AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 I går og i dag har jeg ca kun spist godter, ikke mat (usunt, jeg vet). Men jeg har garantert fått i meg endel mer kalorier enn jeg vanligvis får i meg når jeg spiser vanlig mat. Så jeg lurer på, har "volumet"(?) på maten noe å si? I dag har jeg bare spist 1/2 knekkebrød, men altså mye sjokolade osv. Også vet jeg noen kommer til å si: "du legger ikke på deg av å spise godter i to dager". Men la oss si man hadde gjort det i 10 dager da. Lurer egentlig på om man legger på seg like mye om man spiser like mye kcal i godter som i mat. Feks er enn melkesjokolade ca 1100 kalorier, nesten like mye som en grandiosa på 1200-1300. Ble et veldig rotete innlegg, men håper dere skjønner spørsmålet mitt.. Anonymous poster hash: e15ea...8ea
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Kalorier er kalorier. Anonymous poster hash: 19ce4...252 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Spiser du mer kalorier enn du forbrenner går du opp i vekt. Spiller ingen rolle om det er sunn mat på 4000kcal eller godteri. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned, selv om du bare spiser 1200kcal sjokolade hver dag Anonymous poster hash: 242ba...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 At kalorier er kalorier er ikke helt riktig. Spiser man et eller annet med kortkjedede karbohydrater så øker du inslunnivået som i en viss grad setter i gang fettlagring. Om det har mye å si er en annen sak, det kommer helt an på hva man skal oppnå. Anonymous poster hash: d2adc...399
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 At kalorier er kalorier er ikke helt riktig. Spiser man et eller annet med kortkjedede karbohydrater så øker du inslunnivået som i en viss grad setter i gang fettlagring. Om det har mye å si er en annen sak, det kommer helt an på hva man skal oppnå. Anonymous poster hash: d2adc...399 Takk for svar:) men kan du skrive det på en litt enklere måte? hehe.. Ikke så smart her skjønner du .. Anonymous poster hash: e15ea...8ea
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Nei, volumet kaloriene kommer i har ingenting å si. Om du klarer å spise nok vil du legge på deg av mange kilo gulrøtter, og om du ikke passer på mengdene vil du legge på deg av nøtter, sjokolade og andre energitette matvarer (mat med mye fett). Anonymous poster hash: 3afaa...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 At kalorier er kalorier er ikke helt riktig. Spiser man et eller annet med kortkjedede karbohydrater så øker du inslunnivået som i en viss grad setter i gang fettlagring. Om det har mye å si er en annen sak, det kommer helt an på hva man skal oppnå. Anonymous poster hash: d2adc...399 Hvorfor krangle om nyanser som er helt utenfor TS sitt spørsmål og helt irrelevante for tråden? Start din egen tråd. Anonymous poster hash: 3afaa...ad8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Hvorfor krangle om nyanser som er helt utenfor TS sitt spørsmål og helt irrelevante for tråden? Start din egen tråd. Anonymous poster hash: 3afaa...ad8 Der tar du feil. Kalorier er ikke bare kalorier. Hvordan de oppfører seg, avhenger av hvilken type kalorier det er, og når på dagen man spiser dem. Det er faktisk helt sant. Sukker er noe dritt, men faktisk verst på kvelden. Anonymous poster hash: e6be7...17b
Musicman Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Der tar du feil. Kalorier er ikke bare kalorier. Hvordan de oppfører seg, avhenger av hvilken type kalorier det er, og når på dagen man spiser dem. Det er faktisk helt sant. Sukker er noe dritt, men faktisk verst på kvelden.Anonymous poster hash: e6be7...17b Igjen farer en anonym bruker med myter. Det finnes ingen dokumentasjon på ayat timingen av kaloriene har noe å si for om man legger på seg eller ikke. Om man legger på seg mer av 1000 kcal brus, potetgull, sjokolade og smågodt enn av 1000 kcal "sunn" er heller ikke et helt avklart spørsmål. Om noe, så heller forskningen mot at så lenge kroppen har fått i seg det man trenger først, så spiller det ingen rolle om de siste 1000 kcal om dagen kommer fra godteri eller "sunn" mat. Er man i kalorioverskudd, legger man på seg like mye fett om maten kommer fra kylling eller cola. 1
Gjest Godjente Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Igjen farer en anonym bruker med myter. Det finnes ingen dokumentasjon på ayat timingen av kaloriene har noe å si for om man legger på seg eller ikke. Om man legger på seg mer av 1000 kcal brus, potetgull, sjokolade og smågodt enn av 1000 kcal "sunn" er heller ikke et helt avklart spørsmål. Om noe, så heller forskningen mot at så lenge kroppen har fått i seg det man trenger først, så spiller det ingen rolle om de siste 1000 kcal om dagen kommer fra godteri eller "sunn" mat. Er man i kalorioverskudd, legger man på seg like mye fett om maten kommer fra kylling eller cola. Jeg feks leggger på meg av poteter og hvitt brød, mens spiser jeg is og sjokolade legger jeg ikke så lett på meg av det, selv om inntaket i kalorier er det samme. Man må bare finne ut hva som fungerer best på sin kropp. Så kalorier inn og kalorier ut og samme antall kalorier har ikke alt å si
Jade Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Spiser du masse godterier en dag, så legger du på deg. Spiser du masse godterier flere dager, så legger du enda mer på deg. Spiser du snop i stedet for mat, så fungerer ikke kroppen som den skal, så enten må du spise mat i tillegg for å fungere (og legge ENDA mer på deg), eller bytte ut snopen med mat og reise deg fra sofaen NÅ!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Jeg feks leggger på meg av poteter og hvitt brød, mens spiser jeg is og sjokolade legger jeg ikke så lett på meg av det, selv om inntaket i kalorier er det samme. Man må bare finne ut hva som fungerer best på sin kropp. Så kalorier inn og kalorier ut og samme antall kalorier har ikke alt å si Men hvordan har du funnet ut det? Har du, for eks, gått 2 mnd der du bare spiste poteter og hvitt brød. Deretter gått 2 mnd der du byttet ut den eksakt samme kalorimengden i is og sjokolade? Det kan kanskje føles at du legger mer på deg med samme antall kalorier, men det er veldig lett å lure seg selv eller falle for den berømte placeboeffekten. Å måle dette nøyaktig i praksis uten at andre faktorer blandes inn er vanskelig. Anonymous poster hash: 242ba...5cd
Gjest Godjente Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Men hvordan har du funnet ut det? Har du, for eks, gått 2 mnd der du bare spiste poteter og hvitt brød. Deretter gått 2 mnd der du byttet ut den eksakt samme kalorimengden i is og sjokolade? Det kan kanskje føles at du legger mer på deg med samme antall kalorier, men det er veldig lett å lure seg selv eller falle for den berømte placeboeffekten. Å måle dette nøyaktig i praksis uten at andre faktorer blandes inn er vanskelig. Anonymous poster hash: 242ba...5cd Hehe, jeg vet det erfarings messig, selv om jeg ikke har spist dette i to mnd i strekk. Legger alltid på meg mer av potet og hvitt brød enn feks is og sjokolade i samme antall kalorier. Bruker også mye lengre tid å gå ned på en utskeielse på hvitt brød og poteter enn sjokolade og is. Kan være at det binder mer vann og dermed er verre å bli kvitt, men uansett så bruker jeg lengre tid til å få magen flat og kroppen tilbake til det den var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå