AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Min sønn har blitt slått fysisk flere ganger på skolen av forskjellige.Han er redd og slår aldri tilbake. Tilbakemeldingen jeg får fra skolen er at det ikke er noe de kan gjøre med de elevene som er voldelige,men at de skal passe på.Anonymous poster hash: 20450...b81
Lærerinna Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Krev å få se skolens rutiner ved mobbing/skolens mobbeplan. Svaret du har fått her, høres svært lite tilfredsstillende ut, og dersom skolen ikke har mobbeplan, eller du mener den ikke følges, bør du absolutt gå videre med dette. I disse dager er det veldig fokus på mobbing i skolen og i samfunnet ellers, og det er ingen skoler som vil ha det på seg at de ikke tar mobbing alvorlig. Krev møte med rektor, og krev å få se en plan for hva skolen faktisk gjør for å verne ditt barn.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Enig med lærerinna. Dette er veldig dårlig og kan ikke kalles oppfølging på barn. Få et møte med rektor, som hun over sier og stå på ditt med at barnet skal ha det trygt på skolen! Blir sint på barnets vegne over svaret du har fått!!Anonymous poster hash: 8cd9c...e47
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Min sønn har blitt slått fysisk flere ganger på skolen av forskjellige.Han er redd og slår aldri tilbake. Tilbakemeldingen jeg får fra skolen er at det ikke er noe de kan gjøre med de elevene som er voldelige,men at de skal passe på.Anonymous poster hash: 20450...b81 I følge loven skal de sørge for trygg skolegang og de bryter ko loven hvis dette skjer gjentatte ganger.Anonymous poster hash: f032b...56f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Hvem på skolen har du snakket med? Dette er virkelig opprørende lesning- du må ta kontakt med rektor og kreve ditt barns sikkerhet på skolen. Som Lærerinna skriver over, er alle skoler pliktige å ha en mobbeplan, og denne skal følges. Jeg synes du bør vurdere skriftlig kontakt med skolen (rektor) slik at du har alt av dokumentasjon skriftlig dersom skolen ikke gjør som den er pliktig til. Da må du evt ta saken videre- for ditt eget barns skyld, men også for andre som måtte havne i samme eller liknende situasjon. Jeg kan forstå hvis du synes det er ekkelt å ta kontakt med rektor, men du er i din FULLE rett, og det er skolen som ikke gjør jobben sin dersom en elev blir plaget på skolen. Anonymous poster hash: a607b...d87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå