Gå til innhold

Uenig med venninne angående vektnedgang...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min venninne er på vei ned i vekt.. Vi begge spiser 1500 kalorier om dagen, og i løpet av 1 mnd så har jeg gått ned mest. Jeg har gått ned 6 kg og venninna mi 3,5 kg. Nå mener hun hatt jeg umulig kan ha spist 1500 kalorier, men mye mindre. Ingen av oss trener og vi har samme type stillesittende jobb. Jeg veide 95 kg da vi startet og hun 68. Da er det vel ganske naturlig at det er jeg som går ned mest vel?? Dette forstår hun ikke og det hadde vært veldig greit om hun fikk lese andres synspunkt her inne ;)

Anonymous poster hash: c1cd2...887

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt naturlig slik du sier det ja. Evt at hun nok spiser mer enn det hun skal også.

Anonymous poster hash: 8f422...d8d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er forresten begge to 163 cm :)

Anonymous poster hash: c1cd2...887

AnonymBruker
Skrevet

Hun skjønner ikke at en kropp på 95 kg trenger mer energi enn en kropp på 68 kg?

En kvinne på 95 kg, 163 cm, og 30 år (satt for å ha et tall) trenger ca 2067 kcal per dag ved stillesittende arbeid og ingen trening.

En kvinne på 68 kg, 163 cm og 30 år trenger ca 1758 kcal per dag ved stillesittende arbeid og ingen trening.

Altså har kroppen på 95 kg hatt ett underskudd på ca 567 kcal hver dag mens den på 68 kg har hatt ca 208. I følge kaloriteorien skulle den største kroppen gått ned over dobbelt så mye som den minste.

Anonymous poster hash: 1f046...b42
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...