Alvea Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Jeg går aldri til legen, derfor er jeg helt blank når det gjelder dette. Jeg jobber alle hverdager fra 0730 til 1530, med andre ord er det umulig for meg å få til en legetime utenom arbeidstid. Har fått legetime neste uke og har sagt fra til arbeidsgiver. Legetimen min er 0830 og sjefen sa at jeg bare skulle komme på jobb etter legetimen. (Jeg slipper å komme på jobb før timen). Men hvordan er det med lønn? Jeg skriver timelister og jeg synes det er litt flaut å spørre synes jeg. Får man lønn for legetime eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Det er litt forskjellig om man får lønn eller ikke. Vi får lønn for legetimer, jobber i kommunen. Anonymous poster hash: bd9ad...798
Miramiri Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 I tariffen på min arbeidsplass får vi dekket 4 timer til lege i året. Du må nesten spørre på jobben din om de har en slik avtale.
Serafina. Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Det er ulik praksis om arbeidsgiver dekker lege-og tannlegetimer, så sjekk med lederen din. Det er et helt legitimt spørsmål og greit å vite.
Alvea Skrevet 2. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2015 Okei, så det er ikke "grådig" å spørre om? Var så redd for at det var helt opplagt at man ikke fikk lønn ved slikt ;p
Serafina. Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Det er ikke grådig å spørre om. Hvis dere har personalhåndbok skal det stå i den. 1
Frisørdama Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Har aldri fått lønn når jeg har vært hos lege/tannlege el.l. Men spør, så får du svar.
Miss moneypenny Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Vi har stemplingssystem, så da jeg var hos legen forrige uke stemplet jeg ut og inn, så får sjefen avgjøre om jeg skal ha lønn eller ikke, tviler på at jeg får det. Men det er jo bare å spørre
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Vi får lønn i maks to timer for lege/tannlege for en selv og egne barn. Er man borte mer enn 2 timer blir det trekk i lønn for det som overstiger grensen. Jeg har forøvrig ikke funnet noe i avtalen vår som begrenser antall legebesøk. Når det gjelder fysio, kiropraktor el så får vi lønn for inntil 16 timer årlig. Anonymous poster hash: bf7cb...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå