AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Er det noen her som kunne vært så snille og hjulpet meg med hvor mye jeg vil kunne, få i lån ? Vil kjøpe min første leilighet. Og har funnet en til 2 millioner jeg har så lyst på har ikke egenkapital men vil få hjelp av foreldrene mine. Hvor mye trenger jeg i egenkapital for en leilighet på 2 millioner ? Er det 15 % ? Blir det ca 350 000 kr ? Dårlig i matte Har fast inntekt. Tjener 303 820 i året.Anonymous poster hash: ec068...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Er det noen her som kunne vært så snille og hjulpet meg med hvor mye jeg vil kunne, få i lån ? Vil kjøpe min første leilighet. Og har funnet en til 2 millioner jeg har så lyst på har ikke egenkapital men vil få hjelp av foreldrene mine. Hvor mye trenger jeg i egenkapital for en leilighet på 2 millioner ? Er det 15 % ? Blir det ca 350 000 kr ? Dårlig i matte Har fast inntekt. Tjener 303 820 i året.Anonymous poster hash: ec068...e2d Det er 300 000. Klarer du det ikke på kalkulator heller?Anonymous poster hash: 673e3...8bf 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Det er 300 000. Klarer du det ikke på kalkulator heller?Anonymous poster hash: 673e3...8bf OK takk for svar men vet du hvor mye jeg vil få i lån med min inntekt ? Anonymous poster hash: ec068...e2d Anonymous poster hash: ec068...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Spørre i banken, kanskje?? Anonymous poster hash: 474d0...f56 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Takk. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg må det. Men nå er det sånn at det er påske og ikke mulig og få snakke med banken akkurat nå. Men jeg drømmer meg allikevel bort og håper og få mulighet til og kjøpe denne leiligheten. Så lurte bare på om noen her viste hvor mye man kan få i lån når man har en inntekt på ca 300 00kr i året. Skal kontakte banken etter påske som sagt. Men lurte på om noen her viste sånn ca så jeg vet om jeg fortsatt kan håpe igjennom påsken eller om jeg eventuelt må legge bort planen om denne leiligheten. Noen som vet ? Anonymous poster hash: ec068...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Med så lav inntekt vil jeg tippe du ikke får mer enn en mill i lån, spesielt når du ikke har vist noen evne til sparing.Anonymous poster hash: 5d83e...c97 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Gå inn på DnB sine sider og test din låne evne , så får du en peke pinn på hva du kan låne ,Anonymous poster hash: ddaea...3a6 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Gå inn på DnB sine sider og test din låne evne , så får du en peke pinn på hva du kan låne ,Anonymous poster hash: ddaea...3a6 Takk for tipset ser ut som jeg bare får sånn 400000kr i lån . Hvis jeg gjorde dette riktig men bolig lån ung var noe annet så mulig det er en mulighet. Men der måtte man sende inn søknad og få svar. Så fikk ikke noe mer svar der nå. Drømmen om leilighet til 2 millioner var vist litt urealistisk. Ser det som ganske umulig og finne leilighet til 400000kr her jeg bor Anonymous poster hash: ec068...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #9 Skrevet 2. april 2015 Takk for tipset ser ut som jeg bare får sånn 400000kr i lån . Hvis jeg gjorde dette riktig men bolig lån ung var noe annet så mulig det er en mulighet. Men der måtte man sende inn søknad og få svar. Så fikk ikke noe mer svar der nå. Drømmen om leilighet til 2 millioner var vist litt urealistisk. Ser det som ganske umulig og finne leilighet til 400000kr her jeg bor Anonymous poster hash: ec068...e2d Det er meg en glede å kunne komme med en oppløftende nyhet som innebærer at DNBs lånekalkulatorer kan du ta med en enorm klype salt. Du vil få langt mer enn kroner 400.000,- i lån med en fast inntekt på 300.000,- og egenkapital på 300.000,- til 500.000,-. Jeg vet ikke hvor mye du kan regne med å få fra foreldrene, mens hvis det er snakk om disse summene kan du forvente et langt høyere lånebeløp enn 400.000,-. Det er litt avhengig av hvor mye du kan stille med sikkerhet i for eksempel nettopp egenkapital. Anonymous poster hash: 97a9b...e07 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Jeg kan tilføye at det tilbud på boliglån også i stor grad vil avhenge av hvilke banker du spør - derfor er det lurt å søke boliglån hos de fleste banker, også for å sjekke ut deres ulike tilbud. Anonymous poster hash: 97a9b...e07 3
