Gå til innhold

Påskeferie - spist ekstremt mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner skyldfølelsen krype seg sakte, men sikkert frem. De 3 siste dagene har jeg spist ekstremt mye. Det er ikke maten jeg har spist mye av, men SMÅGODT - sjokolade, karameller, potetgull og sure ting. Tror jeg ligger på rundt 10 tusen i overskudd denne uken!! :( Er kvalm og har vondt i magen.

På lørdag veide jeg 52-53 kg er 163 cm høy. Er ikke så veldig aktiv i hverdagen, vanligvis pleier jeg å spist mellom 10 tusen - 14 tusen kalorier på en uke. Men denne uken er jeg ganske sikker på at jeg har spist over 20 tusen kalorier :vetikke:

Hvor mye fett tror du jeg kommer til å legge på meg? flere kg? :(

Anonymous poster hash: 6866b...9a4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye er nok vannvekt. Går seg til når du spiser normalt igjen ;)

Anonymous poster hash: f13cf...744
AnonymBruker
Skrevet

Mye er nok vannvekt. Går seg til når du spiser normalt igjen ;)

Anonymous poster hash: f13cf...744

Veide meg akkurat bare for å se.. Akkurat nå har jeg masse smågodt og brus i magen, i tillegg har jeg ikke vært ordentlig på do på flere dager. Veide 55,2, håper det stabiliserer seg snart igjen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "gikk opp" 1.5 kg etter å ha spist en hel haug med frukt og bær. Etter en joggetur hadde jeg svettet ut over 1 kg. :P

Det er uansett viktigere hva du spiser i hverdagen, enn hva du spiser i påskeferien. :)

Anonymous poster hash: 6bda8...ed0

Skrevet

Kos deg i påsken med god samvittighet. Som det heter det er ikke farlig det du spiser mellom jul og nyttår, eller i påsken. Det er det vanlige dagligedagse kostholdet mellom nyttår og påske, og påske til jul som kan være farlig om man ikke har et sunt og balansert kosthold.

Når det er sagt så fråtser jeg om dagen med god samvittighet selv om jeg slanker meg til vanlig. Jeg er syk og det er påske og vil nok legge på meg 1 kg men vet at når påsken er over så går den kg vekk like raskt.

Kos deg du.

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Ro deg ned. Det skjer ikke noe på 3 dager. Jeg "legger" på meg 1 kilo etter frokost. Det kalles vomfyll og det svetter og driter du ut igjen.

Så lenge du ellers er sunn og tar fornuftige valg og er greit aktivt og går tilbake til gamle vaner så vil ikke 3 dager i løpet av et helt liv påvirke noe.

• Liker 1
Gjest The damned
Skrevet

Ja, jeg spiste utrolig mye i julen, men så rett etter jul når jeg gikk over til vanlig mat så gikk jeg ned 1,6 kg. Mye var nok sikkert vann.

Men selv om man spiser masse i en periode, så vil jo det forsvinne igjen når man er tilbake i hverdagen igjen.

Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet, og koser meg litt ekstra nå i påsken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg TS. Jeg hadde bestemt meg for å være flink i påsken, men når alle rundt deg hiver i seg godis så er det vanskelig å motstå fristelsen :(Jeg prøver å få tatt meg en liten joggetur hver dag og håper ihvertfall at det skal hjelpe litt ;)

Anonymous poster hash: 305bf...cc2

Skrevet

FUCK IT. Tenker jeg. En kommer ikke videre om man stadig dveler over fortiden. Dessuten veier du så lite fra før at ingen kommer til å merke noe.

• Liker 1
Skrevet

Livet skjer. Det er lov å kose seg igjen. Det stabiliserer seg så fort du er tilbake til normalt kosthold igjen. Tenk så kjedelig det hadde vært om man alltid skulle tenkt på hva man putta i seg..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet skjer. Det er lov å kose seg igjen. Det stabiliserer seg så fort du er tilbake til normalt kosthold igjen. Tenk så kjedelig det hadde vært om man alltid skulle tenkt på hva man putta i seg..

Ja, tenker alt for mye på hva jeg putter i meg og klarer ikke å stoppe å telle kalorier. :(

// vekten har gått litt mere ned, veide meg akkurat etter å ha spist og veide 54,1

AnonymBruker
Skrevet

Mange må dessverre det, inkludert meg. En dag med utskeielser, brukes 14 dager på å kommemeg ned til det jeg var igjen .

Anonymous poster hash: dd7eb...b24

Gjest Stinky
Skrevet

Mange må dessverre det, inkludert meg. En dag med utskeielser, brukes 14 dager på å kommemeg ned til det jeg var igjen .

Man legger ikke på seg fett så fort. Hjelpes.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Unnskyld meg, men dette høres ikke sunt ut.

Med fare for at jeg leste deg feil: Kan du forklare nærmere hva du mener?

Sånn typisk hvor mye for mye du inntar på en slik dag med utskeielser, og hvor mye du max kan ligge på i de 14 dagene før du kommer deg ned dit du var igjen?

• Liker 1
Skrevet

Ingen må vel det. 14 dager er ingenting. Jeg har veid 118 kg, men skeier da fortsatt ut i ferier og liknende. Om jeg så måtte brukt et par mnd på å komme tilbake til der jeg var før ville jeg ikke gitt opp livet for å telle kalorier alltid.

Dessuten går man opp et par, 3 kg, ikke 50. Jeg går gjerne opp så mye når jeg har mensen også. Ikke noe problem. Dessuten veier jeg meg ikke, da vekta bare ødelegger for meg. Så lenge klærne fortsatt passer har et par kg lite å si.

• Liker 2
Skrevet

Ja, tenker alt for mye på hva jeg putter i meg og klarer ikke å stoppe å telle kalorier. :(

// vekten har gått litt mere ned, veide meg akkurat etter å ha spist og veide 54,1

Kast vekta. Om den bare får deg til å henge deg opp i tallet og du veier deg flere ganger daglig gjør den deg ikke boe godt uansett. Finnes fler eksempler på folk som har gått opp i vekt og blitt smalere.

• Liker 2
Skrevet

Det verste som kan skje nå, et at du ikke klarer å snu om de dårlige mat(snop)vanene etter påsken. Been there, done that.

Bestem deg for at på tirsdag er det tilbake til de gode rutinene.

Eller - du sier jo selv at du er kvalm og har vondt i magen, så start i dag!

Alle snakker om at man må unne seg litt, og kose seg. Men det er da vitterlig ikke kos å stappe i seg så mye snop at en har smerter!

AnonymBruker
Skrevet

Du tar bevisste valg. Aksepter dem. Å whine om det i ettertid gagner ingen.

Anonymous poster hash: 1c3bb...108
AnonymBruker
Skrevet

En klem til deg TS fra en i samme båt. Startet påskeferien med friskt mot og gode tanker. Skulle spise tilnærma normalt og si jatakk til både kvikklunsj, rødvin og marsipan som jeg ble fristet av nå i helga. Men så klikka det litt for meg og har trykt i meg enorme mengder av snop, kjeks og sjokkis i 2 døgn i strekk. Ikke bra for magen, kroppen eller psyken.

Jeg har nok gått 8000 i overskudd jeg også, det vil tilsvare omtrent 1 kg fett. Men vet du hva? Drit i det :D om en uke er sikkert halvparten borte igjen og da er jeg jo så nær den vekta jeg hadde at det ikke lenger er noe å tenke på.

Du hadde nok godt av en snopepåske! Bruk det heller som motivasjon til å få inn litt god trening i ukene som kommer. Spis normalt og ikke sult deg.

Hilsen Påskehare med oppblåst mage :)

Anonymous poster hash: 0dd39...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...