Gå til innhold

Du som bor i kollektiv- hva lager du til middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte i kollektiv for en liten periode, og lurer på hva dere lager til dere selv? Jeg vil helst at det skal være sunt, ta rask tid og ikke kreve en haug med ingredienser. Det er begrenset med fryseplass der jeg skal bo, så jeg kan ikke fryse ned hauger av mat.

Anonymous poster hash: be2e4...a32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok 67stk har sett. Ingen som har ideer?

AnonymBruker
Skrevet

Kylling og salat

Laks og salat

Pastaretter

Supper

Gryteretter

Anonymous poster hash: 601d7...879
Skrevet

Hvis du kan noen enkle oppskrifter fra før av så er det jo bare å fortsette å lage dem. Ellers kan du jo oppsøke matblogger for inspirasjon. Å lage mat i kollektiv er akkurat som å lage mat alle andre steder, med mindre dere har stormkjøkken, da.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal flytte i kollektiv for en liten periode, og lurer på hva dere lager til dere selv? Jeg vil helst at det skal være sunt, ta rask tid og ikke kreve en haug med ingredienser. Det er begrenset med fryseplass der jeg skal bo, så jeg kan ikke fryse ned hauger av mat.

Jeg lagde ofte kyllingsalat med pasta eller cous cous. Det er enkelt, og du begrenser ingrediensene selv. Du kan også ta med restene på skolen (om du er student) til lunsj. Dette krever ingen oppskrift, du setter den sammen selv. Personlig bruker jeg kyllingfilet, gul paprika, salat og coucous.

I helgene lagde jeg av og til pitapizza. Du kan kjøpe ferdig tomatsaus og smøre på, og ellers har du den toppingen du ønsker, ost forreksempel.

Løksuppe er godt, billig og krever ikke for mange ingredienser. Du kan enten by samboere på restene eller spise dem selv neste dag. http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/fransk-l%C3%B8ksuppe

Fisk tilberedt i folie er sunt, godt, trenger ikke å være så dyrt (kjøp f.eks frossen torskefilet og tin den først). Jeg har pleid å legge fisken i folie sammen med purre, kuttet gulerot og paprika, pluss litt smør. Som tilbehør kan du ha poteter (og rømme rørt med litt sukker til er godt).

Røkelaks med eggerøre er godt, sunt og enkelt. Ha gjerne litt salat til.

AnonymBruker
Skrevet

Ok 67stk har sett. Ingen som har ideer?

Fy søren som jeg hater at folk skriver dette. Det samme gjelder på grupper på Facebook. "Kari, Anette og Tor, dere har sett dette, kan ikke dere svare?" Får ikke lyst til å svare i det hele tatt da.

For øvrig er det ikke nødvendigvis 67 stk som har sett. Det er 67 visninger.

Anonymous poster hash: 0aadf...c51

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren som jeg hater at folk skriver dette. Det samme gjelder på grupper på Facebook. "Kari, Anette og Tor, dere har sett dette, kan ikke dere svare?" Får ikke lyst til å svare i det hele tatt da.

For øvrig er det ikke nødvendigvis 67 stk som har sett. Det er 67 visninger.

Anonymous poster hash: 0aadf...c51

:sjokkert: Kan man se på facebook hvem som har vært på siden til en sett på bildene osv???

Anonymous poster hash: d7c92...150

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: Kan man se på facebook hvem som har vært på siden til en sett på bildene osv???

Ja..

Anonymous poster hash: f31ed...61d

• Liker 1
Skrevet

Nei, bare i grupper du er medlem av, der kommer det opp hvor mange som har sett hva som postes der.

Til TS: lag mat som vanlig. Jeg har bodd i kollektiv med til sammen ca 70 cm benkplass i 2 år og laget alt mulig, fra biff med fløtegratinerte poteter og berlinerboller fra grunnen av til løksuppe.

Ellers syns jeg pasta med laks er godt og veldig kjapt. Jeg pleier å koke gulrotbiter og erter/brokkoli sammen med pastaen. Så deler jeg laksen i biter, krydrer og vender i paneringsmel før jeg steker de. Varm litt creme fraiche og stek litt purre til om du vil, og rør det sammen med pastaen + laks oppå :) Ca 15 minutter totalt.

Skrevet

Jeg lager akkurat den samme maten som jeg ville lagd om jeg bodde alene! Går mye i wok, fisk og pizza!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...