AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Nå spør jeg bare av ren nysgjerrighet. Når man får tre barn, så blir det samme som tre ganger beløpet til barnetrygden? Det samme blir om man får 4 eller 5 barn? Hva med de aleneforsøgere? Hva får de når de har 3/4/5 ?Anonymous poster hash: 26be9...d09
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Det er en utbredt misforståelse at aleneforeldre får dobbel barnetrygd. Det stemmer ikke, de får for ett barn ekstra. Så hvis han/hun har ett barn får han/hun barnetrygd for to. Har han/hun to barn, for tre. Fire barn, for fem. Men altså ikke dobbelt Anonymous poster hash: 88277...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Det er en utbredt misforståelse at aleneforeldre får dobbel barnetrygd. Det stemmer ikke, de får for ett barn ekstra. Så hvis han/hun har ett barn får han/hun barnetrygd for to. Har han/hun to barn, for tre. Fire barn, for fem. Men altså ikke dobbelt Anonymous poster hash: 88277...0c4 Jeg syn s at det er misvisende at det står dobbelt når det gjelder for de aleneforsøgere. Hva med familie. Om de har 3 eller 4/5... gjelder noe av dette også? Om de har 5 barn så er det for 5 barn du får? TsAnonymous poster hash: 26be9...d09
Gjest Eurodice Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Jeg syn s at det er misvisende at det står dobbelt når det gjelder for de aleneforsøgere. Hva med familie. Om de har 3 eller 4/5... gjelder noe av dette også? Om de har 5 barn så er det for 5 barn du får? TsAnonymous poster hash: 26be9...d09 Hvis en aleneforelder har bare ett barn, får hun barnetrygd for to. Det er bare i dette tilfellet man kan kalle det dobbel barnetrygd. Som tidligere skrevet får man barnetrygd for ett barn mer enn det faktiske antall. Når foreldrene bor sammen, får man ikke tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Jeg syn s at det er misvisende at det står dobbelt når det gjelder for de aleneforsøgere. Hva med familie. Om de har 3 eller 4/5... gjelder noe av dette også? Om de har 5 barn så er det for 5 barn du får? TsAnonymous poster hash: 26be9...d09 Om man har 5 barn og er i et forhold får man 5 barnetrygder. Er man alene med 5 barn får man 6 barnetrygder. Altså 1 ekstra. Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8
needinspiration Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Om man har 5 barn og er i et forhold får man 5 barnetrygder. Er man alene med 5 barn får man 6 barnetrygder. Altså 1 ekstra. Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Jeg syn s at det er misvisende at det står dobbelt når det gjelder for de aleneforsøgere. Hva med familie. Om de har 3 eller 4/5... gjelder noe av dette også? Om de har 5 barn så er det for 5 barn du får? TsAnonymous poster hash: 26be9...d09 De heter ikke dobbel, og står ikke det på NAV.no. Det heter utvidet 2
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Man får heller ikke barnetrygd for det sjette barnet. 5 er max. Ihvertfall var det slik før. Det kan ha endret seg.
Gjest Eurodice Skrevet 2. april 2015 #9 Skrevet 2. april 2015 Man får heller ikke barnetrygd for det sjette barnet. 5 er max. Ihvertfall var det slik før. Det kan ha endret seg. Det er 2, april i dag, altså
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Det er 2, april i dag, altså Jo takk. Det vet jeg. Det var en grense på 5 barn. Uavhengig av om du synes det er morsomt
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #11 Skrevet 2. april 2015 Jo takk. Det vet jeg. Det var en grense på 5 barn. Uavhengig av om du synes det er morsomt Smart å vite hva man snakker om... Selvfølgelig får man barnetrygd for alle barna, uansett hvor mange man har.Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #12 Skrevet 2. april 2015 Smart å vite hva man snakker om... Selvfølgelig får man barnetrygd for alle barna, uansett hvor mange man har.Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8 FØR var det en begrensning på 5 barn. Dette gjelder ikke lenger, forstår jeg. Jeg tok også forbehold om dette i første innlegg. Det endrer derimot ikke historien, smarten.
Gjest Eurodice Skrevet 2. april 2015 #13 Skrevet 2. april 2015 Jo takk. Det vet jeg. Det var en grense på 5 barn. Uavhengig av om du synes det er morsomt Når var det dette var grensen?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #14 Skrevet 2. april 2015 FØR var det en begrensning på 5 barn. Dette gjelder ikke lenger, forstår jeg. Jeg tok også forbehold om dette i første innlegg. Det endrer derimot ikke historien, smarten. For ganske lenge siden fikk man ikke barnetrygd for barn nr. 1, men man fikk for alle videre. Tidligere fikk man faktisk også mer for nr. 3 og enda mer for nr. 4 og enda mer for nr. 5 og videre. Da var det altså ikke samme sum for hvert barn slik det er nå.Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8
asterix Skrevet 2. april 2015 #15 Skrevet 2. april 2015 FØR var det en begrensning på 5 barn. Dette gjelder ikke lenger, forstår jeg. Jeg tok også forbehold om dette i første innlegg. Det endrer derimot ikke historien, smarten. Beklager å måtte avbryte deg i dine forsøk på å få mer rett ved å prøve div hersketeknikker, men det har aldri vært slik at man kun har fått barnetrygd for de 5 første barna. Da barnetrygden ble innført i 1946 fikk man ikke for barn nr. 1, men for alle de andre har man alltid fått.
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #16 Skrevet 2. april 2015 Beklager å måtte avbryte deg i dine forsøk på å få mer rett ved å prøve div hersketeknikker, men det har aldri vært slik at man kun har fått barnetrygd for de 5 første barna. Da barnetrygden ble innført i 1946 fikk man ikke for barn nr. 1, men for alle de andre har man alltid fått. Hersketeknikk driver jeg ikke med, men spydig svar får spydig svar. Begrensingibg var på 80-tallet, en viss periode. Store Norske Leksikon utdyper ikke alle endringene.
asterix Skrevet 2. april 2015 #17 Skrevet 2. april 2015 Hersketeknikk driver jeg ikke med, men spydig svar får spydig svar. Begrensingibg var på 80-tallet, en viss periode. Store Norske Leksikon utdyper ikke alle endringene. Uansett hvor mange ganger du gjentar det så blir det ikke mer riktig av den grunn.
Rotemor Skrevet 2. april 2015 #18 Skrevet 2. april 2015 Uansett hvor mange ganger du gjentar det så blir det ikke mer riktig av den grunn. Ditto
asterix Skrevet 2. april 2015 #19 Skrevet 2. april 2015 Ditto Side 19 til 21: www.ssb.no/histstat/in/in_9117.pdf Venter spent på din dokumentasjon... 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #20 Skrevet 3. april 2015 Hmmmm... Rotemor ble visst plutselig borte gitt.Anonymous poster hash: 1d4c4...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå