AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Hva synes dere om det? Anonymous poster hash: ec6d2...29c
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Hva synes dere om det?Anonymous poster hash: ec6d2...29c Ufint.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Kan ikke si at jeg bryr meg. Jeg har ikke vært på mine egne visninger, så jeg vet ikke naboene var der. Og var de der så de ikke noe som ikke alt lå ute offentlig i prospektet. Den versjonen av mitt tidligere hjem som vises frem er en offentlig versjon. Det er ikke et hus slik jeg bor i det. Og det er ikke personlig (folk finner det ubehagelig og byr ikke). Om naboen også er ute etter å selge og ønsker tips: Velkommen innom! Anonymous poster hash: ee1fb...415 7
Chunky Monkey Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Opplevde også det da jeg skulle selge. Megleren fortalte etter visningen at noen naboer hadde vært innom for å kikke. De ville ikke skrive seg på listen. De bor i samme hus enda, over tre år etterpå, så var nok ikke noe annet enn nysgjerrighet. De syntes sikkert at vi hadde det veldig fint og var ute etter idéer
Trygve81 Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Er ikke helt uproblematisk, men dere skal jo flytte og da vil de ikke lenger være naboene deres.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Opplevde også det da jeg skulle selge. Megleren fortalte etter visningen at noen naboer hadde vært innom for å kikke. De ville ikke skrive seg på listen. De bor i samme hus enda, over tre år etterpå, så var nok ikke noe annet enn nysgjerrighet. De syntes sikkert at vi hadde det veldig fint og var ute etter idéer Hvordan vet megleren at det var nyskjerrige naboer? Fortalte de megeleren at de bare var nyskjerrige naboer?Anonymous poster hash: 9ce80...121 2
Fleur Delacour Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Det gjør da ingen ting. Boligen ligger ute offentlig og åpen for alle. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Jeg syns det er helt greit. Da kanskje de aktuelle kjøperne tenker at mange vil ha huset og man får bedre pris?Anonymous poster hash: 45d91...b3d 3
Chunky Monkey Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Hvordan vet megleren at det var nyskjerrige naboer? Fortalte de megeleren at de bare var nyskjerrige naboer?Anonymous poster hash: 9ce80...121 Nei, megleren brukte aldri ordet nysgjerrig om naboene. Ikke som jeg kan huske iallfall. Megleren hadde snakket med dem og spurt om de ikke ville skrive seg på listen. Da hadde de sagt at de bare var naboer og hadde vist han hvilket hus de bodde i.
Puny Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 Det er helt OK for meg om naboen vil se, den ligger jo uansett ute...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 Jeg går på visning i nabohusene for å få inspirasjon. Her er mange identiske hus, og det er greit å se hvilke løsninger de andre har valg ved oppussing. (Dette er naboer jeg ikke drikker kaffi med eller omgåes)Anonymous poster hash: 8a7ff...932 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Kunne absolutt tenkt meg å gå på visning til naboene. Nå bor jeg i blokk der de fleste leilighetene er identiske og da kan jeg hente inspirasjon fra andre. Er også interessert i hva andre får for sin leilighet og om megleren de bruker er flink. Anonymous poster hash: d9485...cf6 3
daemonia Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Jeg tenker at det er veldig sært å gå inn bare fordi de er nysgjerrige, men likevel så får jo naboene vite det som er å vite gjennom prospektet så det er jo ikke noe å lage noe sak utav eller bruke særlig mye energi på.
Gjest Stinky Skrevet 3. april 2015 #15 Skrevet 3. april 2015 Hvorfor synes folk det er ufint/ikke greit/sært? 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #16 Skrevet 3. april 2015 Mange på visning er der ikke for å kjøpe. De er der fordi de vil lodde markedet for boliger lik sin (eller i samme område). De er der for å se hvordan andre har utnyttet plassen. For å vurdere hvilken megler som er god til å selge (og dårlig til å selge - å finne ut dette uten å gå på visning er faktisk umulig). Fordi de aldri har vært på visning før og trenger trening (selv om de ikke har råd til ditt hus). Eller fordi de altså vil se hvordan naboen bor. Alle desse er helt vanlige grunner. At minst en av naboene er innom er derfor faktisk helt normalt. Forstår ikke hvorfor dere insisterer på at det må og skal være ren nysgjerrighet som er grunnen, ikke en av de andre grunnene som ikke er å kjøpe ditt hus..Anonymous poster hash: ee1fb...415 5
daemonia Skrevet 3. april 2015 #17 Skrevet 3. april 2015 Hvorfor synes folk det er ufint/ikke greit/sært? Jeg synes det er sært fordi de da går inn i naboens hus bare for å se og for å stille nysgjerrigheten og ikke fordi de er reelle interessenter. Jeg synes det er sært å ha behov for å gjøre det, men som sagt så hadde jeg ikke giddet å gjøre noe ut av det.
Gjest Stinky Skrevet 3. april 2015 #18 Skrevet 3. april 2015 Jeg synes det er sært fordi de da går inn i naboens hus bare for å se og for å stille nysgjerrigheten og ikke fordi de er reelle interessenter. Jeg synes det er sært å ha behov for å gjøre det, men som sagt så hadde jeg ikke giddet å gjøre noe ut av det. Og jeg synes det er rart å reagere på det i det hele tatt. 6
Gjest Blubberella Skrevet 3. april 2015 #19 Skrevet 3. april 2015 Det hadde brydd meg midt i ryggen. Tror nesten jeg ville ha tatt det som en kompliment om de kom innom bare for å se hvordan jeg hadde det. Er det åpen visning så er det åpen visning og da er det vel revnende likegyldig hvem som kommer og ser. Det kan jo også, som mange nevner, være andre grunner enn bare ren nysgjerrighet som f.eks. inspirasjon, sjekke planløsning, møblering, fargevalg, sjekke hvor prisen for boligen ligger eller bare sjekke ut megleren. Å gå på visning trenger jo ikke bety at man står klar med finansiering og bud. Noen ganger er det fint å bare sjekke terrenget og la seg inspirere og drømme litt. Skal man holde seg unna bare fordi man bor i nabolaget?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #20 Skrevet 3. april 2015 Det gjør da virkelig ingenting. Tvert imot, det er vel bare en fordel at det er mye folk på visning - de fleste vet jo ikke at de vil være "bare" naboer som er ute og kikker. Synes ikke det er rart at naboer er nysgjerrige. Det er jo ikke uinteressant å vite hva man får for hvor mye i eget nabolag. Dessuten kommer det jo nye naboer... Hva mener du forresten at skulle være bakgrunnen for nysgjerrigheten? At de vil vite hvordan det ser ut inne hos dere? Tviler på at det er motivet for eventuell nysgjerrighet... Anonymous poster hash: 2c72d...713 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå