strawberry Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Jeg skal lage en brun saus til å servere til indrefilet i kveld. Men jeg har nesten aldri lagd brun saus før, så tenkte jeg kanskje skulle lage den nå med det samme slik at jeg vet at den er vellykket, og så varme den opp igjen rett før servering. Men jeg lurerp å om den da vil skille seg? Tenkte å lage på mel og smør-jevning, buljong, salt, pepper og litt soyasaus.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Det går helt fint! Lykke til med middagen. Anonymous poster hash: c0a68...6ad
Atea Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Det går bra. Bruker ha i litt paprikapulver, soyasaus og brunost. Lager du jevning til mer enn en middag holder den seg i par uker i kjøleskapet, eller pakk den i i folie og ha den i fryseren.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Det går så fint så. Det er ingenting i brun saus som gjør at den skiller seg. Det eneste som kan skje er at fettet stivner som et lokk på toppen av sausen dersom kjelen står kaldt under ventetiden. Når du varmer sausen så vil fettet smelte og blande seg inn i sausen ved første omrøring. - alternativt kan du fjerne så mye av fettet som du ønsker før du varmer sausen og serverer.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Det går bra. Bruker ha i litt paprikapulver, soyasaus og brunost. Lager du jevning til mer enn en middag holder den seg i par uker i kjøleskapet, eller pakk den i i folie og ha den i fryseren. Jeg lager alltid en stor porsjon med jevning (bruner smør og mel), den holder seg i månedsvis i kjøleskapet. Anonymous poster hash: fff15...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå