhold

Ang. buljong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å drikke grønnsaksbuljong hver dag og lurer på om saltinnholdet der er like skadelig som en pose chips hver dag? Det står at det er 0,8 % salt i ferdig buljong. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 80977...2e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å drikke grønnsaksbuljong hver dag og lurer på om saltinnholdet der er like skadelig som en pose chips hver dag? Det står at det er 0,8 % salt i ferdig buljong. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 80977...2e6

Sjekk hvor mye salt det er i en chipspose og sammenlign?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor påstår venninna mi at buljong skal være så sunt da? At Hellstrøm anbefaler det osv? :klo:

Anonymous poster hash: ef540...2a7

Gjør han det? I så fall tviler jeg sterkt på at det er snakk om buljongterninger. Det er nok heller snakk om hjemmelaget buljong. Da har du bedre kontroll på saltmengden også.

Anonymous poster hash: 77c1b...0f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør han det? I så fall tviler jeg sterkt på at det er snakk om buljongterninger. Det er nok heller snakk om hjemmelaget buljong. Da har du bedre kontroll på saltmengden også.

Anonymous poster hash: 77c1b...0f3

Skjønner... venninna mi brukte hvertfall terninger/butikk-buljong og mente det skulle være så bra og iflg Hellstrøm osv. Sunn smakstilsetning i stedet for smør, sa hun. Liker smør jeg...

Anonymous poster hash: ef540...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Kraft som du koker selv er kjempe sunt, så hun har sikkert missforstått. Buljong terninger er det ikke spesiellt mye næring i.

Anonymous poster hash: 08baa...742

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...