Gå til innhold

Dere som har vært oppmerksomhetshorer:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk dere til å slutte med det?

Er det håp, eller er det "en gang oppmerksomhetshore, alltid oppmerksomhetshore?"

Anonymous poster hash: 1a8b7...ae5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mange definisjoner på dette...

Hvis du mener mennesker som har mye behov for bekreftelse så kan vel det bli bedre dersom de utvikler mer genuin selvtillit. Er det noe man mangler så er det klart ting blir bedre når man får det.

Anonymous poster hash: a0098...269
Skrevet

Er det håp, eller er det "en gang oppmerksomhetshore, alltid oppmerksomhetshore?"

Absolutt håp men det kan være en lang og hard prosess. Bare det å forstå at man er en oppmerksomhetshore er krevende. Men når man vet det kan man jobbe med seg selv og finne ut av HVORFOR! Det er egentlig essensen i det hele. Vet du hva det er du prøver å fikse med oppmerksomhet kan du ta tak i det virkelige problemet og ikke ha oppmerksomhetsbehov lenger.

Hvor lang tid man bruker avhenger av hvor mye man må endre. Har man bare tankegang kan det gå ganske fort, mens det tar lengre tid hvis man også må fikse f.eks økonimi, trivsel på jobb, forhold som ikke fungerer osv. Det er også ofte nødvendig å kutte ut venner som holder igjen i drama og styr. Som regel skjer det automatisk når man endrer seg og ser at man ikke har noe til felles med dem lenger.

Jeg brukte 5 år, men hadde sikkert brukt mindre tid hvis jeg hadde bedt om hjelp tidligere. Jeg forstod bare ikke HVOR mye drama-dame jeg hadde i meg før jeg hadde gjort en god del jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er på generellt grunnlag, men på bakgrunn av ei spesiell dame jeg hadde litt kontakt med for en stund siden.

Hun sendte mye nakenbilder av seg selv på snap. Hadde 1500 venner på face og insta, postet selfies relativt ofte osv osv.

Vi hadde en ganske kort affære på noen mnd, og hun holdt nok på med ett par andre samtidig som meg :)

Hun hadde behov for mange likes på insta. Men om jeg sa ting direkte til henne, som f.eks " du er pen" holdt hun på å synke gjennom gulvet av skam, og ble flau. Det var i det hele tatt en veldig rar oppførsel på henne.

Jeg har selvfølgelig ingen kontakt med henne lenger, men syns litt synd på henne. For det burde være helt unødvendig av henne å holde på slik!

Så kan slike som henne "helbredes", og lære seg til å ikke være så avhengige av andres bekreftelser?

Og hvordan forholder jeg meg til ei slik dame, om jeg skulle treffe ei slik igjen?

Skrevet

Så kan slike som henne "helbredes", og lære seg til å ikke være så avhengige av andres bekreftelser?

Og hvordan forholder jeg meg til ei slik dame, om jeg skulle treffe ei slik igjen?

Som sagt så ja.. Men de har behov for at noen forteller dem hvordan de oppfører seg og hvordan andre tenker om dem fordi de oppfører seg som de gjør. De bør også få veiledning om hvordan de kan få et bedre selvbilde og bli glad i seg selv.

Neste gang du treffer på en slik jente som du liker synes jeg du skal være ærlig med henne om hva du tenker.. "Jeg liker deg kjempegodt og synes du er kjempe fin, men jeg føler at du kanskje ikke synes det samme om deg selv? At det er derfor du har veldig stort behov for oppmerksomhet?"

Enten så blir det drama og du er dust, eller så blir hun ærlig og vil sette i gang prosessen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er på generellt grunnlag, men på bakgrunn av ei spesiell dame jeg hadde litt kontakt med for en stund siden.

Hun sendte mye nakenbilder av seg selv på snap. Hadde 1500 venner på face og insta, postet selfies relativt ofte osv osv.

Vi hadde en ganske kort affære på noen mnd, og hun holdt nok på med ett par andre samtidig som meg :)

Hun hadde behov for mange likes på insta. Men om jeg sa ting direkte til henne, som f.eks " du er pen" holdt hun på å synke gjennom gulvet av skam, og ble flau. Det var i det hele tatt en veldig rar oppførsel på henne.

Jeg har selvfølgelig ingen kontakt med henne lenger, men syns litt synd på henne. For det burde være helt unødvendig av henne å holde på slik!

Jeg kjenner en slik person, og for hennes del bunner det i traumer og store psykiske problemer. Hun er fullstendig klar over problemet selv, men det er vanskelig for henne å la være å søke oppmerksomhet på den måten. Hun får kontinuerlig profesjonell hjelp.

Jeg håper man klarer å reflektere over at det kan være ting i bunnen som ikke lar seg "helbrede" på den måten du snakker om.

Anonymous poster hash: 34bc8...f22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble eldre, og moden.

Anonymous poster hash: b3028...884
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med en trygg, flott mann og følte meg sett og verdsatt. Føler fortsatt ikke oppmerksomhetsbehov på byen da jeg får det jeg trenger hjemme

Anonymous poster hash: 3851b...544

• Liker 1
Skrevet

fikk kjæreste ;)

Skrevet

Jeg må også få sagt at ikke alle jenter/kvinner med oppmerksomhetsbehov må fikses. Det er enkelte som trives med å være som dem er, og liker oppmerksomhet uten at de har dårlig selvbilde eller sliter psykisk på andre måter.

Men disse takler også komplimenter og er glad i seg selv.

Skrevet

Du fikk oppmerksomehet nu, for å si det sånn.

Skrevet

Det er sikkert mange grader av dem. Noen, spesielt de yngste, forstår etter hvert at signalene de gir om seg selv ikke er så positive.

Andre kommer seg aldri videre. Jeg kjenner ei som tar drøssevis av bilder av seg selv og bruker timer for å redigere dem. Hun er vakker, og alt dreier seg om "likes" og komplimenter. Intellektuelt har hun latt seg forfalle, og framstår som selvopptatt og selvsentrert. Seriøse menn går fort lei av henne. Mange har forsøkt å fortelle henne, men hun kneiser med nakken. Jeg tror det er lite håp.

AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger ikke å være en hore bare fordi hun er avhengig av bekreftelser. Og at hun får mange likes på instagram mens hun holder på med deg betyr heller ikke automatisk at hun har sex med flere enn deg mens dere holder på. Slike jenter kan "helbredes" ja, når de lærer å elske seg selv og finne verdier som ikke går på å passe inn, ha penest sminke osv - som gir de like mye som det å få likes og oppmerksomhet gjør. Du forholder deg til en sånn dame som alle andre damer, er grei og respektfull mot henne. Ikke hverken peser henne for å poste mange bilder, eller overøser henne med komplimenter om at hun er pen nok. Det vil hun bare ta som løgn uansett. Vært normal, respektfull og genuin i det du sier og gjør mot henne, så kanskje hun lærer å respektere og elske seg selv og sette fokus på andre ting.

Anonymous poster hash: 4bccb...6df

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var hun?

Anonymous poster hash: a0098...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...