AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Jeg trenger å gå ned 20 kg på et år. Da kommer jeg i en fornuftig vekt som er bra, sunn og realistisk for meg. Hvordan skal jeg gå frem for å klare dette ? Pr dags dato så sykler jeg til og fra jobb 5 ganger i uken, det er 1,5 mil hver dag. Da blir jeg svett og får pulsen opp. Jeg jogger også en gang i joggegruppe pr uke, vi starter opp igjen i løpet av april. Aktivitetene syns jeg selv er grei og det er ikke aktuelt ned helsestudio. Hvilke råd og tips har du ? Anonymous poster hash: 0ff3a...7d8
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Jeg gikk ned 18kg på 10 mnd og jeg passet på det jeg hadde i meg og så trening tre ganger i uken.
happiest Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Tenk litt på kostholdet og! Spis sunt og variert. Hvis du pleier å spise litt store porsjoner, prøv å ta litt mindre. Spiser du 4 Skiver til frokost, spis 2. Spis sunne mellommåltider. Det er lett for å ty tiil usunn mat når man er småsulten. Sjokolade, nøtteblanding (småsulten feks), cola, kjeks ol. er ikke bra. Prøv å begrens helgekosen til en dag (jeg likte å ta helgekos fredag, lørdag og søndag før ).
Gjest HeiHade Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Det er først og fremst kostholdet som har størst innvirkning på vektnedgangen. Finn ut hvor mange kalorier du må kutte for å gå ned i vekt og ta det derifra.
skruf Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Trening er gram mens kosthold er kilo...... Hjelper ikke at du trener til krampa tar deg så lenge du ikke har kostholdet inne. Finn en kalkulator på nett der du plotter inn alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå, og legg deg på 500 kalorier mindre enn hva den sier. Også må du telle kalorier ila dagen.
Gjest Runforit Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Høyde, alder og vekt? Kcal som avgjør om du går ned i vekt. Du kan trene til du blir grønn, men spiser du mer enn du forbrenner så er du like langt vektmesssig.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Høyde, alder og vekt? Kcal som avgjør om du går ned i vekt. Du kan trene til du blir grønn, men spiser du mer enn du forbrenner så er du like langt vektmesssig. 186 cm - 39år, vekten er i dag ca 120 kg - jeg er mann og matchvekten er 100-102 kg ifølge lege, inbody analyse og hva jeg trives med og ser i speilet. Det høres kanskje mye ut men det er et realsitisk mål som passer for kroppen min. (Takk til alle som hjelper til her og svarer) Anonymous poster hash: 0ff3a...7d8
FitnessIna Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Finn ut hvor mange kcal du spiser i dag - deretter reduserer du inntaket med 100kcal i uken, til du går ned mellom 0.5kg i 1kg i uken Dette er fordi du vil vende deg til redusert mengde mat, og når du kontinuerlig senker inntaket vil ikke kroppen nedregulere metabolismen. Kutt ferdigmat - spis grønnsaker, kjøtt, fisk, havregryn/ris/potet, frukt osv. Inkluder alltid mye grønnsaker i måltider for å holde deg mett, og kutt kaloriholdig drikke.
Gjest Runforit Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 186 cm - 39år, vekten er i dag ca 120 kg - jeg er mann og matchvekten er 100-102 kg ifølge lege, inbody analyse og hva jeg trives med og ser i speilet. Det høres kanskje mye ut men det er et realsitisk mål som passer for kroppen min. (Takk til alle som hjelper til her og svarer) Anonymous poster hash: 0ff3a...7d8 Vet du hvor mange kalorier du har inntatt per dag ca for å nå 120 kg? Om du logger en typisk dag på f.eks Myfitnesspal.com så ser du ca hva du ligger på per i dag for å vedlikeholde 120 kg. Om du da trekker fra 500 kcal per dag så har du en fin nedgang på 0,5 kg per uke som er perfekt for en sunn vektnedgang. Kostholdet ditt bør bestå av rene råvarer, men nok mat så du kan kose seg og nyte livet og nok næring så du ikke sulter. Jeg ville prioritert godt med proteiner(kylling, karboandeig, fet fisk, egg) og fett(oljer, nøtter, kokosmelk, avokado) og komplekse og trege karbohydrater(havregryn, søtpotet, brun ris/pasta, bønner, kikerter etc) Tenk at karbohydratene er tilbehør, ikke hovedmåltid. Du trenger faktisk ikke mer enn en knytteneve ferdig kokt ris/pasta etc. To håndflater med protein og resten med grønnsaker og så en god hjemmelaget saus som skal være smakstilsetter, ikke drukne maten i sausen Du kan spise både pizza, burger, lasagna osv så lenge du lager maten fra bunn av selv. Ikke noe smaker bedre enn grovt hjemmelaget burgerbrød med masse salat, hjemmelagde burgere av karbonadedeig og søtpotetfries Søk inspirasjon på matblogger og sett også opp ukesplan for hva du skal spise og handle en gang i uka slik at du slipper impulskjøp på dager med lite inspirasjon og lavt blodsukker.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Products accelerate metabolism: http://treatmentofliver.blogspot.com/2015/04/boosting-metabolism.html Anonymous poster hash: 9aca9...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå