Gå til innhold

Planlegger bursdagsfest, trenger kloke hoder.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen.

Min bursdag er rett rundt hjørnet, og for en gangs skyld har jeg lyst til å feire skikkelig med så mange av mine venner som mulig. antakelig vil vi bli et sted mellom 12-18 stykker. Nærmere 18, tror jeg. Jeg holder til i Oslo, der studenthyblene dessverre er for små for denslags og lurer derfor på om det er noen av dere som har forslag til hvor jeg kan holde bursdagsfesten.

Vi er en skravlegjeng, som en glad i en pils eller fem. Er avhengig av et nokså rolig sted hvor vi iallfall blir litt skjermet for det meste av styøyet fra andre. Ser for meg at vi går på en restaurant som gjerne både har studentvennlige priser, og gode drinker. Vet det er mange krav å oppfylle, og forventer ikke at alle blir infridd. Så, tra gjerne imot forslag både på gode restauranter, og steder som kanskje ikke vil være altfor stappa/har mulighet for bordreservering for en gruppe på vår størrelse. Kan DU hjelpe? :-)

Anonymous poster hash: 02ac8...c59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mulig å leie utesteder/barer gratis til et viss tidspunk, også er det fritt for alle. Det finnes jo også utesteder hvor dere kan reservere bord. Jeg er ikke særlig kjent i oslo da, men du kan sikkert google etter resturanter og se på menyer. Da finner du jo lett ut hvordan prisnivået er :)

Men jeg går utifra at vennene dine også er studenter. Og hvis du vil at de kal ha muligheten til å bli med, så bør det være et sted med billig mat. I tillegg bør du si at du ikke ønsker gaver, slik at de kan bruke pengene på resturant/drikke.

Det er vel ikke mulig for deg å leie/låne et større rom der studenthyblene er? Da kunne dere jo hatt vors og så godt ut.

Skrevet

På endel steder har de 'chambre separee'. Ett rom ned bord som ligger adskilt fra resten av restauranten. Da får man litt mer privatliv og blir hverken forstyrret av andre eller forstyrrer andre selv ;) Oftest kostet det ikke noe ekstra å booke bord i ett slikt rom enn i resten av restauranten.

Jeg har dessverre ikke noe konkret restaurantforslag. De stedene jeg vet om og har vært på er ikke helt 'studentpris' vennlige. (For jeg har bare lett etter slike rom i forbindelse med finere middager for jobb.)

Men lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen.

Min bursdag er rett rundt hjørnet, og for en gangs skyld har jeg lyst til å feire skikkelig med så mange av mine venner som mulig. antakelig vil vi bli et sted mellom 12-18 stykker. Nærmere 18, tror jeg. Jeg holder til i Oslo, der studenthyblene dessverre er for små for denslags og lurer derfor på om det er noen av dere som har forslag til hvor jeg kan holde bursdagsfesten.

Vi er en skravlegjeng, som en glad i en pils eller fem. Er avhengig av et nokså rolig sted hvor vi iallfall blir litt skjermet for det meste av styøyet fra andre. Ser for meg at vi går på en restaurant som gjerne både har studentvennlige priser, og gode drinker. Vet det er mange krav å oppfylle, og forventer ikke at alle blir infridd. Så, tra gjerne imot forslag både på gode restauranter, og steder som kanskje ikke vil være altfor stappa/har mulighet for bordreservering for en gruppe på vår størrelse. Kan DU hjelpe? :-)

Anonymous poster hash: 02ac8...c59

Erfaringsmessig kan du gå på de fleste "ungdommelige" restauranter i Oslo på en sen lørdag og være ganske høylytt og i festmodus. Er stort sett bare andre større selskap med samme mål som dere. Drikke øl, spise og deretter gå videre på byen rundt midnatt. Nodee, Villa Paradiso, Schillers tapas, pluss de fleste restauranter på løkka er i denne stilen.

Anonymous poster hash: 70a45...c00

AnonymBruker
Skrevet

People's (her kan du bestille store bord i 2. etasje, de har mat + øl til medium priser)

Sara's Cafe (usikker på om man kan bestille men er iallfall ok priser og god plass og de har mat)

Gamle Major (tror jeg det heter? Øverst på Majorstuen, ved siden av Big Horn. Ganske god plass der allfall)

Anonymous poster hash: c8766...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...