AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Det er vanvittig forskjell på sosiale medier som instagram/magasiner/blogger og virkeligheten. I hverdagen ser jeg sjeldent personer som ser ut som supermodeller, og jeg ser mange med "vanlige" kropper, dvs. et par ekstra kg her og der. Jeg har alltid tenkt at kroppshysteriet har tatt helt av, men at folk likevel klarer å tenke på seg selv, framfor andre. Men på instagram f.eks. er det KUN pene, tynne jenter, og i blader osv. Plager dette dere? Blir dere ikke lei av å bare se "de perfekte", men aldri kvinner som er overvektige f.eks? Jeg selv ligger på undervektigskalaen på BMI, og jobber for å komme meg oppover. Jeg blir også påvirket og tenker "skulle gjerne sett slik ut", samtidig som jeg vet hva mine egne mål er. Beklager for litt rotete innlegg, men jeg har bare plutselig fått øynene opp for at det er omtrent KUN slanke kvinner som blir frontet i media. Anonymous poster hash: e9b98...6c8
tunaen Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 (endret) Både ja og nei. Tenker ikke så mye på det. Men etter at en jente, med en del kg for mye, ble sperra instagram (eller så fjernet de bare bildet) etter at hun la ut bilde av seg selv med samme antrekk som maange fitnessjenter legger ut, kjente jeg at det var litt frustrerende. Hvorfor skal ikke alle være stolt og glad i kroppen sin? Ingen ser helt lik ut. Men en ting har de fleste til felles: vi har alle en sunn, sterk, velfungerende kropp. Edit: må legge til at om man kan betegnes som overvektig eller undervektig eller hva enn, så har man uansett all grunn til å sette pris på kroppen sin. Alle har sitt å "kjempe mot", men kroppen vår er et fantastisk maskineri Endret 1. april 2015 av tunaen 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Det plager meg ikke så veldig, for når jeg ser rundt meg er det sjeldent jeg ser sånne "perfekte" supertynne kropper tilfeldig på gata.. De fleste ser ganske så normalvektige ut..ikke synes jeg det er spesielt pent å være veldig slank heller.. Kvinner skal ha kvinnelige former synes nå jeg Anonymous poster hash: f6355...fb6
Gjest Nanne70 Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Nei, det plager meg ikke overhodet, jeg er trygg på meg selv, og stort sett fornøyd med utseendet mitt tross ekstra kilo. Jeg synes imidlertid synd på unge jenter som vokser opp med dette kropps- og utseendepresset og skulle sånn sett ønske at det var mer fokus på sunnhet enn utseende.
Gjest The damned Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Jeg er ikke overvektig, men har vel 24 i bmi, og har endel fett. For min del så gir det meg litt ekstra motivasjon. Jeg kommer nok ikke til å få en slik kropp eller ha et så ekstremt kosthold som endel har, men det er allikevel en motivasjon for meg. Spesielt det å se på før og etterbilder Men synes det er trist hvis det er slik at man kan få slettet eller bli blokkert på instagram bare fordi man ikke er tynn og trent.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 De fleste jenter jeg har vokst opp med er slanke med flotte kropper. Nå er jeg ganske ung (24) så det er mulig det endrer seg med tiden. Men jeg tror det er veldig avhengig av hvor man er fra og bor. Jeg er oppvokst på Oslo vest og de aller fleste her holder seg i form - det blir også en slags sirkeleffekt så man har en annen definisjon på hva lubben og tjukk er osv. Jeg er selv slank men ikke like slank som jeg var da jeg var 18-19 og savner det litt og vil jobbe meg tilbake. Det handler mest om min egen standard. Noen jenter har flat mage, andre har fin rumpe eller flott hår eller et vakkert ansikt. Det er sjelden jeg ser jenter som har absolutt alt, selv blant de som er pop på instagram. Jeg er heldig med utseende generelt så har ingen grunn til å klage. Kan se noen med flott kropp og bli inspirert, blir sjelden direkte lei meg. Jeg kan tenke at jeg gjerne skulle hatt hennes mage, men hun skulle kanskje gjerne hatt mitt hår. Osv. Anonymous poster hash: 3c299...707
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Det er vanvittig forskjell på sosiale medier som instagram/magasiner/blogger og virkeligheten. I hverdagen ser jeg sjeldent personer som ser ut som supermodeller, og jeg ser mange med "vanlige" kropper, dvs. et par ekstra kg her og der. Jeg har alltid tenkt at kroppshysteriet har tatt helt av, men at folk likevel klarer å tenke på seg selv, framfor andre. Men på instagram f.eks. er det KUN pene, tynne jenter, og i blader osv. Plager dette dere? Blir dere ikke lei av å bare se "de perfekte", men aldri kvinner som er overvektige f.eks? Jeg selv ligger på undervektigskalaen på BMI, og jobber for å komme meg oppover. Jeg blir også påvirket og tenker "skulle gjerne sett slik ut", samtidig som jeg vet hva mine egne mål er. Beklager for litt rotete innlegg, men jeg har bare plutselig fått øynene opp for at det er omtrent KUN slanke kvinner som blir frontet i media.Anonymous poster hash: e9b98...6c8 Syns egentlig at det største problemet er at jeg nettopp ser så mange "perfekte" der ute i det virkelige liv. Alle jenter i Oslo ser ut som filmstjerner 😜Anonymous poster hash: 3c6c6...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Tja, jeg syns nå det har kommet en veldig tydelig motvekt med pluss-size modeller og "ekte kvinner" kampanjene (feks Dove, Ultimo, LK Bennett og mange andre). Det har vært så mye fokus på photoshopping og bildemanipulering i reklamen at jeg tror det er få som ikke er klar over at det ikke er en manipulert virkelighet, og ikke ekte kropper vi ser. På samme måte med bloggerne. Fotballfrue har systematisk redigert seg tynnere, det samme har andre. Så nei, jeg vet at det "perfekte" som media presenterer er en illusjon, og blir ikke særlig påvirket. Anonymous poster hash: 1ec4e...007
Gjest Coolaid Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Min holdning gjennom flere år har vært at utseende ikke reflekterer fysisk form. Det betyr at man kan være supertynn og ikke nødvendigvis sunn og frisk. Man kan også være motsatt, overvektig men i god fysisk form. Du er inne på noe viktig, kroppsidealet som alle higer etter. Vi må bort fra jaget etter det perfekte utseende og heller tenke på det som skjer inni oss. - altså fysisk form, hvordan kroppen takler hverdagen og hvordan vi har det mentalt. Når det gjelder hva jeg tiltrekkes av fysisk er det sjelden de skinny bloggerne eller kvinner som fremstår i media med "perfekte" kropper... som regel tiltrekkes jeg av helt vanlige kvinner i alle former og farger med skavanke / "skjønnhetsfeil" både her og der. Det er et viktig tema du tar opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå