AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #41 Skrevet 2. april 2015 http://www.side2.no/helse/--lettbrus-delegger-skjelettet/5181212.html Anonymous poster hash: 02a79...22c Herregud. Og du viser til en artikkel skrevet av side2? Forventer du virkelig å bli tatt seriøst? Anonymous poster hash: f532f...ac4 4
Musicman Skrevet 2. april 2015 #42 Skrevet 2. april 2015 Aspartam er synderen. Aspartam ødelegger insulin-balansen i kroppen, og du vil oppleve f.eks sult og spise mer enn nødvendig. Så, det er ikke brusen i seg selv, men aspartam som finnes i bla pepsi max og andre sukkerfrie drikker Anonymous poster hash: 66ac7...20d Nei! Dette er en komplett myte! Aspartam er helt trygt, og har ingen påvirkning på insulin-utskillelse i kroppen. Aspartam har gjennom mange studier og metastudier blitt erklært trygt av de dyktigste fagfolkene hos helsemyndigheter i Norge, Europa og USA. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #43 Skrevet 2. april 2015 Tja? Sodium Benzoate er det verste du kan få i deg. Det forandrer cellene og DNA'et.Anonymous poster hash: 61fde...5ab Så hold deg unna tyttebær om du er redd for "forandringer i DNA". Tyttebær er stappfulle av stoffet, og bare din skaper har puttet det der. Anonymous poster hash: 342e7...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #44 Skrevet 2. april 2015 Til alle dere som sier "Slutt med pepsi max, så vil du gå ned i vekt!" Eh, nei. Jeg har drukket kanskje 1,5 liter med pepsi max hver dag i mange år (kanskje mer), hater vann, men fant ut at jeg skulle "teste" meg selv og viljestyrken min, så jeg har sluttet. Har nesten ikke drukket pepsi max, farris eller annen brus/juice etc siden januar, og jeg har ikke gått ned i vekt. Har heller ikke "erstattet" brusen med noe annet, (bortsett fra grønn te uten sukker), så jeg ville ikke vært så bastant på den påstanden... Kjenner fler som har gjort det samme, uten noen innvirkning på vekt. Men, når sant skal sies så tror jeg lettbrus ofte trigger smaken på noe søtt, slik at når du drikker brus så er det fort gjort å få lyst på noe mer. Anonymous poster hash: 0b764...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #45 Skrevet 2. april 2015 Jeg elsker pepsi max, men blir veldig forvirret.... Noen sier man legger på seg av pepsi pga insulinnivåer osv, mens andre mener en ikke gjør det fordi det er kaloriene som har noe å si. Det er mange grunner til at du ikke bør drikke store mengder av lettbrus. Når det er sagt så spurte jeg en gang to enæringsfysiologer ved poliklinikk for overvektige - Haukeland Sykehus, om akkurat dette. Svaret jeg fikk var at det forelå ingen forskning eller studier som bekrefter at man legger på seg av lettbrus. Uansett, dropp brusen, selv om du ikke legger på deg av den. Anonymous poster hash: f99a7...f84 1
Gjest Penelopee Skrevet 3. april 2015 #46 Skrevet 3. april 2015 (endret) Jeg er slank, og drikker mye pepsi max. Synes faktisk det hjelper mot søtsug, jeg. Tror egentlig at litt av grunnen til at noen folk blir "overvektig av å drikke lightbrus" er at de tillater seg selv å spise mer mat i og med at drikken ikke inneholder kalorier. Men meg om det! Det er heller andre ting enn vekten jeg ville tenkt på når det kommer til å drikke større mengder brus/lettbrus. Et eksempel er syreskader på tenner! Endret 3. april 2015 av Penelopee
Gjest Runforit Skrevet 3. april 2015 #47 Skrevet 3. april 2015 Nå drikker absolutt alle fitnessfolk Pepsi Max og de er vel ikke akkurat overvektig. Jeg har drukket Pepsi Max i årevis og er også temmelig skrapet for fett. Samme med mannen min. Jeg opplever ikke å bli sulten av det. Faktisk demper det appetitten min for det fyller sånn opp så jeg må ikke drikke det på tom mage for da kan jeg lett glemme å spise. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #48 Skrevet 3. april 2015 Jeg elsker pepsi max, men blir veldig forvirret.... Noen sier man legger på seg av pepsi pga insulinnivåer osv, mens andre mener en ikke gjør det fordi det er kaloriene som har noe å si. Du legger ikke på deg noe. Jeg hadde anoreksi en gang og da drakk jeg dette hele tiden. Kunne tømme flere 1,5 litere.. Jeg gikk ned masse i vekt, så nei tror ikke du legger på deg noe av dette. Hvis dette hadde vært som cola hadde jeg heller vært smellfeit Anonymous poster hash: be9ed...701 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #49 Skrevet 3. april 2015 Aspartam er synderen. Aspartam ødelegger insulin-balansen i kroppen, og du vil oppleve f.eks sult og spise mer enn nødvendig. Så, det er ikke brusen i seg selv, men aspartam som finnes i bla pepsi max og andre sukkerfrie drikker Anonymous poster hash: 66ac7...20d Det gjelder sikkert for noen, men ikke alle. Jeg drukket mye lettbrus tidligere men vet at jeg ikke har spist mer av den grunn. Resultatet for meg var at jeg drakk mye men spiste lite. Dette er nok individuelt. Anonymous poster hash: f99a7...f84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå