Gå til innhold

Forvirring. Pepsi Max

Anbefalte innlegg

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Jeg elsker pepsi max, men blir veldig forvirret....
Noen sier man legger på seg av pepsi pga insulinnivåer osv, mens andre mener en ikke gjør det fordi det er kaloriene som har noe å si.

Gjest MissMa
Skrevet

Jeg drikker mye pepsi max,, men har ikke lagt på meg av den grunn..

AnonymBruker
Skrevet

Aspartam er synderen. Aspartam ødelegger insulin-balansen i kroppen, og du vil oppleve f.eks sult og spise mer enn nødvendig. Så, det er ikke brusen i seg selv, men aspartam som finnes i bla pepsi max og andre sukkerfrie drikker

Anonymous poster hash: 66ac7...20d
  • Liker 3
Skrevet

Byttet ut Cola med Pepsi Max for en del år tilbake. Gikk ned 13 kg😊 Verken røyker eller drikker spesielt mye så Pepsi Maxen får ingen ta fra meg😄

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Aspartam er synderen. Aspartam ødelegger insulin-balansen i kroppen, og du vil oppleve f.eks sult og spise mer enn nødvendig. Så, det er ikke brusen i seg selv, men aspartam som finnes i bla pepsi max og andre sukkerfrie drikker

Er det derfor de fleste diabetikere med diabetes type1 er feite? :plystre:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går i hvertfall ned i vekt etter en til to uker uten.

Og se på de som kjøper mye Pepsi M. På butikken, de er ikke tynne...så noe skjer nok.

Anonymous poster hash: 5679e...bee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasit. Test selv hva som gjelder for deg.

Kunstig søtning kan innvirke på insulin og gi søtsuget, men det trenger ikke gjøre det, og det avhenger av hvor mye du drikker og om du drikker det alene eller til mat, etc.

Anonymous poster hash: 4b920...98a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det derfor de fleste diabetikere med diabetes type1 er feite? :plystre:

Eh, nei.

Skal jeg forklare mekanismen i Aspartam så forstår ikke "normale" mennesker dette.

Om du søker deg opp på forskning gjort på aspartam så forstår du nok litt mer. Det er bla ikke anbefalt diabetikere å få i seg for mye aspartam pga insulin-reaksjoner

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger heller ikke på meg av det, om det er bra for kroppen er nå en anna diskusjon.

Anonymous poster hash: a76b1...354
Skrevet (endret)

Og se på de som kjøper mye Pepsi M. På butikken, de er ikke tynne...så noe skjer nok.

Kanskje fordi de fleste overvektige som vil ned i vekt blant annet bytter til lettbrus, fordi det er et alternativ som ikke påvirker energibalansen?

Ikke vær redd for pepsi max :) Varer uten kcal vil ikke gjøre at du går opp i vekt. Som nevnt ovenfor kan det gjør at du blir mer sulten --> spiser mer og går opp i vekt, mens det for meg er omvendt - jeg blir mindre sulten når jeg drikker det.

Endret av FitnessIna
  • Liker 4
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg drikker en 1.5 l flaske annen hver dag, kanskje mer. Veier 48.

AnonymBruker
Skrevet

Tjaa. Jeg er en av de som kjøper mye pepsi max på butikken, men jeg er tynn.

Anonymous poster hash: bff95...0d8

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Eh, nei.

Skal jeg forklare mekanismen i Aspartam så forstår ikke "normale" mennesker dette.

Om du søker deg opp på forskning gjort på aspartam så forstår du nok litt mer. Det er bla ikke anbefalt diabetikere å få i seg for mye aspartam pga insulin-reaksjoner

Jeg kunne tenke meg å se medisinsk dokumentasjon på reaksjoner mellom injisert insulin og aspartam.

Tillegg: Jeg forventer du er endokrinolog?

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker en 1.5 l flaske annen hver dag, kanskje mer. Veier 48.

Da bør du nok være forsiktig...

http://authoritynutrition.com/why-is-diet-soda-bad-for-you/

Data analysis from two large Harvard studies revealed that diet drinks raised diabetes risk in women, but not men. Each daily serving increased the risk of a diabetes diagnosis by 6%

Men det er jo bare 6% så det er jo ikke så farlig. :P

Anonymous poster hash: 61fde...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tjaa. Jeg er en av de som kjøper mye pepsi max på butikken, men jeg er tynn.

Anonymous poster hash: bff95...0d8

Det er ikke noen absolutt regel. Men det er mange overvektige som drikker MYE Pepsi Max og tror at det er like lite farlig for overvekten deres som vann.

Men hadde de drukket like mye vann, hadde de gått ned i vekt. Er du overvektig og leser dette, bare prøv! Holder du ut i 12 måneder, har du gått ned i vekt.

Anonymous poster hash: 3431d...c96

Skrevet

Jeg er tynn, og jeg drikker haugevis med Pepsi Max. Aldri merket økt sultfølelse, snarere tvert i mot, da jeg føler PM fyller opp magen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på hvem du ser på butikken.

Anonymous poster hash: d3902...6b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg drakk 1-2 halvannenlitere hver eneste dag. Likevel gikk jeg ned i vekt.

Noen sier de opplever at de får et skikkelig søtsug når de drikker Pepsi Max,men jeg følte det motsatte. At søtsuget forsvant helt.

Gikk ned 20 kilo mens jeg drakk så mye hver dag

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...