AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Jeg får halsbrann av avocado. Men elsker det jo! Så lurer på om det er mulig å venne kroppen til noe ved å gradvis øke inntaket? Jeg vet at man kan bli mer allergisk mot noe ved å spise det ofte, men avocado har ikke slått ut på allergitest, er bare at jeg får halsbrann så lurer på om det er mulig å bli kvitt det?Anonymous poster hash: e9735...a67
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Misvisende tittel...Anonymous poster hash: d7bb6...523 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Hvordan er tittelen misvisende?Anonymous poster hash: e9735...a67
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Misvisende tittel...Anonymous poster hash: d7bb6...523 Konstruktivt svar, gitt. For min del var det ingenting som hjalp da jeg fikk svellinger i munnen av ananas. Prøver å drikke vann samtidig, men det hjelper liksom ikke. Så tror ikke det kan kureres, ts... Anonymous poster hash: fc2a5...36f
Gjest The damned Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Trådtittelen er misvisende fordi du har skrevet "noen" istedenfor "noe". Trodde det var snakk om en person og lurte på hvorfor tråden var her Men for å svare på spørsmålet: Hvis det er noe jeg blir dårlig av å spise noe så kutter jeg det ut. Har prøvd å spise noe jeg ikke har tålt flere ganger, men for min del er det ikke verdt det.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Trådtittelen er misvisende fordi du har skrevet "noen" istedenfor "noe". Trodde det var snakk om en person og lurte på hvorfor tråden var her Men for å svare på spørsmålet: Hvis det er noe jeg blir dårlig av å spise noe så kutter jeg det ut. Har prøvd å spise noe jeg ikke har tålt flere ganger, men for min del er det ikke verdt det. Oi, ser det nå at det står "noen", ble visst en skriveleif! Æsj, hadde håpet noen hadde et revolusjonerende råd her, men skjønner jo at det er vanskelig. Jaja, var verdt et forsøk å høre Anonymous poster hash: e9735...a67
Supraspinatus Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Det kommer an på hvorfor du ikke tåler det (eller vedkommende). Er det allergi er det immunforsvaret som går til angrep for å forsvare seg mot det ikke farlige stoffet. Allergenet. En kan som barn vokse av seg allergi, men det er ikke vanlig for voksne. Gjentatt eksponering vil ikke gjøre deg mindre allergisk. Er det en intoleranse så er det ofte snakk om at en ikke klarer å fordøye noe, eller det skaper et miljø i mage/tarm som gir plager. Dette kan være forbigående (f.eks. i forbindelse med sykdom, graviditet, medisinbruk, etc), men det kan også være permanent. Enkelte stoffer mange ikke kan, eller har problemer med å fordøye kan inntas sammen med enzymer slik at en kan fordøye det. Et eksempel på dette er laktoseintoleranse der man har nedsatt evne til å produsere laktase selv. Da kan man innta laktase i forkant, eller melkeprodukter med dette tilsatt. Om det noen man ikke tåler så kan jo en selvsagt bare skjerpe seg og håpe at vedkommende egentlig er et fint menneske innerst inne. Og at du vil etterhvert se det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 jepp, kunne ikke spise ananas før pga jeg fikk kløe i hele munnen, tilvendt meg sakte men sikkert. Var også laktoseintolerang før, men ved å tilvenne meg kan jeg nå spise så mye jeg vil. Anonymous poster hash: c0ffc...c6e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Jeg får halsbrann av avocado. Men elsker det jo! Så lurer på om det er mulig å venne kroppen til noe ved å gradvis øke inntaket? Jeg vet at man kan bli mer allergisk mot noe ved å spise det ofte, men avocado har ikke slått ut på allergitest, er bare at jeg får halsbrann så lurer på om det er mulig å bli kvitt det?Anonymous poster hash: e9735...a67 Har du ofte halsbrann, kan det være du må få medisiner mot det. Er det sjelden kan du prøve å drikke litt melk eller farris. Ikke legg deg ned hvis du har halsbrann, det gjør det bare verre (magesyre kommer lettere opp i spiserøret). Anonymous poster hash: bb9fd...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå