AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Trenger litt gode råd her....etter skilsmisse for to år tilbake flyttet jeg ut av felles hjem,pga at bf var odelsgutt på gården.Adresse på barna ble skrevet over på meg som mor,nå to år etter går han rettens vei for å få barna tilbake på sin adresse...er bekymret for å miste barna mine!Barna bor 50/50 og har vært velfungerende bortsett fra at far har hele veien fått det på sin måte fordi jeg har gått med på det for å slippe konflikter.Første året fungerte ting bra,men like før jul var han nok engang gjennom et samlivsbrudd med sin nye samboer.Etter dette har ting tatt helt av....Skal på meklingstime,men er redd han kun møter opp på denne for å få attest for så og gå rettens vei....Har et sterkt ønske om å bli enige ved mekling og bli ferdig med saken.Gitt tilbud om at vi kan ha adressen på et barn hver,men nei!Noen som har noe erfaringer med hvor sterkt han stiller i en slik sak i og med at han bor igjen i barnas oppveksthjem???? Anonymous poster hash: 2103b...1d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Om dere har 50/50-deling så spiller det ingen rolle hvor barna har adresse. Noen har hos mor, noen har hos far og noen bytter adresse fra mor til far, og omvendt, annen hvert år. Eneste adressen bestemmer er skolekrets. Anonymous poster hash: 14faa...e76
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Dersom far går rettens vei så vil nok det innledningsvise forsøket være å få dere til å bli enige. For dersom konfliktnivået ikke kan minskes så får en av dere foreldreretten og den andre bare samvær. Statistisk sett deler retten tilnærmet aldri 50/50. Den kan dele søsken, men kun i det tilfellet at en av barna funker åpenbart best med en annen forelder enn det andre. Om du eller far er best egnet vet ingen her. Sosial tilknytning for barna, nærhet til slekt og venner, tilknytning til foreldre, sosialt nettverk i området, psykisk stabilitet og evne til en stabil oppvekst er viktige kriterier. At far er den konfliktskapende forelder er noe du fra nå av må dokumentere flittig. En konfliktskapende voksen er aldri psykisk stabil, og retten vil sjelden ønske å plassere barn i en situasjon der de risikerer å havne mellom far og den han krangler med neste gang (foreldre i nabolaget, lærere, naboer etc..). Tvert imot er høyt konfliktnivå mellom forelder og andre ofte en sak barnevern uroer seg for, da det tyder på at noe er galt psykisk. Anonymous poster hash: 14f40...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Trenger litt gode råd her....etter skilsmisse for to år tilbake flyttet jeg ut av felles hjem,pga at bf var odelsgutt på gården.Adresse på barna ble skrevet over på meg som mor,nå to år etter går han rettens vei for å få barna tilbake på sin adresse...er bekymret for å miste barna mine!Barna bor 50/50 og har vært velfungerende bortsett fra at far har hele veien fått det på sin måte fordi jeg har gått med på det for å slippe konflikter.Første året fungerte ting bra,men like før jul var han nok engang gjennom et samlivsbrudd med sin nye samboer.Etter dette har ting tatt helt av....Skal på meklingstime,men er redd han kun møter opp på denne for å få attest for så og gå rettens vei....Har et sterkt ønske om å bli enige ved mekling og bli ferdig med saken.Gitt tilbud om at vi kan ha adressen på et barn hver,men nei!Noen som har noe erfaringer med hvor sterkt han stiller i en slik sak i og med at han bor igjen i barnas oppveksthjem????Anonymous poster hash: 2103b...1d9 Spiller det noen rolle hvor barna har adressen? Det har jo ingen betydning for samværet, eller handler dette om penger for deg på en eller annen måte? Anonymous poster hash: b4d58...7de
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Det rettferdige er 50-50. Hvis den ene flytter vekk fra stedet hvor dere bodde, så er det rettferdig at den som flytter får mindre tid med barnet. Anonymous poster hash: df382...921
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 En konfliktskapende voksen er aldri psykisk stabil I et dårlig forhold vil begge parter beskylde hverandre for å være konfliktskapere. Sannheten er at de bare ikke passer sammen. Så du skal være forsiktig med å stemple andre som psykisk ustabile basert. Anonymous poster hash: df382...921 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Om dere har 50/50-deling så spiller det ingen rolle hvor barna har adresse. Noen har hos mor, noen har hos far og noen bytter adresse fra mor til far, og omvendt, annen hvert år. Eneste adressen bestemmer er skolekrets.Anonymous poster hash: 14faa...e76 Dette var unyansert. 50/50 betyr ikke automatisk at de har avtale om delt bosted. Den som har barnet folkeregistrert hos seg har visse fordeler. Derfor er det vanlig at de som har avtalt delt bosted (og gjerne 50/50) også folkeregistrerer barna annethvert år hos hverandre. Delt bosted fordrer godt samarbeid, god økonomi og boliger nær hverandre ideelt i gangavstand.Anonymous poster hash: 802fd...e08
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Dette var unyansert. 50/50 betyr ikke automatisk at de har avtale om delt bosted.Den som har barnet folkeregistrert hos seg har visse fordeler. Derfor er det vanlig at de som har avtalt delt bosted (og gjerne 50/50) også folkeregistrerer barna annethvert år hos hverandre. Delt bosted fordrer godt samarbeid, god økonomi og boliger nær hverandre ideelt i gangavstand.Anonymous poster hash: 802fd...e08 Sier ingenting om delt bosted. Sier at barn der foreldre har delt omsorg (50/50) har noen adresse hos far, noen har adresse hos mor og noen bytter andresse med jevne mellomrom. Er det unyansert? Hvilke fordeler? Har man 50/50 spiller det ingen rolle hvor barna har adresse. Bortsett fra hvilken skolekrets man tilhører når man begynner på skolen. Anonymous poster hash: 14faa...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå