Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at menn flest ikke synes ekteskap er så viktig?

Er det bare vi jenter som virkelig ønsker å gifte oss?

Jeg er kjempefrustrert og vet ikke hvordan jeg skal gripe saken ann...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det sånn at menn flest ikke synes ekteskap er så viktig?

Er det bare vi jenter som virkelig ønsker å gifte oss?

Jeg er kjempefrustrert og vet ikke hvordan jeg skal gripe saken ann...

Har du gjort deg noen tanker om hvorfor du ønsker å gifte deg?

...og hvorvidt drømmen om selve bryllupsdagen, brudestasen, seremonien, er oftere i tankene dine enn drømmen om å leve et samliv med han i et ekteskap?

Skrevet

Du får vel bare finne deg en mann som har lyst til å gifte seg, da.

Skrevet

Har du gjort deg noen tanker om hvorfor du ønsker å gifte deg?

...og hvorvidt drømmen om selve bryllupsdagen, brudestasen, seremonien, er oftere i tankene dine enn drømmen om å leve et samliv med han i et ekteskap?

:klappe:

Skrevet

Ja, jeg vet HVORFOR jeg vil gifte meg med han.

Rett og slett fordi jeg elsker mannen av hele mitt hjerte og jeg vet at det er han jeg vil dele resten av livet mitt med. Jeg har vært i forhold før, og selv ikke da jeg var sammen med en mann i 9 år, hadde jeg lyst til å gifte meg. NÅ er det derimot anderledes. Jeg har funnet mannen med stor M...

Og når det gjelder bryllupsdagen, så ønsker jeg meg ikke noe stort og flott kirke bryllupp med fest og mase gjester. Faktisk kunne jeg tenke meg å bare reise bort og gjøre det i all hemmelighet. Bare ha med sønnen min.

Sånn er det for meg......

Gjest Hillary..
Skrevet

Jeg tror ikke det er sånn. Jeg tror menn vil gifte seg, og som med kvinner så har noen bedre tid enn andre.

Jeg kjenner flere menn som har giftet seg tidlig (begynnelsen av 20årene) - noen "aktive" kristne, andre ikke.

Jeg vet om menn rundt 30 som helt sikkert er klare for å finne en kone. De vil ha familie i livet.

Noen av disse bør man kanskje sjekke nærmere - hva tror de er et ekteskap? Det er nok av ektemenn som jobber døgnet rundt, tror de har levert når de lever lønningen og blir dypt overrasket over å finne en sliten og sur kone og gråtende baby hjemme....

Likevel så stusser jeg også over temaet. Mange menn virker doble - en kombinasjon av forpliktelsesangst og behovet for en fremtidig kone. Kanskje det er litt umodenhet hos enkelte?

Har du en kandidat du synes det er vanskelig å ta opp temaet med?

Gjest Hillary..
Skrevet

har du snakket med han om det, aima? Jeg tror jeg hadde fisket litt... Kommer litt an på hvor lenge dere har vært sammen.

Skrevet

Her er vel han mer bestemt på å gifte seg enn meg.

Skrevet

Hillary: Ja, jeg har en fantastisk samboer. Alle vennene våre er gifte. Vi er 31 og 37 år. Det har vært små ting han sier og har gjort som faktisk har fått meg til å tro at han ønsket å gifte seg. Som feks. når han legger inn dataprogrammer for meg på pcn min, så legger han inn programmeier med mitt fornavn og hans etternavn....

Men han synes ikke det er så viktig å bli gift... Så nå har jeg en pc med snørr og ørten programmer som gliser mot meg med det navnet jeg lengter etter å få hver gang jeg åpner et av dem.

Gjest Hillary..
Skrevet

Ja, jeg hadde fisket. Dere skal kanskje snakke om fremtiden med barn også? Det er jo måter å gjøre det på uten å presse...spesielt når han virker klar uansett.

Lykke til.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Eh, vi har allerede prøvd i ett år å få til barn... :oops:

Forlovet er vi også. Men da var det ikke snakk om giftemål. Gjorde det mer fordi vi ville ha et symbol på at forholdet virkelig var alvorlig...

Skrevet
Eh, vi har allerede prøvd i ett år å få til barn... :oops:

Forlovet er vi også. Men da var det ikke snakk om giftemål. Gjorde det mer fordi vi ville ha et symbol på at forholdet virkelig var alvorlig...

Vi prøvde ikke så lenge som et år, men nå er vi gravide. Vi har snakket om å gifte oss, men han har vært gift før og vil ikke forhaste seg med det.

Han sier at det er større forpliktelse å få et barn, så han skjønner ikke hvorfor det er viktig med giftemål. Og jeg har sagt at jeg forstår at han nøler siden han har vært gift før, men hvis ikke vi to gifter oss, så kommer aldri jeg til å bli gift - og han falt litt for den, tror jeg.

Vi har kommet fram til at han vil ha det beste når det først skjer, og da må vi spare opp masse penger først. Han tror meg ikke når jeg sier at det viktige for meg er ikke alt stæsjet rundt, men å bli konen hans...

Men, jeg klarer å vente også... Tror det skjer engang. Hvis man får barn sammen, så kan man også gifte seg, mener jeg.

Skrevet

Hm.. det var en veldig bra nemi-tegneserie om dette temaet menn/kvinner/giftemål.

Et par skulle gifte seg og jenta satt og snakket med venninnene om dette, mens gutten pratet med en kamerat.

Hun snakket om kjolen, buketten, serveringen etc.

Han snakket om hus, bil, evt. barn i fremtiden o.l.

Så sa jentene til henne: Men livet etter bryllupet da? Og hun svarer: "Etter bryllupet???!"

Og hans kompis spør: Og hvordan skal bryllupet være?

Han: "Bryllupet???!"

:oops: er ikke så flink til å gjengi, men syntes det var veldig treffende der og da...

Gjest Hillary..
Skrevet
Hm.. det var en veldig bra nemi-tegneserie om dette temaet menn/kvinner/giftemål.

Et par skulle gifte seg og jenta satt og snakket med venninnene om dette, mens gutten pratet med en kamerat.

Hun snakket om kjolen, buketten, serveringen etc.

Han snakket om hus, bil, evt. barn i fremtiden o.l.

Så sa jentene til henne: Men livet etter bryllupet da? Og hun svarer: "Etter bryllupet???!"

Og hans kompis spør: Og hvordan skal bryllupet være?

Han: "Bryllupet???!"

:oops: er ikke så flink til å gjengi, men syntes det var veldig treffende der og da...

Jeg tror det er veldig få kvinner i 30-årene som drømmer om å være prinsessebrud i sitt eget bryllup.

Jeg har i hvert fall et litt mer reflektert forhold til dette med bryllup og ekteskap.

Skrevet
Jeg tror det er veldig få kvinner i 30-årene som drømmer om å være prinsessebrud i sitt eget bryllup.

:hoho:

Unskyld, men har du sett inne på bryllupsforumet her?

Skrevet

Jeg har i hvert fall et litt mer reflektert forhold til dette med bryllup og ekteskap.

Joa. Men det er mange (flest yngre kanskje) som tenker slik.

I mine forhold har mennene hatt stor avstand og aldri gitt komplimenter eller bekreftelse på at de faktisk LIKER meg godt og synes det er fint å være sammen med meg. Mens jeg har vært kjempeforelsket og sikker i min sak. Så da har jeg vært så usikker på om alle menn bare ER så lukkede og at jeg ikke kan forvente noe "mer" eller om det er noe feil i forholdet.

Derfor jeg hadde blitt overlykkelig over å bli fridd til. Da hadde han ikke trengt å si han var glad i meg, for jeg ville visst det pga at han valgte å tilbringe hele livet med meg.

Har nok litt overromantisk forestilling om det å være gift. Innbiller meg at når man blir gift så har mannen BESTEMT seg og slutter med utroskap og tull, og alt blir lykke og glede!!

Skrevet

Har nok litt overromantisk forestilling om det å være gift. Innbiller meg at når man blir gift så har mannen BESTEMT seg og slutter med utroskap og tull, og alt blir lykke og glede!!

Du er nok ikke den eneste der, nei. Men, det er kanskje en smule urealistisk.

Skal absolutt ikke skjære alle over en kam her, men det er vel en del gifte menn og damer som er utro selv om de har en ring på fingeren.

Men, jeg tenker litt sånn at med en ring så virker det mer forpliktende. Da har denne personen vist overfor alle at h*n har valgt deg og ingen annen...

Gjest Hillary..
Skrevet

Du er nok ikke den eneste der, nei. Men, det er kanskje en smule urealistisk.

Skal absolutt ikke skjære alle over en kam her, men det er vel en del gifte menn og damer som er utro selv om de har en ring på fingeren.

Men, jeg tenker litt sånn at med en ring så virker det mer forpliktende. Da har denne personen vist overfor alle at h*n har valgt deg og ingen annen...

Ja, jeg innrømmer at jeg også innbiller meg at det er verdivalg.

Skrevet

Kjenner både gifte og ugifte (samboere) og de gifte er så visst ikke sjeldnere utro enn de ugifte. Har aldri vært uro selv i et 8 år langt samboerskap og tror ikke det vil forandre seg fordi om vi gifter oss. Tross alt er det å gifte seg (for meg ihvertfall) kun en formalisering av forholdet der "partene" får en ring hver som bevis. Gjensidig kjærlighet og respekt er uansett det viktigste uansett i hvilken form man har forholdet. :wink:

Skrevet

Ekteskap? :o

Bryllup? :hår:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...