Gå til innhold

Paibunn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det mulig å få kjøpt ferdig paibunn? Med det mener jeg ikke ferdig stekt, men ferdig deig eller mix som man bare blander sammen. Jeg skal bake sitron marengs pai, oppskriften jeg bruker har ferdig paibunn (deig), noe som er lett tilgjengelig i Storbritannia, men jeg har ikke sett det i Norge.

Anonymous poster hash: ef6eb...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i hvert fall kjøpt ferdig deig til middagspai til en hyttetur hvor det var enklest, så det bør være mulig å få tak i, se i kjøleskapene!

AnonymBruker
Skrevet

Tine har en ferdig paibunn i Nå!-sortimentet, som pleier ligge sammen med ferdige pizzadeiger o.l. Den er av typen rå deig, ferdig utkjevlet som du ruller ut og legger i forma. Har sett denne på Obs, Coop Extra og Meny, og jeg tror de har den mange flere steder.

Anonymous poster hash: e8c5b...081
AnonymBruker
Skrevet

Og så finnes det paibunn-mix i bakehyllene sammen med mel etc., uten at jeg husker hvilken produsent den er fra.

AnonymBruker
Skrevet

Og så finnes det paibunn-mix i bakehyllene sammen med mel etc., uten at jeg husker hvilken produsent den er fra.

Maizena, var det. :)

Juhu! Tre på rad! (Beklager, ikke meningen å spamme, men som anonym får jeg ikke redigert.)

Skrevet

Maizena har i hvertfall en. Synes ikke den er strålende, er det aktuelt å lage selv? NÅ har jeg ikke prøvd.
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget er jo enkelt om man har en foodprocessor. Sleng mel og kaldt smør (og evt sukker/salt) i bollen, kjør noen sekunder til det er finkornet, ha i vann og/eller egg og kjør noen sekunder til så det samler seg, legg i plastpose i kjøleskapet en halvtimes tid før du kjevler ut eller presser ut direkte i forma. Gjort på null komma niks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...