AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Hei! Jeg skal fri til kjæresten min i morgen. Har planlagt det lenge, men ting har kommet i veien to ganger - slik at de planlagte rammene for frieriet må utgå. Nå har det dukket opp en ny mulighet, hvor det blir bare meg og kjæresten i fine omgivelser, og jeg skal omsider få stilt det store spørsmålet! Problemet er bare at jeg ikke greier å se for meg hva jeg skal si før jeg går ned på kne. Kjæresten min er opptatt av store ord og svulstige kjærlighetserklæringer, og hverdagen vår er derfor preget av det. Vi sier alltid at vi elsker hverandre etter hver samtale enten den er på telefon eller ellers, og vi sier alltid noe som "jeg er så glad for at du er livet mitt", "du er alt for meg", "du har gjort meg til en bedre person" etc., hver kveld før vi legger oss. Dermed føler jeg litt på at det er vanskelig å "overgå" dette i et frieri - alt er liksom sagt fra før - annet enn "vil du bli ektefellen min?", selvfølgelig. Noen som har noen gode råd? (og ja, jeg innser at det er utrolig dårlig at jeg må spørre om råd om noe som egentlig burde komme rett fra hjertet og være veldig personlig...! ) Jeg har så langt sett for meg at jeg sier noe sånn som at jeg er fryktelig glad for at vi møttes, for alt vi har betydd for hverandre så langt og at det ikke er noe jeg ønsker meg mer enn å få bli gamle sammen, og at jeg lurer på om vi skal bli mann og kone? Men så kjenner jeg altså på at dette ikke blir "spesielt nok" da... Alle tips mottas med stor takk fra en nervøs stakkar på frierferd. Anonymous poster hash: 50301...686 1
tunaen Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Du høres ut som du er romantisk anlagt, så personlig så tror jeg at du skal si det som faller naturlig for deg. Det som kommer rett fra hjertet ditt det er som oftest når forloveden min bare sier det han tenker, at han er supersøt 2
Nattis33 Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Jeg ville bare gjort det enkelt og sagt at du elsker han/henne og vil du gifte deg med meg. Evt laget hjerte av stearinlys eller noe annet romantisk ved siden av. Det gjorde jeg! Blinkskudd! Han ble såå glad 😊 Du trenger ikke si noe mer. Og det blir jo noe helt annet uansett enn dere sier til daglig 😊 1
Beccy87 Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Du kan kanskje si noe om hvordan du ser for deg fremtiden med henne. Hvordan blir tiden dere har sammen som gamle, hvilke planer har dere, eller hvilke planer ønsker du deg for dere, og hvorfor gleder du deg til å dele hele livet med henne?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Takk for svar! Du høres ut som du er romantisk anlagt, så personlig så tror jeg at du skal si det som faller naturlig for deg. Det som kommer rett fra hjertet ditt det er som oftest når forloveden min bare sier det han tenker, at han er supersøt Ja, det er kanskje sant! Jeg er bare så redd for å rote det til og si noe sånt som at "du er så pen og det er så praktisk å bo sammen med deg, kanskje vi skal fortsette med det frammover?" ... Men ja, skal prøve å holde det ektefølt, unngå ting som framstår påtatt! Jeg ville bare gjort det enkelt og sagt at du elsker han/henne og vil du gifte deg med meg. Evt laget hjerte av stearinlys eller noe annet romantisk ved siden av. Det gjorde jeg! Blinkskudd! Han ble såå glad Du trenger ikke si noe mer. Og det blir jo noe helt annet uansett enn dere sier til daglig Har en plan om å ha med nistekurv og ha blomster og ring i den. Jeg hadde opprinnelig plan og stearinlys og romantiske greier, men når har det blitt vanskelig å gjennomføre flere ganger på rad, så jeg har mistet motet litt, og nedskalert opplegget noe ... Du kan kanskje si noe om hvordan du ser for deg fremtiden med henne. Hvordan blir tiden dere har sammen som gamle, hvilke planer har dere, eller hvilke planer ønsker du deg for dere, og hvorfor gleder du deg til å dele hele livet med henne? Dette var et godt tips. Kan si noe om at jeg ser fram til å få barn sammen, være sammen i tykt og tynt, oppleve og lære og se ting sammen, og lære hverandre å kjenne enda bedre. Okey. Da ble det litt klarere i hodet. Kanskje jeg får sove litt i natt likevel! Takk for tipsene! Anonymous poster hash: 50301...686
Atea Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 (endret) Hei! Jeg skal fri til kjæresten min i morgen. Har planlagt det lenge, men ting har kommet i veien to ganger - slik at de planlagte rammene for frieriet må utgå. Nå har det dukket opp en ny mulighet, hvor det blir bare meg og kjæresten i fine omgivelser, og jeg skal omsider få stilt det store spørsmålet! Problemet er bare at jeg ikke greier å se for meg hva jeg skal si før jeg går ned på kne. Kjæresten min er opptatt av store ord og svulstige kjærlighetserklæringer, og hverdagen vår er derfor preget av det. Vi sier alltid at vi elsker hverandre etter hver samtale enten den er på telefon eller ellers, og vi sier alltid noe som "jeg er så glad for at du er livet mitt", "du er alt for meg", "du har gjort meg til en bedre person" etc., hver kveld før vi legger oss. Dermed føler jeg litt på at det er vanskelig å "overgå" dette i et frieri - alt er liksom sagt fra før - annet enn "vil du bli ektefellen min?", selvfølgelig. Noen som har noen gode råd? (og ja, jeg innser at det er utrolig dårlig at jeg må spørre om råd om noe som egentlig burde komme rett fra hjertet og være veldig personlig...! ) Jeg har så langt sett for meg at jeg sier noe sånn som at jeg er fryktelig glad for at vi møttes, for alt vi har betydd for hverandre så langt og at det ikke er noe jeg ønsker meg mer enn å få bli gamle sammen, og at jeg lurer på om vi skal bli mann og kone? Men så kjenner jeg altså på at dette ikke blir "spesielt nok" da... Alle tips mottas med stor takk fra en nervøs stakkar på frierferd. Anonymous poster hash: 50301...686 Hva med å si at du har tenkt mye og vet at det er deg jeg har lyst å dele resten av livet med, hva om vi begynner å planlegge et bryllup, hvis du vil gifte deg med meg? Si også at hun kan få tenke over det. Det er jo ikke sikkert hun er typen som vil gifte seg selv om hun er romantisk anlagt. Endret 2. april 2015 av Atea
Gjest Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Da jeg fridde til mannen min hadde jeg tenkt ut masse fine ting jeg skulle si. Men så ble jeg så nervøs at jeg ikke greide å si mer enn "vil du gifte deg med meg". Ble ganske romantisk og rørende likevel. Si noe som føles naturlig for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Du må bare si hva du føler. Er jo det beste du kan si. Når det er sagt kan jeg ikke fatte og begripe hvordan noen kan si såpass svulstige ting til hverandre hver eneste dag. Vet vi er forskjellige, men fallhøyden blir plutselig veldig stor den dagen man glemmer å si slikt eller har en veldig dårlig dag. Dere må nødvendigvis ha skyhøye forventninger til et forhold? Ikke at jeg har fasiten, men vi sier ikke at vi elsker hverandre hver eneste dag. Samtidig føler jeg meg mer elsket med han jeg er sammen med nå, kontra i forhold hvor pompøse kjærlighetserklæringer var dagligdags. Mye vil ha mer. Slik er det kanskje med kjærlighet også(?).Anonymous poster hash: b47d7...bbd
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #9 Skrevet 2. april 2015 Altså - prøv å si "du er alt for meg" osv en kveld dere er sinte på hverandre. Ord er bare ord hvis ikke man mener det, og jeg blir helt svett når folk forventer å høre grandiose kjærlighetserklæringer selv om man ikke mener det hel hjertet der og da.Anonymous poster hash: b47d7...bbd 2
Atea Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Altså - prøv å si "du er alt for meg" osv en kveld dere er sinte på hverandre. Ord er bare ord hvis ikke man mener det, og jeg blir helt svett når folk forventer å høre grandiose kjærlighetserklæringer selv om man ikke mener det hel hjertet der og da.Anonymous poster hash: b47d7...bbd Enig. Det virker fornuftig. Jeg har aldri vært gift så har ingen erfaring.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #11 Skrevet 2. april 2015 Du må bare si hva du føler. Er jo det beste du kan si. Når det er sagt kan jeg ikke fatte og begripe hvordan noen kan si såpass svulstige ting til hverandre hver eneste dag. Vet vi er forskjellige, men fallhøyden blir plutselig veldig stor den dagen man glemmer å si slikt eller har en veldig dårlig dag. Dere må nødvendigvis ha skyhøye forventninger til et forhold?Anonymous poster hash: b47d7...bbd Altså - prøv å si "du er alt for meg" osv en kveld dere er sinte på hverandre. Ord er bare ord hvis ikke man mener det, og jeg blir helt svett når folk forventer å høre grandiose kjærlighetserklæringer selv om man ikke mener det hel hjertet der og da.Anonymous poster hash: b47d7...bbd Jeg ser poenget ditt, og det var fryktelig uvant for meg i starten av forholdet også. Jeg er ikke vokst opp i en familie hvor vi erklærte vår kjærlighet til hverandre, så det føltes litt påtatt i starten. Men etterhvert har jeg blitt vant til det, og har begynt å sette utrolig pris på at jeg aldri går mer enn en arbeidsdag uten å høre at noen er glad i meg, eller uten å få høre positivt om meg selv. Når vi har vært uenige/kranglet om noe har vi likevel sagt at vi er glade i hverandre før vi legger oss. Vi har en regel om at vi "aldri skal legge oss sinte", og det går jo strengt tatt ikke an å gjennomføre, men vi greier likevel å "pause" uenighetene lenge nok til å få sagt til hverandre at vi er glade i hverandre før vi legger oss. Kranglene i årene så langt har uansett ikke handlet om oss som personer, men om noe den ene har gjort eller ikke gjort - og da synes jeg det går fint å si at man er glad i hverandre eller takknemlig for at man har hverandre, selv om man er irritert for noe akkurat nå.. Når det er sagt så er vi klare på at jeg setter pris på handling - som å kjøpe avisene på lørdag eller et glass rødvin når jeg arbeider langt på natt, mens kjæresten setter mer pris på ord og små meldinger i løpet av dagen. Det er greit å ta høyde for hva den enkelte setter pris på, tenker jeg Når det gjelder forventninger til forholdet så håper jeg at vi aldri kommer i en så presset situasjon at vi begynner å snakke stygt til hverandre, men om det skulle skje, så tror jeg vi skal kunne greie å reparere det også! Da jeg fridde til mannen min hadde jeg tenkt ut masse fine ting jeg skulle si. Men så ble jeg så nervøs at jeg ikke greide å si mer enn "vil du gifte deg med meg". Ble ganske romantisk og rørende likevel. Si noe som føles naturlig for deg! Jeg hadde omsider bestemt meg for noen ting som "måtte med", men det ble noe stotrende når det kom til stykket. Jeg fikk i allefall sagt det viktigste: at det er ingenting jeg heller vil enn å få bruke resten av mitt liv på å elske kjæresten min, og at jeg er dypt takknemlig for at vi fant hverandre. Jeg fikk i allefall et lykkelig JA på spørsmålet om ekteskap, så da sier jeg meg fornøyd med frieriet! Anonymous poster hash: 50301...686 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #14 Skrevet 2. april 2015 Send henne en sms.Anonymous poster hash: 13ae8...7eb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #15 Skrevet 2. april 2015 Gratulerer så masse Gratulerer! Takk! Er kjempeglad! Gleder meg sånn til resten! Anonymous poster hash: 50301...686
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. april 2015 #16 Skrevet 3. april 2015 Jeg ser poenget ditt, og det var fryktelig uvant for meg i starten av forholdet også. Jeg er ikke vokst opp i en familie hvor vi erklærte vår kjærlighet til hverandre, så det føltes litt påtatt i starten. Men etterhvert har jeg blitt vant til det, og har begynt å sette utrolig pris på at jeg aldri går mer enn en arbeidsdag uten å høre at noen er glad i meg, eller uten å få høre positivt om meg selv. Når vi har vært uenige/kranglet om noe har vi likevel sagt at vi er glade i hverandre før vi legger oss. Vi har en regel om at vi "aldri skal legge oss sinte", og det går jo strengt tatt ikke an å gjennomføre, men vi greier likevel å "pause" uenighetene lenge nok til å få sagt til hverandre at vi er glade i hverandre før vi legger oss. Kranglene i årene så langt har uansett ikke handlet om oss som personer, men om noe den ene har gjort eller ikke gjort - og da synes jeg det går fint å si at man er glad i hverandre eller takknemlig for at man har hverandre, selv om man er irritert for noe akkurat nå.. Når det er sagt så er vi klare på at jeg setter pris på handling - som å kjøpe avisene på lørdag eller et glass rødvin når jeg arbeider langt på natt, mens kjæresten setter mer pris på ord og små meldinger i løpet av dagen. Det er greit å ta høyde for hva den enkelte setter pris på, tenker jeg Når det gjelder forventninger til forholdet så håper jeg at vi aldri kommer i en så presset situasjon at vi begynner å snakke stygt til hverandre, men om det skulle skje, så tror jeg vi skal kunne greie å reparere det også! Jeg hadde omsider bestemt meg for noen ting som "måtte med", men det ble noe stotrende når det kom til stykket. Jeg fikk i allefall sagt det viktigste: at det er ingenting jeg heller vil enn å få bruke resten av mitt liv på å elske kjæresten min, og at jeg er dypt takknemlig for at vi fant hverandre. Jeg fikk i allefall et lykkelig JA på spørsmålet om ekteskap, så da sier jeg meg fornøyd med frieriet! Anonymous poster hash: 50301...686 GRATULERER! Nyt hverandre og kjærligheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå