Gå til innhold

Så mye mugg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva jeg vil med denne tråden.

Min kusine m/familie lever i et oppdrettsanlegg for mugg. Badet er svart av mugg, stinker, og kjøkkenet er også infisert, dog ikke like mye.

bathtub_mold.jpg

Dette er et illustrasjonsbilde fra google, men det gir en ide om hvordan det ser ut. Hos min kusine er det enda mer mugg på veggene enn på bildet.

Vi er ikke så nære at jeg tør å ta det opp, men jeg håper de flytte snart, eller i hvert fall lærer seg metoder for å begrense muggvekst. De har 4 unger, og det er ikke sunt å vokse opp i et hjem hvor det er mugg overalt.

Jeg trodde det var velkjent at mugg i boligen kan være helseskadelig, men det later ikke til at de bryr seg, eller at de overhode vet at det kan være farlig å bo slik.

Jeg blir bare....overrasket når jeg kommer på besøk. Det er mugg overalt, og de bryr seg ikke. HVORFOR bryr de seg ikke? Er det noen her som bor i et mugghøl og som ikke bryr seg, og som kan fortelle hvorfor dere ikke bryr dere?

Anonymous poster hash: 51870...e69
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier eller eier de?

Anonymous poster hash: 48531...0d8

Skrevet

Dårlig renhold. Kanskje snakke med barnevernet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med noen nærmere i slekten da, å få de til å hjelpe kusinen din.

De bør få hjelp om det blomstrer mugg slik rundt dem. Finn årsaken til muggen, gjør forbedringer som klorinvask, utlufting osv, eller flytt.

Anonymous poster hash: 7bdd4...89d

• Liker 1
Skrevet

Har disse ungene astma eller mye luftveisproblematikk/sykdom?

AnonymBruker
Skrevet

TS, kan du oppgi hvilken side du har hentet bildet fra?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke TS, men bildet kommer fra denne siden her:

http://www.tricitiesrebath.com/bathroom-remodeling-before-after-kennewick-richland-pasco.html

Hvorfor lurer du?

Takk, Petter.

Lurer fordi det der ser ikke helt "normalt" for en som har litt mer enn peiling på mugg. Noe siden viser.

(Det er heller ikke alltid det som ser veldig ille ut er det som er farligst, mht mugg).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

De leier, heldigvis.

Bildet var det nærmeste jeg kom, og selve badekaret er langt mer møkkete på bildet enn hos min kusine, så det kan gi et litt feil inntrykk.

Takk, Petter.

Lurer fordi det der ser ikke helt "normalt" for en som har litt mer enn peiling på mugg. Noe siden viser.
(Det er heller ikke alltid det som ser veldig ille ut er det som er farligst, mht mugg).

Bildet gir ikke et godt inntrykk av badet til min kusine, jeg valgte det bare fordi den totale mengden mugg ser sånn noenlunde lik ut.

Jeg kan gi en beskrivelse av hvordan det ser ut:

Det er brukt våtromstapet, og våtromstapeten har sprukket opp i to skjøter over badekaret og brettet seg ut så platene under er eksponert. Der platene er eksponert er det svært tydelig, svart muggvekst.

Det er også mye svart mugg rundt kranen. Det ser ut til at platen rundt kranen og der tapeten har sprukket nærmest har blitt spist opp av mugg; at muggen eter seg innover i platene og lager forsenkninger i veggen. Det er også store områder med svart mugg på veggen bak der det henger fuktige håndklær, området med mugg er like stort som selve håndkleet.

Kranen på kjøkkenet er lik kranen på badet, men i noe mindre grad.

Det ligger konstant en vannpytt på gulvet, vil tippe den ligger igjen der etter dusjing. 2 voksne og 4 unger på ett bad, det blir jo en del dusjing.

Kanskje sluken er tett eller hellingen på badet er feil, men den vannpytten er altså fast innslag der.

Jeg tror det er det som kalles naturlig avtrekk der, og ingen vinduer.

Anonymous poster hash: 51870...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...