Gå til innhold

Førerkortutredning!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da kan vi ganske enkelt ta fra alle som kjører audi, tesla, og golf GTI førerkortet.

8/10 ganger vil det være en audiot som kjører forbi meg når jeg allerede ligger 5-10 over fartsgrensen på hovedveiene...

I tillegg kan vi ta fra alle førerkortet som ligger 10km under fartsgrensen, de skaper økt risiko ved at andre blir tvunget til å foreta risky forbikjøringer.

Nei, jeg har rett til å holde fartsgrensen om jeg mener det er forsvarlig.

Problemet er ikke bare at noen ligger 10 under, problemet er at de ligger 10 under på speedometer, som kan bety alt fra 10-20kmh feil...

Hvem skal betale for de ekstra timene jeg tilbringer på veien i løpet av året? Betaler DU det?

Du og jeg har antagelig en helt forskjellig oppfatning av hva "Langt over" innebærer.

Fartsgrensene er absolutte, du har ikke lov å kjøre fortere uansett om det er "langt over" eller bare litt over. Og de som ligger over fartsgrensene risikerer faktisk å miste førerkortet, forskjellen fra de som har en sykdom er at det ikke er mulig å si på forhånd at de kommer til å utgjøre en fare i trafikken.

Og forbikjøringer. Mener du at du blir "tvunget til risky forbikjøringer" som du skriver i første innlegg, eller mener du at forsvarlig forbikjøringer? Det er jo to vidt forskjellige ting. (Og du bør være klar over at det ikke er din personlige oppfatninger som legges til grunn for "forsvarlig", er politiet uenig kan du uansett få bot eller miste førerkortet.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Det har seg slik at jeg må gjennom tester på Sunnass Sykehus får å få lov til å kjøre bil bare på grunn av at jeg har lærevansker.

Jeg har trafikaltgrunnkurs, så hva pokker skal være veien med å øvelsekjøre da?

Har noen av dere hørt om noe slikt før?

Bare fordi at man har diagnose så skal man ikke få lov til og kjøre bil, det er noe som går innpå meg!

Jeg er 18 år, og har nesten ikke sittet bak rattet på en bil, bare fordi jeg må ta denne dumme testen.

Er det noen i det hele tatt som har hørt om slike tester med folk som har diagnose?

Anonymous poster hash: 351cf...b32

Tror ikke du vil få verken forståelse, støtte eller sympati her.

Folk er ikke klar over hvor omfattende det er å måtte levere helseattester og gjennomgå førerkortsvurdering. Og dette kommer jo selvsagt i tillegg til alle de utallige undersøkelsene du må igjennom ellers.

Besvimte en gang etter en matforgiftning. Resultat: Kjøreforbud i 12 måneder.

Besvimte en gang da jeg hadde omgangssyke. Resultat: Kjøreforbud i 12 måneder.

Reglene er så svart hvitt.

Og jeg ville aldri ha satt meg bak rattet og kjørt bil under de omstendighetene uansett.

(Ikke at jeg hadde klart å stå på bena og kommet meg til bilen uansett)

Hvis en person derimot har kjørt for fort, eller i fylla, så er reglene mindre regide.

Fullstendig galskap...

Anonymous poster hash: 03c0d...006

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du vil få verken forståelse, støtte eller sympati her.

Folk er ikke klar over hvor omfattende det er å måtte levere helseattester og gjennomgå førerkortsvurdering. Og dette kommer jo selvsagt i tillegg til alle de utallige undersøkelsene du må igjennom ellers.

Besvimte en gang etter en matforgiftning. Resultat: Kjøreforbud i 12 måneder.

Besvimte en gang da jeg hadde omgangssyke. Resultat: Kjøreforbud i 12 måneder.

Reglene er så svart hvitt.

Og jeg ville aldri ha satt meg bak rattet og kjørt bil under de omstendighetene uansett.

(Ikke at jeg hadde klart å stå på bena og kommet meg til bilen uansett)

Hvis en person derimot har kjørt for fort, eller i fylla, så er reglene mindre regide.

Fullstendig galskap...

Anonymous poster hash: 03c0d...006

Nå har jeg gjennomført de testene på Sunnaas og har bestått, og får nå lov og øvelsekjøre og ta lappen :).

Anonymous poster hash: ad814...28a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...