Gå til innhold

Trenger tips til forrett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Temaet har sikkert vært oppe før, men jeg trenger tips om forretter som ikke inneholder skalldyr pga allergi i familien. Er det noen der ute som har noen gode ideer?? Alle ideer tas i mot med stor takk. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med spekeskinke/melon og en liten "dæsj" potetsalat ? Vet at dette ofte er brukt som forrett (Men passer kanskje best om sommeren?)

Ellers så er jo laks veldig vanlig å ha til forrett... :P

Skrevet

Kanskje litt vanlig, men hva med honningmelon og parmaskinke? Dette er noe som de fleste liker og blir som regel en godt mottatt forrett. Et tips ihvertfall?! :P :D

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Eller hva med noe så greit som Blomkålsuppe? Det skal vi ha. Nam nam!

Skrevet

Hvis du går in her:

http://www.garbu.net

og klikker deg inn på "Sirius sine eiere har giftet deg" så finner du bilder av maten vi hadde i bryllupet og en beskrivelse av den. Forrett nr2 høres ut som noe for deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Dette er de tips som jeg har:

Vi hadde:

Skalldyrtallerken med scampi, reker og blåskjell + brød

Man kan også ha:

Gravlaks m/sennep og brød

Det beste jeg hadde var hos min svigerinne i hennes bryllup:

Ostesuffle - naaaaaaaaaaaammm - det er det beste jeg har hatt og det er faktisk noe som jeg tror de fleste husker :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Verdt å tenke på: Vi hadde tenkt en varm forrett (fylte pastaputer med mild tomatsaus).

Men så fant vi ut at en kald forrett er mye enklere, serveringshjelpen kan da sette disse på bordet før gjestene setter seg, og den blir ikke kald fordi om innledningen tar litt lengre tid enn beregnet. Og det er forstyrrende når serveringshjelpen går og serverer, og med å sette den frem i forkant slipper dere en del uro.

Vi har derfor bestemt oss for parmaskinke med diverse melonsorter i terninger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare husk på at om maten blir satt frem før gjesten kommer, så ser det ikke spesielt hygenisk ut. Det er mye fluer o.l. på sommeren og det er ikke spesielt ålreit med en forrett der fluene surrer rundt.

I et bryllup jeg var i stod forretten fremme da vi kom, og der stod den nok 1 time før vi spiste. Æsj sier jeg bare!

Skal man servere kald mat skal den også være kald, ikke lunket etter å ha stått fremme!

Skrevet

Vär obs på en ting: Dersom disse som har skalldyrallergi er hardt angrepet, kan de også reagere på laks! Det er tross alt skalldyr som gir rödfargen i laks. Bare et lite tips fra egen erfaring, jeg er allergisk mot skalldyr, og jeg får alltid utslag også av laks. Ikke i så stor grad, men likevel nok til at det er et problem.

Stötter forslaget om parmaskinke og melon. Er nokså vanlig, men det har jo sin grunn: Det er noe de fleste liker!

Skrevet

jeg er klar over det med laks. Er ikke sikker på om de det gjelder reagerer på det, men det kan jeg jo alltids undersøke. Parmaskinke og melon er innmari godt og selv om det er i august så er varmen der fortsatt og da er det greit og ikke ha altfor mye varmmat. Tror nok det ender opp med det. Må bare snakke med min tilkommende og det kan bli gøy... Vi blir aldri enig om hva vi skal ha på menyen... er det flere som har det problemet?? Eller er det bare oss.... :-?

Skrevet

Tack för tipset med parmaskinkan. Vi ska laga maten själva (vi är bara 17 matgäster), eller min blivande svärmor närmare bestämt och hon tycker det blir för mycket i köket om vi ska ha förrätt också. Jag vill gärna ha förrätt och kall skinka med riven parmasanost eller skinka och melon är ju två enkla rätter som lätt kan förberedas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...