Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i San Francisco, har vært på backpacking i over 2 mnd, og har igjen ca 2 uker. I løpet av turen har jeg utviklet flyskrekk, og jeg aner ikke hvorfor. Det startet allerede etter vi hadde kommet til vår første destinasjon. Tanken om at en av flyreisene skal gå rett til dundas. Når vi var midt i oppholde, klarte jeg og gi litt slipp på beskymringene, da jeg faktisk har brukt unødvendig mye tid på å bekymre meg for mye. Men så kommer nyhetene om flystyrten i alpene. Jeg går konstant rundt å tenker at jeg ikke skal få kommet hjem igjen, og er livredd. Jeg har igjen en flytur til NY med Delta, og to flyturer med Iceland Air da vi skal mellomlande i Island. Har noen råd/tips som kan gjøre meg litt mer rolig? Det er utrolig frustrerende og vondt.. Og jeg må jo faktisk bare gjennom flyturene for å komme meg hjem. Hjelp!

Anonymous poster hash: b568a...639

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heisann! Jeg henger meg på denne! Jeg har vært på backpacking i tre måneder selv! Jeg har aldri hatt flyskrekk før, og etter ulykken forrige uke har jeg fått helt angst. Kan ligge og gråte i timesvis før jeg sovner, og tenker konstant på at jeg aldri skal komme hjem igjen.

Jeg flyr til New York med Jetblue førstkommende søndag - og gruer meg som bare det. Jeg har kjøpt sovetabeletter som jeg tenkte å ta før jeg går på flyet, de heter alprazolam, og skal være beroligende og sovetabeletter!

Endret av aurinko
AnonymBruker
Skrevet

Godt jeg ikke er alene!! Hvor fikk du kjøpt disse tablettene? Jeg har noen fra Thailand, men vet ikke om jeg tørr å ta så mye av det ..

AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle hvordan det gikk når du har landet! Jeg er sikker på at det går bra. Det er det som er litt komisk, - jeg tror bare det skal gå galt med meg selv, men med andre er det noe helt annet..

Skrevet

Jeg kan trøste litt. Jeg satt på Gran Canaria da det smalt og skal snart ut og fly igjen i jobbsammenheng. Og jeg har flyskrekk, riktignok mild. Jeg grudde fælt for hjemreisen, men ble faktisk beroliget da det kom fram hva årsaken var. Det er tross alt flest normale piloter der ute.

Dessuten er det vel aldri så trygt å fly som rett etter en ulykke, for da er alle selskapene på tå hev og gjennomgår sine rutiner alle veier. Kan dessuten ikke huske jeg har hørt om noen ulykker med Icelandair noensinne, så de innbiller jeg må være et av verdens sikreste selskap å fly med.

Dette går helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du trøstet meg, det hjalp. Innerst inne vet jeg at det er trygt å fly, men frykten er der og tanker om at det skal skje noe blir sterke. Håper bare alt går fint. Håper flyturen din også går bra!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske kraftig flyskrekk, og var på tur når mh17 ble skutt ned og skulle reise samme dagen med et Malayisa airlines fly..

Jeg måtte ta det flyet, for jeg måtte hjem. Jeg dopet meg ned med angstdempene sov ikke natten før og skalv hele turen, men alt gikk som smurt. Fortell flybertinnene at du er redd. De er veldig flinke til å snakke beroliggene og svarer som regel på spørsmål man har :)

Anonymous poster hash: 34700...b44

AnonymBruker
Skrevet

Så bra alt gikk bra, skjønner godt at du var nervøs. Har mange ganger tenkt på å snakke med flyvertinnene, men jeg er redd for at dem syns jeg er slitsom. Men tanken har slått meg ganger, og det hadde kanskje hjulpet meg.. :)

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte disse tablettene på et autorisert apotek her i Amerika! Veldig viktig at du kjøper "ekte" tabletter og ikke noen som er laget syntetisk! Så gå til et autorisert apotek.

Prøøøver å berolige meg med at alle rutiner er skjerpet etter en ulykke.. Men jeg legger faktisk livet mitt i hendene til to piloter jeg ikke kjenner overhode..! Reiser om ca 1 døgn, og har bitt av meg neglene allerede!

Endret av aurinko
AnonymBruker
Skrevet

Altså, livet ditt blir lagt i hendene på andre folk daglig. Buss, tbanen, overgangsfelt, taxier osv.

Jeg skjønner frykten, du er tross alt 10 km opp i luften.

Uansett, personlig ville jeg ikke tatt sovemdesiner, da jeg personlig hadde likt å være klar i hodet om noe skulle skje. Mest sannsynlig hjelper det ikke, men jeg liker å tro det.

Uansett, dette går helt fint. Gå inn på nettsiden flightradar24,zoom inn på USA eller Europa eller hvor som helst i verden. Legg merke til hvor mange fly det er i lufta akkurat nå.

Anonymous poster hash: ad600...541

Skrevet

Jeg er trygt fremme etter en 10-timers tur. Valgte å ikke ta sovetabeletter, da jeg var så trøtt uansett og sov mesteparten av turen.. Var noe turbulens, men det gikk veldig fint! Det kommer til å gå bra for deg også. God tur! Send en post når du er fremme:)

AnonymBruker
Skrevet

Så bra alt gikk bra, skjønner godt at du var nervøs. Har mange ganger tenkt på å snakke med flyvertinnene, men jeg er redd for at dem syns jeg er slitsom. Men tanken har slått meg ganger, og det hadde kanskje hjulpet meg.. :)Anonymous poster hash: b568a...639

ikke tenk på at du er i veien eller plagsom for flyvertinnene. De er der for oss, og har alltid vært kjempeflinje når jeg har trengt litt info og rolig snakk.

Anonymous poster hash: 34700...b44

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kommet meg trygt fram til New York. Det var en del turbulens på flyet, og jeg satt såklart med hjertet i halsen. Jeg overdrev nok det hele, i og med at jeg kanskje føler det er verre enn det egentlig er siden jeg har flyskrekk. Til slutt måtte jeg si i fra til en søt mann som jobbet på flyet, og han tok hånden min og sa at det ikke var farlig i det hele tatt. Det hjalp meg.. Nå er det igjen to flyturer med iceland air, der vi skal mellomlande på Island. Håper det vil gå bra, og at det ikke blir like mye turbulens som turen til New York i dag. Noen andre som har opplevd heftig turbulens?

Skrevet

Nå har jeg kommet meg trygt fram til New York. Det var en del turbulens på flyet, og jeg satt såklart med hjertet i halsen. Jeg overdrev nok det hele, i og med at jeg kanskje føler det er verre enn det egentlig er siden jeg har flyskrekk. Til slutt måtte jeg si i fra til en søt mann som jobbet på flyet, og han tok hånden min og sa at det ikke var farlig i det hele tatt. Det hjalp meg.. Nå er det igjen to flyturer med iceland air, der vi skal mellomlande på Island. Håper det vil gå bra, og at det ikke blir like mye turbulens som turen til New York i dag. Noen andre som har opplevd heftig turbulens?

Ja, og det er helt jævelig. Første gang eg fløy til Singapore endte jeg og halve flyet med å spy =(

AnonymBruker
Skrevet

Såpass, det hørtes ikke bra ut :(

Skrevet

Såpass, det hørtes ikke bra ut :(

Det var bare første gangen da, har flydd dit mange ganger etter det og da har det gått helt bra =9

AnonymBruker
Skrevet

Fløy fra LA til London, of flyet ristet i sikkert 5-6 timer, av de 10 det tok. Slitsomt, og gjør det vanskelig å sove.

Lykke til, dette går helt fint!

Anonymous poster hash: ad600...541

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg har selv hatt flyskrekk og vet hvor forjævlig det er, men har dessverre ikke noe særlig gode råd å komme med. Husker jeg skulle reise til Thailand for 5 år siden og gruet meg så sykt til flyturen. Det var direkte fly så jeg visste at jeg ville være stuck i 11-12 timer. Var helt forferdelig, men av en eller annen grunn så var det faktisk en slik langur som gjorde at jeg ble kvitt skrekken.

Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om å fly. Syns nesten det er litt spennende, spesielt takeoff og landing. Gleder meg nesten litt hver gang jeg skal ut å fly.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg også kunne glede meg til å fly. For min egen del ødelegger det mer for meg når jeg er ute å reiser, fordi jeg gruer med til å fly. Neste fly går altså om 4 dager.. Noe som slettes ikke er lenge til. Noen som har erfaring med Icelandair?

Skrevet

Icelandair er flott å fly med. Tror de flyr hele veien med et mindre fly, med bare en midtgang. For meg føles det mere behagelig. Jeg synes forøvrig det er spennende å fly over Island, hvis det er skyfritt. Du ser det røyker fra vulkaner og landskap, og ser flotte isbreer. Nyt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...