Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker denne? Har fått tilbud om boliglån til 2.7 i rente. Må jo nesten bare slå til. Fordeler/ulemper med denne banken? Er veldig fornøyd med forsikringene jeg har gjennom dem...

Anonymous poster hash: f8a60...576

AnonymBruker
Skrevet

Oi, så mye du får låne! :)

Hvor mye inntekt og hvor mye egenkapital har du? :)

Anonymous poster hash: 7337f...fd6

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det ikke var helt tydelig... refinansierer lånet mitt på 1400 000. Får rente på 2.7 prosent mot 3.2 i den banken jeg har idag. Har forøvrig 450 000 i lønn. Fikk låne 1500 000.

AnonymBruker
Skrevet

Har kontoene mine der, samt forsikringene mine.

Er strålende fornøyd i forhold til min forrige bank, som tok gebyrer på alt av selvbetjente løsninger (minibankuttak, betale regning i nettbank osv)

Fikk enda bedre totalkunderabatt også.

Anonymous poster hash: 71cc0...9e5

Skrevet

Dette er vel nominell rente, den effektive oppgis til 2,80 (inkl gebyrer). Bra tilbud uansett.

Sist gang jeg var i kontakt med den banken droppet vi den på grunn av totalkundekravet, selv om den var litt billigere enn det alternative tilbudet.

Men har du allerede forsikringene dine der og det ikke plager deg å flytte brukskontoen, er det bare å slå til.

(Har du forresten sjekket hva din gamle bank kan tilby?)

AnonymBruker
Skrevet

Gammel bank kan gå ned til 2.9 prosent (fra 3.2). Får så lav rente i gjensidige pga fagforening. 0.10 prosent lavere enn det 'vanlige' kunder får. Derfor 2.7.

Skrevet

Bare husk at du sammenligner EFFEKTIV rente, ikke den nominelle som mange banker liker å reklamere med.

2,7 % er som sagt nominelt (til fagforeninger), 2,8 den effektive.

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at du sammenligner EFFEKTIV rente, ikke den nominelle som mange banker liker å reklamere med.

2,7 % er som sagt nominelt (til fagforeninger), 2,8 den effektive.

Dette skjønte jeg ikke?

Skrevet

Poenget er bare at mange banker liker å oppgi den "nominelle" renten, og så legger på termingebyr og andre gebyr i tillegg. Gjensidige har slikt termingebyr.

Derfor skal du alltid se på den "effektive" renten, der slike gebyrer er regnet inn. Den er ca 2,8 i ditt tilfelle

Skandiabanken m.fl. har ikke slike gebyrer og oppgir alltid effektiv rente,

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner... gebyrer er helt like i de to bankene jeg har sammenlignet...

Men nå var det jo heller ikke det jeg spurte om. Lurte på om dere som bruker denne banken er fornøyde eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Gjensidige med samme rente som du er tilbudt (og som de over her skriver, den er ikke 2,7 i praksis). Jeg er fornøyd mes Gjenside. Både med forsikring, lån og vanlig bankkonto. De har blitt mye bedre bare i løpet av de siste årene. Før hadde de en elendig nettbank, men nå har de mobilbank, bank-id på mobil osv.

Anonymous poster hash: e9aa6...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...