Gå til innhold

Kobles politiet inn når man er over 18år?

Anbefalte innlegg

Gjest RunawayShadow
Skrevet

...... hvis man bestemmer seg for å "forsvinne"? Kan familie få politiet til å lete, eller lar dem det bare være fordi personen er over 18 og myndig(får bestemme over seg selv)?

Man drar jo frivillig så jeg ser ingen grunn for politiet å opprette en sak, men kanskje det bare er jeg som ikke har satt meg inn i reglene? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du drar frivillig, og etterlater deg "bevis" på at du drar frivillig, så kobles vel ikke politiet inn. Men om du bare "forsvinner" en dag, så kommer vel noen til å starte leteaksjon etter deg, og det er vel politiet som starter? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare forsvinner, og ikke gir beskjed til de nærmeste. Så kan de melde deg savnet, og politiet vil da lete etter deg. Men de bruker ikke store resurser på å let etter voksne. Med mindre det er sykdom i bilde, som demens, psykisk sykdom eller lignende. Eller hvis de har mistanke om noe kriminelt.

Anonymous poster hash: 28f44...451
  • Liker 1
Gjest RunawayShadow
Skrevet

Det vil bli lagt igjen en lapp. Jeg vet at det går an å spore opp personer på grunn av mobilen. Hva må man ta ut for at dette ikke skal kunne være mulig?

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Det vil bli lagt igjen en lapp. Jeg vet at det går an å spore opp personer på grunn av mobilen. Hva må man ta ut for at dette ikke skal kunne være mulig?

SIM-kortet eller batteriet i mobilen, går jeg ut ifra ?

Kanskje like greit å skaffe seg en helt annen telefon da, med ett annet telefon-nummer som ingen finner på å lete etter?

AnonymBruker
Skrevet

Det er politiet som må begjære å få slike opplysninger utlevert. De utleveres ikke til privatpersoner. Jeg vet det fordi jeg har vært borti et tilfelle der en person lette etter en forsvunnet slektning, og politiet anså det slik at intet kriminelt forelå.

Anonymous poster hash: 3a255...f8c

Gjest RunawayShadow
Skrevet

Da vil nok mobilen bli liggende igjen hjemme. Den blir mest sannsynlig ikke til å bli brukt uansett. Takk for hjelpen.

Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du drar men husk at de sporer også kortbruk så ta ut kontanter om du har behov for å skjulde deg

Skrevet

Da vil nok mobilen bli liggende igjen hjemme. Den blir mest sannsynlig ikke til å bli brukt uansett. Takk for hjelpen.

Hvorfor det? Det nytter ikke å få seg ny telefon, nytt simkort og nytt nummer, for politiet finner det også. Finner politiet deg, er det bare å si at du forsvant frivillig og at du ikke ønsker at de som har etterlyst deg skal vite hvor du er.

Det er bare å understreke at du forlater dem frivillig på den lappen, så tror jeg ikke du får politiet på besøk.

• Liker 1
Skrevet

Du vet om at det finnes krisesenter som kan holde deg skjult, ikke sant? Er det snakk om vold, er det bare å ta en telefon dit.

• Liker 1
Gjest RunawayShadow
Skrevet

Å få meg ny mobil ligger ikke i planen min, jeg vil ikke få bruk for den. Uff, bare ignorer mobilspørsmålet mitt(vet ikke hvordan man sletter innlegg).

Det er ikke vold inne i bildet, unnskyld.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å si fra til familie/venner/naboer/kollegaer om at du reiser på ferie. Det er ikke slik at du er nødt til å fortelle dem hvor eller hvorfor.

Anonymous poster hash: 2eb3f...5b0

Skrevet

Å få meg ny mobil ligger ikke i planen min, jeg vil ikke få bruk for den. Uff, bare ignorer mobilspørsmålet mitt(vet ikke hvordan man sletter innlegg).

Det er ikke vold inne i bildet, unnskyld.

Ok. Mente ikke å angripe :) Hvorfor vil du "forsvinne" da, det er kanskje litt personlig. Trenger du noen å snakke med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...