Gå til innhold

Matfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir jeg kvitt disse veldig små matfluene i huset, særlig på kjøkkenet??

Jeg tar ut søppelen hver dag og det står aldri mat åpen på bordet.. men allikevel får jeg de ikke vekk!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du frukt stående på bordet da?

De kommer med engang jeg har fat MED frukt nemlig!

Skrevet

Jeg har hørt at det skal hjelpe å sette inn en begonia der man er plaget med matfluer.

Har ikke testet det, men det kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet

I enkelte dagligvare butikker så får du kjøpt noe som heter Vapona. Kjøp en sånn og la den stå fremme så blir du fort kvitt dem.

Skrevet

De bor ofte i jorda til plantene.

Et triks som har funka hos meg er å blande ei skål med sterk veldig søt saft (jeg bruker vanlig saft som jeg har ekstra sukker i), litt eddik og noen få dråper zalo.

Saft og eddik-blandinga trekker til seg fluene, men når de lander for å drikke så drukner de fordi zaloen har ødelagt overflatespenninga i vannet.

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

De kan til og med bo i sluken på kjøkkenet/badet!

Det har jeg opplevd. Jeg tømte klorin i sluken gjentatte ganger, først da forsvant de. Ikke spør meg hvordan de overlevde der. Ikke er jeg spesielt urenslig heller. Men nedi der er det vel alltid noe som tiltrekker sånt... :roll:

• 4 år senere...
Gjest Wardaz Vercetti
Skrevet

Noen som har peiling på hvor de kommer fra?

Hvordan de utvikler seg osv.

Skrevet
Noen som har peiling på hvor de kommer fra?

Hvordan de utvikler seg osv.

unngå frukt som nektariner og fersken, de bærer med seg denne fluen. Jeg er kun plaget av bananfluer når jeg har disse to fruktene i huset.

• 5 måneder senere...
Skrevet

HEI

bruk uv-lys det skal virke les på wikipedia.org

og søk bananfluer :kgbaby: da blir det bra for brana våres vettu:)

blir for banna på dem jeg også vettu:)

Skrevet
De bor ofte i jorda til plantene.

Et triks som har funka hos meg er å blande ei skål med sterk veldig søt saft (jeg bruker vanlig saft som jeg har ekstra sukker i), litt eddik og noen få dråper zalo.

Saft og eddik-blandinga trekker til seg fluene, men når de lander for å drikke så drukner de fordi zaloen har ødelagt overflatespenninga i vannet.

:sjarmor:

så bar:) det skal jeg prøve skal gi dere svar når jeg har prøvd:)

nå har jeg prøvd og det gikk 5sek så kom dem:) prøv det alle dere andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...