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2015 #11 Skrevet 2. april 2015 Det er ikke uvanlig at banken regner 3 til 3,5 ganger brutto årsinntekt som låneramme. Dette tilsier et sted mellom 900.000 og 1.050.000 kroner. Så er jo spørsmålet hva slags andre lån du har og hvordan utsikter til øket inntekt ser ut. Anbefaler sterkt en prat med banken.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #12 Skrevet 2. april 2015 Takk for svar nå har det seg sånn at jeg har vist meg og være dårlig på dette med økonomi. Ikke betalt i tide. Fått inkasso på inkasso på inkasso. Tatt opp lån for å betale ned det jeg ikke har betalt av regninger og husleie. Så statens inkrevnings Byrå har i en periode trekt rett fra lønna mi. Går bedre nå for tiden og betaler regninger stort sett i tide. Huff kanskje de ikke vil la meg låne da ?Anonymous poster hash: ec068...e2d Anonymous poster hash: ec068...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #13 Skrevet 2. april 2015 Det er ikke uvanlig at banken regner 3 til 3,5 ganger brutto årsinntekt som låneramme. Dette tilsier et sted mellom 900.000 og 1.050.000 kroner. Så er jo spørsmålet hva slags andre lån du har og hvordan utsikter til øket inntekt ser ut. Anbefaler sterkt en prat med banken. Jobber på bensinstasjon. Har ikke utdannelse eller fullført videregående. Har ca 60 000kr i lån fra før av.Anonymous poster hash: ec068...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #14 Skrevet 2. april 2015 Takk for svar nå har det seg sånn at jeg har vist meg og være dårlig på dette med økonomi. Ikke betalt i tide. Fått inkasso på inkasso på inkasso. Tatt opp lån for å betale ned det jeg ikke har betalt av regninger og husleie. Så statens inkrevnings Byrå har i en periode trekt rett fra lønna mi. Går bedre nå for tiden og betaler regninger stort sett i tide. Huff kanskje de ikke vil la meg låne da ?Anonymous poster hash: ec068...e2d Anonymous poster hash: ec068...e2d Jeg tror du skal fokusere på å lære deg litt om privatøkonomi og spare opp litt penger før du vurderer å kjøpe deg bolig. Men du kan alltids ta en prat med banken din. Anonymous poster hash: b85e7...4da 8
Gjest Phoenix Skrevet 2. april 2015 #16 Skrevet 2. april 2015 Takk for svar nå har det seg sånn at jeg har vist meg og være dårlig på dette med økonomi. Ikke betalt i tide. Fått inkasso på inkasso på inkasso. Tatt opp lån for å betale ned det jeg ikke har betalt av regninger og husleie. Så statens inkrevnings Byrå har i en periode trekt rett fra lønna mi. Går bedre nå for tiden og betaler regninger stort sett i tide. Huff kanskje de ikke vil la meg låne da ?Anonymous poster hash: ec068...e2d Anonymous poster hash: ec068...e2d Hvordan gjeld er det? Den ubetalte gjelden må bort
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #17 Skrevet 2. april 2015 Vel - jeg tjener 510 000 pr.år og fikk låne egenkapital av foreldrene mine. Jeg fikk 1,5 mill i lån av DNB og kjøpte leilighet til 1,85 mill. Hverken jeg eller banken var interessert i høyere lån for min del. Anonymous poster hash: 727a5...462
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #18 Skrevet 2. april 2015 Takk for svar nå har det seg sånn at jeg har vist meg og være dårlig på dette med økonomi. Ikke betalt i tide. Fått inkasso på inkasso på inkasso. Tatt opp lån for å betale ned det jeg ikke har betalt av regninger og husleie. Så statens inkrevnings Byrå har i en periode trekt rett fra lønna mi. Går bedre nå for tiden og betaler regninger stort sett i tide. Huff kanskje de ikke vil la meg låne da ?Anonymous poster hash: ec068...e2d Anonymous poster hash: ec068...e2d Hvis du har betalingsanmerkninger kan du bare glemme boliglån. Og uansett fremstår du ikke som en kunde bankene kommer til å sloss om.... Kanskje du skulle begynne med en runde med foreldrene dine? Anonymous poster hash: c8b87...fc7 3
LilleSnupp Skrevet 2. april 2015 #19 Skrevet 2. april 2015 Det er ikke uvanlig at banken regner 3 til 3,5 ganger brutto årsinntekt som låneramme. Dette tilsier et sted mellom 900.000 og 1.050.000 kroner. Så er jo spørsmålet hva slags andre lån du har og hvordan utsikter til øket inntekt ser ut. Anbefaler sterkt en prat med banken. Det kommer litt ann på hvor man bor. Her vi bor regner bankene +/- 4 ganger av bruttoen.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #20 Skrevet 3. april 2015 Broren min tjener 500 000 og fikk bare 1,6 mill i lån. Selv fikk jeg lån på 890 000 på en inntekt med 98 000 i året, hadde da barnetrygd og bostøtte og bidrag i tillegg som banken regnet ut med , ca 170 000,- året.samlet Fikk bare 600 000 i banken og måtte søke om startlån hos kommunen for det resterende. Hadde ingen startkapital selv Anonymous poster hash: 4399e...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå