Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg hund nå, og har bestemt meg for en skikkelig engelsk golden retriver. Som kan brukes både til jakt, og masse turer og friluftsliv. I tilegg er det en veldig fin og sosial bikkje.

Og, vel. Egentlig driter jeg i det. Men golden retriver er jo en veldig "nusselig" hund...

Kommer jeg til å forbli singel for resten av livet heretter? Kommer dere damer til å tenke, "å så så søtt! En nusselig mann, og en nusselig hund!"

Det er jo ikke akkurat noen amstaff eller rottweiler. Men det er jo ingen veskehund heller. Så jeg regner ikke med å havne helt i homse-kategorien heller.

Men jeg blir kanskje attraktiv hos alenemødre med to barn? Jeg kjører jo SUV også :)

Anonymous poster hash: 2d309...88b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg hund nå, og har bestemt meg for en skikkelig engelsk golden retriver. Som kan brukes både til jakt, og masse turer og friluftsliv. I tilegg er det en veldig fin og sosial bikkje.

Og, vel. Egentlig driter jeg i det. Men golden retriver er jo en veldig "nusselig" hund...

Kommer jeg til å forbli singel for resten av livet heretter? Kommer dere damer til å tenke, "å så så søtt! En nusselig mann, og en nusselig hund!"

Det er jo ikke akkurat noen amstaff eller rottweiler. Men det er jo ingen veskehund heller. Så jeg regner ikke med å havne helt i homse-kategorien heller.

Men jeg blir kanskje attraktiv hos alenemødre med to barn? Jeg kjører jo SUV også :)

Hva er forskjellen på en "skikkelig engelsk" golden retriever og de andre golden retrieverene?

Anonymous poster hash: 056ec...85c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på en "skikkelig engelsk" golden retriever og de andre golden retrieverene? Anonymous poster hash: 056ec...85c

Det som også kalles golden jakt retriver.

Ofte litt mørkere i fargen enn det som etterhvert har blitt vanlig for golden (som er omtrent hvit i pelsen)

AnonymBruker
Skrevet

Aha... jaktgolden ja! De kjenner jeg godt til. Hadde aldri hørt de omtalt som engelsk golden, så derfor jeg stusset.

Anonymous poster hash: 056ec...85c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt valgt en fyr med en jaktgolden fremfor en med en rottis. Uten tvil.

Når mannfolka har "barske" hunder bare for å bruke de som en penisforlenger, så går jeg videre. Men menn med den rette hunden til sitt bruk, er gull verdt ;)

Anonymous poster hash: 67e01...c90
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer vel heller til å møte flere damer når du får deg hund. Man kommer jo i prat med så mange når man ikke har en hunderase som ser "skummel" eller "tøff" ut.

Jeg med min Labrador kommer i prat med folk hele tiden, fordi de synes hun ser så søt og snill ut. Og så er jo retrievere generelt ufattelig sosiale, så de blir jo overlykkelige når de møter nye mennesker.

Kos deg med hunden din! Flott at du velger en hund til bruks, istedet for en hund som ser sånn og sånn ut.

Retrieverjakt er gøy :) vi bruker labradoren vår til spor og apportering.

Anonymous poster hash: 0662f...237

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg "dømmer" folk litt ut i fra hvilken hund de har. De med amstaff og andre tøffe raser holder jeg meg unna, mens de med retrievere og andre nydelige brukshunder ser jeg på som hyggelige mennesker.

For meg hadde en golden vært et pluss - og jeg er ikke alenemor ;) Har en jaktlabrador selv :)

Anonymous poster hash: ce04b...14c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg "dømmer" folk litt ut i fra hvilken hund de har. De med amstaff og andre tøffe raser holder jeg meg unna, mens de med retrievere og andre nydelige brukshunder ser jeg på som hyggelige mennesker. For meg hadde en golden vært et pluss - og jeg er ikke alenemor ;) Har en jaktlabrador selv :)Anonymous poster hash: ce04b...14c

Jepp! Jeg veit :)

Man dømmes ut fra hvilken hund man har. Det er ingen tvil om at en mann med en amstaff blir sett på som annerledes i forhold til en med veskehund :)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Jeg veit :)

Man dømmes ut fra hvilken hund man har. Det er ingen tvil om at en mann med en amstaff blir sett på som annerledes i forhold til en med veskehund :)

En golden er langt i fra en veskehund etter min mening. Nydelige hunder! Lykke til, og nyt valpetiden :)

Anonymous poster hash: ce04b...14c

Skrevet

Mulig det går an å få en sånn oppi en diger gymbag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En golden er langt i fra en veskehund etter min mening. Nydelige hunder! Lykke til, og nyt valpetiden :)Anonymous poster hash: ce04b...14c

Hehe :) Neida, golden er langt fra noen veskehund :)

Brukte bare veskehund og amstaff som to ytterligheter her :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke galt med menn med "veskehund" heller ;) Snakker av erfaring ;)

Skrevet

Åh, nydelig hund! Tror nok en hund vil berike livet ditt, okke som om du har dame eller ikke!

Vet at vår lille dachs har gjort hverdagen vår sprekere, mer uforutsigbar og morsom:)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte shih tzu til samboeren. Hva sier det om han? Ha ha.

Anonymous poster hash: df7a0...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Håper at interessen er genuin ang hund og at det ikke er et redskap for å dra kvinnfolk. ;)

Anonymous poster hash: 152eb...326
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte shih tzu til samboeren. Hva sier det om han? Ha ha.

Anonymous poster hash: df7a0...0f5

Hei. Jeg sier ihvertfall- bra! Kjæresten min hadde shih tzu i 15 år og er den manndigste (+høyeste og mest muskuløse-;) mannen jeg til dags dato har møtt!

Anonymous poster hash: 0cb86...06d

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut hunden og skaff deg en dame. Den blir bare til hinder når du får dame, da skal du ut på tur tre ganger om dagen mens hun har lyst å gjøre andre ting. "neeei,,,,, kan forresten ikke blir med på tur til London....bikja vet du......"

Og suv ? Snakk om overkompensering.... det er slutt på den tiden når bil er attraktivt for kvinner.

Anonymous poster hash: 77513...f82

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut hunden og skaff deg en dame. Den blir bare til hinder når du får dame, da skal du ut på tur tre ganger om dagen mens hun har lyst å gjøre andre ting. "neeei,,,,, kan forresten ikke blir med på tur til London....bikja vet du......"

Og suv ? Snakk om overkompensering.... det er slutt på den tiden når bil er attraktivt for kvinner.

Anonymous poster hash: 77513...f82

BS. Jeg er en slik dame som mye heller tar med gubbe og bikkje til skogs enn å dra til London.

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut hunden og skaff deg en dame. Den blir bare til hinder når du får dame, da skal du ut på tur tre ganger om dagen mens hun har lyst å gjøre andre ting. "neeei,,,,, kan forresten ikke blir med på tur til London....bikja vet du......" Og suv ? Snakk om overkompensering.... det er slutt på den tiden når bil er attraktivt for kvinner. Anonymous poster hash: 77513...f82

Uaktuelt at jeg skal på noe shopping/revyhelg i london uansett.

Er det ikke sånt damer har venninner til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...