Sandman Skrevet 20. august 2004 #1 Skrevet 20. august 2004 En svenske jeg kjenner, fortalte meg her en dag at han i ferien hadde "pulat i trädgården", "pulat utanför sommarstugan"....og som ikke det var nok, så hadde han i tillegg "pulat med bilen"... Din jævla gris, sa jeg til han...."Vadå???", ...hvorpå han fortalte at nesten alle i Sverige drev med slik.... *grøss og gru*
Suzy Skrevet 20. august 2004 #2 Skrevet 20. august 2004 Er det ikke stas med fremmedspråk Skal vi pula litt i hagen Sandman??
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #3 Skrevet 20. august 2004 Knullwald ligger i Rhindalen, og er kjent for gode druer.
~Viva~ Skrevet 20. august 2004 #4 Skrevet 20. august 2004 Vi hadde en svenske på besøk engang og da dreiv han og småpulte på stuebordet vårt :o Mens vi satt i sofaen!
Malou Skrevet 20. august 2004 #5 Skrevet 20. august 2004 For oss som ikke snakker jevnlig med slibrige (!) svensker, så mangler det en aldri så liten fotnote i denne tråden.. *Oversettelse takk!
Sandman Skrevet 20. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2004 For oss som ikke snakker jevnlig med slibrige (!) svensker, så mangler det en aldri så liten fotnote i denne tråden.. *Oversettelse takk! "att pula" på svensk,er det samme som å pusle med noe, dvs småjobbe litt med noe, sysle med noe...
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #7 Skrevet 20. august 2004 "att pula" på svensk,er det samme som å pusle med noe, dvs småjobbe litt med noe, sysle med noe... Nesten som norsk, altså... - nyanser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå