Gå til innhold

Fryste grønnsaker i ovnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ello :)

Jeg skal lage kotelettmiddag med diverse tilbehør, og tenkte å ha en fryst grønnsaksblanding i tillegg. Alle kjelene og stekepannene mine kommer til å være opptatte. Vil at alt skal bli ferdig samtidig, så er avhengig av å begynne å varme grønnsakene imens resten putrer og steker.

Kan fryste grønnsaker varmes i ovn eller (i verste fall) mikro?

Hva blir best?

...og om noen tips til gode eller spennende tilberedingsmåter (gratinere, bake o.l., aner ikke selv) så blir jeg kjempeglad. :)

Anonymous poster hash: 2971d...5e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbered dem i mikron, det er faktisk det beste alternativet. Da blir de dampet og du tar vare på alle vitaminene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg heiv noen fryste grønnsaker i ovnen. De krympa kjempemasse, og ble dvaske og rare :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilbered dem i mikron, det er faktisk det beste alternativet. Da blir de dampet og du tar vare på alle vitaminene :)

Hurra, tusen takk for raskt svar! :) Hvordan gjøres dette? Bare tømme ut av posen over på fat, og så sette i mikro? Lav eller høy varme?

... Har alltid brukt ferske grønnsaker tidligere, så er ikke helt god på dette. :biggrin:

Skrevet

Hurra, tusen takk for raskt svar! :) Hvordan gjøres dette? Bare tømme ut av posen over på fat, og så sette i mikro? Lav eller høy varme?

... Har alltid brukt ferske grønnsaker tidligere, så er ikke helt god på dette. :biggrin:

Jeg tar de bestandig i en skål og varmer på litt over middels. Tar de ut av og til for å "røre" slik at jeg ikke ender opp med noen som er overkokt, mens andre fortsatt er fryst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heiv noen fryste grønnsaker i ovnen. De krympa kjempemasse, og ble dvaske og rare :fnise:

Haha! Takk for innspill, da dropper jeg ovnen! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar de bestandig i en skål og varmer på litt over middels. Tar de ut av og til for å "røre" slik at jeg ikke ender opp med noen som er overkokt, mens andre fortsatt er fryst.

Fantastisk, så praktisk! Da skal jeg prøve det. Tror jeg og fryste grønnsaker kan bli gode venner. :) Tusen takk igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Mikroen ja! På full guffe i 4 min. Bruker en boks med lokk, en som er laget for mikro. Om du ikke bryr deg om kalorier så ha en stor klatt margarin i :) Rører ikke da det blir jevnt varmet under lokk, eller så er det boksen som gjør det. Veldig lett å bare sette på og slippe å følge med :)

Anonymous poster hash: a851e...01a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mikroen ja! På full guffe i 4 min. Bruker en boks med lokk, en som er laget for mikro. Om du ikke bryr deg om kalorier så ha en stor klatt margarin i :) Rører ikke da det blir jevnt varmet under lokk, eller så er det boksen som gjør det. Veldig lett å bare sette på og slippe å følge med :)

Smak fremfor kalorier for vår del.... :) Hørtes veldig godt og ikke minst praktisk ut, tusen takk! :)

Skrevet

Smak fremfor kalorier for vår del.... :) Hørtes veldig godt og ikke minst praktisk ut, tusen takk! :)

Og hvis smaken er viktig velger du meierismør i stedet for margarin :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smak fremfor kalorier for vår del.... :) Hørtes veldig godt og ikke minst praktisk ut, tusen takk! :)Anonymous poster hash: 2971d...5e0

Ferske grønnsaker er det beste men i en hektisk hverdag så orker vi ikke å stå å kutte grønnsaker etter jobb i ukedagene, blir som regel kun gulrøtter da. Så vi begynte for kort tid siden å bruke frossne grønnsker igjen, da får vi variert hva vi spiser av grønnsaker. Og de skal være næringsfulle uansett <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Sønnen vår på 1 elsker frossne grønnsaker, så vi må lage ekstra mye så han blir fornøyd :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja er bedre det men jeg glemmer å kjøpe det, er margarin vi pleier å ha hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips! :) Det ble en liten bit meierismør og en liten bit hvitløkssmør fra Sverige. :) Spennende!

AnonymBruker
Skrevet

Ferske grønnsaker er det beste men i en hektisk hverdag så orker vi ikke å stå å kutte grønnsaker etter jobb i ukedagene, blir som regel kun gulrøtter da. Så vi begynte for kort tid siden å bruke frossne grønnsker igjen, da får vi variert hva vi spiser av grønnsaker. Og de skal være næringsfulle uansett :) Sønnen vår på 1 elsker frossne grønnsaker, så vi må lage ekstra mye så han blir fornøyd :)

Så godt å høre! Vi pleier vanligvis alltid å ha ferske grønnsaker, men vi har også hørt at frossent skal vær (like) næringsrikt :) Utrolig mye enklere, så det hadde vært en stor bonus om smaken er grei også! :) Takk for innspill!

Skrevet

Takker for tips! :) Det ble en liten bit meierismør og en liten bit hvitløkssmør fra Sverige. :) Spennende!

Det vil jeg tro ble veldig godt. Hvitløk er (nesten) aldri feil. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro ble veldig godt. Hvitløk er (nesten) aldri feil. :)

Det ble det, anbefales! Takk igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...